Hej!
Nu har vi haft det nya schemat i ca 2 v och det har väl gått "ok". Han har ju inte sovit 1,5 h raktigenom, men tillräckligt för att må bra. Fortfarande är vagnen ingen "hit" att sova i

, men den är ok för kortluren på em. Vi måste fortfarande supersolfjädra vid läggning på em-lur (i vagn) och det känns inte bra

, men han somnar ju alltid in efter ca 10 min så därför kör vi på.
Vi funderar faktiskt på att senarelägga fm-luren (långlur) ytterligare, till 10.30 i stället för 10. Idag tog han drygt 30 min på sig att somna in. Han var glad hela tiden och kinkade lite mot slutet innan han på egen hand

lade sig ned och somnade in. 30 min är ju lite väl lång insomningstid så kanske bör vi senarelägga luren :-k .
Han har ju börjat sova mycket bättre på morgonen sedan vi fick det mörkare i rummet, men framförallt sedan vi reducerade dagsömnen

. Därför kanske han inte behöver läggas redan 10

.
Och nu lite insikter :-k : jag har kommit fram till (så här 2 v innan vi skall återvända till Sverige

) att jag, och i och med det även plutten, har mått bäst de dagar det bara är han och jag. Visserligen går det inte att det bara är han och jag 5 dgr/v. Jag skulle få tokspel (yes!) över att inte få träffa andra vuxna, men ibland har det här nere blivit lite
väl mycket träffar och shoppingrundor och jag blir såååååå stressad. Mycket att kånka på också. Svettig, svettig, svettig. Irriterad, irriterad, irriterad. Sedan plutten blivit så rörlig (kryper och ställer sig upp) är han inte lika tålmodig att sitta still i vagnen (konstigt vore väl det

...)och då blir det inte roligt för varken han eller mig.....
Nu har tjejerna som jag umgåtts med här nere åkte hem för sommarsemester och det gör mig ingenting. Jag och plutten skall bara ta det lugnt och göra de mini-utflykter vi brukar göra då vi är ensamma, t ex gå till affären. Det räcker....... Jag är ensam i en vecka och den sista veckan kommer min sambo inte jobba heltid.
Kram
Kristin -snart i Sverige igen
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06