Ja, det där kan vara knepigt men ge det tid. Som novis får man ibland ramsa lite hipp som happ.Jag har jättesvårt att höra skillnad på olika typer av gråt och skrik. Frågor eller ilska? Jag tvivlar just nu egentligen bara på det. Jag hör skillnad på hans gråt, men vid en viss punkt (när han är tillräckligt arg till exempel) så låter det som det gör när han gör sig illa. Med andra ord; hur vet jag att det är frågor och inte något annat han förmedlar?
Tro på dig själv! Du kommer höra men var snäll mot dig själv, ge dig själv tid och skriv upp stöd anteckningar på papper!
Låter man som man gjort sig riktigt illa så skulle jag iaf gå in och solfjädra. För då är man nog troligtvis ledsen. Är skriket bara högt så är det ganska stor chans att liten är arg och det får man ju vara. En stund. 15 min kanske ngt sånt. Sedan skulle jag köra en pangramsa. Första versen ska bryta igenom barnets ton, kort och högt (pang!) och sedan bli bestämd, betryggande och glad. Den första versen ska ha effekten att barnet blir paff och kommer av sig och sedan ger man beskedet så att säga.
Du kan, du kan x 4!
/Luvisen