tack kloka skarpa Saris!
Jag såg inte sista luren
Håller helt med Sarisparis, kolla in länken schemainspirationen.
Tre lurar är en bra idé och tidigare natt?
Clara
Tacka och ta emot sommartiden som börjar till helgen! 8) Jag skulle inte râda dig att kompensera bortfallen nattsömn dagtid, marginalkvarta lite pâ sin höjd. Risken är att liten annars helt enkelt tackar och tar emot och sover ännu sämre nästa natt, eftersom han inte varit nog vaken dagtid.Helena G skrev:Hur ska man tänka när man tar upp för tidigt (som idag)? Kan jag helt enkelt lägga på den halvtimmen på middagssömnen om han vill det?
Clara Cecilia skrev:Vad gäller nattmål är jag dålig rådgivare Jag sov över så mycket jag kunde, satsade på dagarna och vips var nätterna bort runt 3,5 månad. Men då körde jag NAN 2 och från 3,5 månad började vi introducera välling med 25/75 sen 50/50 eftersom vår Lilla L var så grymt hungrig. Hon blev inte helt nöjd förrens det stod Stadig Mat på menyn, potatismos med smör och annat gott
Vällingen som är märkt från 6 månader var för bara några år sedan märkt med 4 mån. Men WHO ändrade sina amningsrekommendationer - dom är samma över hela världen! Dåligt vatten har vi inte i Sverige så kör du glatt på med välling om det gör honom nöjd och magen funkar.Helena G skrev: Nu kör vi på med vällingblandning och är uppe i 50/50 (t om 75/25 nu på kvällsslurken). Magen verkar fungera bra (t om gulare mer normalt bajs än tidigare då det var illgrönt). Adam är också vara lite mer nöjd men ändå inte helt, helt enkelt mer hungrig. Det jag undrar lite är om det är "ok" att byta till välling så här tidigt (det står ju att den är från 6 mån...). Finns det något i mjölkersättningen som inte finns i vällingen och som man därmed går miste om?
Det kan vara svårt att börja äta och svälja! Läs servera fast föda kapitlet i BB! Och mata på - snart kommer han fatta galoppen. Och glöm inte passerad majs! Och att blanda i lite välling eller ersättning så blir smaken mer bekant och moset rinnigt och lättare att svälja.Helena G skrev: Har försökt med lite smakis av banan nu i tre dagar, har väl funkat sådär. Men jag ska försöka mig på sötpotatismos nu i morgon. Vet inte om han varit för hungrig för han har blivit väldigt arg med bananen (första gången verkade han vettskrämd och skrek 5-10 min).