Ska kura min son 1 år ska avbryta amning samtidigt?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Re: Ska kura min son 1 år ska avbryta amning samtidigt?

Inlägg av Elle »

Hej Frida!

Först och främst vill jag säga LUGN! Andas och fokusera på hur långt ni har kommit, ni har gjort ett jättebra jobb hittills. Nu ska ni förbi det sista innan ni kan landa i hela, långa, lugna nätter för alla. Här nedan är ett citat från Anna om just vargtimmesstrul:
annawahlgren skrev: Det finns massor med tips här om hur man hanterar vargtimmen (vargtimmarna) och har du boken är det ju bara att läsa på. Den bästa hjälpen är och förblir:
:arrow: Mörkläggning - och det ska vara så mörkt att man bpokstavligen inte ser handen framför sig. Då tror lilla barnahjärnan att det är NATT, om och när den vaknar till, och på natten sover man, för det är man gjord för Alltså somnar man om.
:arrow: En enda upplysningsramsa (x4) så fort lilla barnet hör av sig, men innan det har en chans att börja skrika. Ramsan ska vara glad, tydlig (hög nog) och just upplysande: det är fortfarande natt, och på natten sover man, är budskapet.
:arrow:´Ingen trafik i vargtimmen. Springer man in och ut mellan 4 och 6 meddelar man barnet endera (eller båda) av de felaktiga budskapen: 1) morgonen har kommit och dagen börjat, 2) vargen står för dörren och barnet måste räddas.
:arrow: Musik (klassisk, gärna Mozart) är skön för barnet och bryter ens egen överkoncentration i vargtimmen. :
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "