Natten var helt ok, men fortfarande flera uppvak. Igår somnade B 19:55 och vaknade 21:00

. Vi lät honom vara först, men när han inte slutade skrika gick min man in till honom och då hade han kräk i hela huvudet, inklusive i öronen och på ögonfransarna

. Inte så konstigt han vaknade! Vi torkade av honom och lade honom igen och fem minuter senare sov han igen. Klockan 22 tog jag i vanlig ordning upp honom och matade och han åt 150 ml. Efter det målet var den totala mängden under dagen 900 ml! Plus en smakportion gröt. Han fortsatte sova efter matningen och sov fram till 01:40 då han började skrika så smått. Vi gav honom ngr minuter, men sedan gick jag in för att se så han inte hade kräkt igen. Det hade han inte och efter lite gung i rumpan somnade han om. Fem minuter senare vaknade han dock igen men då lät vi honom vara. Efter ca fem minuters småskrikande hörde vi att han hade hittat handen så då började han prata istället

. Han blev tyst i några minuter men sen kom skrikandet igen. Jag gick då upp och såg att han låg utan täcke. Jag lade honom till rätta och lade på täcket och då somnade han nästan direkt. Han sov sedan från 02:05-03:50 då han vaknade igen. Jag gick då upp för att värma ersättning, men då han lät väldigt ledsen och inte ville ta nappen medan jag värmde mat så beslöt jag mig för att amma istället. Jag lade honom till bröstet men då kom ett så förtvivlat skrik så jag fick ta upp honom på axeln. Det hände två gånger

innan han väl tog bröstet. Han sög ganska bra och somnade till slut vid tutten

. Jag lade ner honom och efter att han kräkt en gång så somnade han och sov till 07:05. Uppvaken inatt har alltså berott på kräkning (21:00), avsparkat täcke (02:00) samt hunger

(03:50). Vad de ledsna skriken vid amningen berodde på har jag ingen aning om. Han lät så förtvivlad att min man kom upp för att kolla så allt var ok. Det lät nästan som om han hade ont någonstans, men eftersom han tog bröstet och sen somnade om så kan det inte ha varit som han hade ont.
Det känns som att den här natten var bättre än tidigare nätter eftersom han han vaknat av "giltiga" anledningar. Klart man skriker om man har kräk i hela ansiktet och klart man skriker om man är kall för att täcket har åkt av. Samtidigt stör det hans sömn och det finns inget vi kan göra för att förhindra hans kräkningar. Vi kan ju inte heller klistra fast hans täcke på kroppen

. Mina frågor från mitt förra inlägg kvarstår och jag hoppas att någon vänlig själ vill hjälpa mig besvara dem.
Allt gott!
/Therese