4 månader och för stor för vagnen

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej! :D

Det låter som att du gjorde rätt, tycker jag! :thumbsup: Det ska bli en dialog, och kommer man inte längre med ramsan så får man ta till vagningen. Sett från hans perspektiv så måste han kolla om du verkligen står för det här med att han ska sova hela natten. Och det gör du ju, och kunde stötta upp ramsan med ett gammalt vant verktyg som han känner till sedan tidigare. Bra att du insisterade med ramsan efter vagningen - det sänder en tydlig signal om att det är ramsan som gäller nu. 8)

Suveränt att han somnade om och att du fick väcka! =D> Jag räknar med att saken är biff hos er nu, och att du klarar dig på bara ramsa inatt. :wink:

Jag skulle ramsa även på dagen (man kan ha en särskild dagramsa om man vill) så att det inte blir motstridiga besked (typ ramsa på natten men vagning på dagen). Kör på lite musik eller husljud som komplement istället om det behövs. :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Cykelmamman

Inlägg av Cykelmamman »

HAN SOV 12 TIMMAR! Jag fick väcka honom imorse efter sin första 12-timmars natt. Tack snälla för alla tips och detta kanonforum som hjälpt oss. Nu får vi bara hoppas det fortsätter så här bra, men nu vet jag att han kan :D
Stolt mamma till världens bästa Alex 080206 & Elliot 100503
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hurra hurra! :thumbsup: =D> :sleep:

Håll bara i Attityden själv nu, och ifrågasätt inte hans goda sömn, så gör han det inte själv heller! :wink:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Cykelmamman

Inlägg av Cykelmamman »

attityden var det inget fel på men lillkillen vaknade kl 4 och en ramsa behövdes för att somna om. Sen vaknade han 05, 05.30 och 06 igen men då ramsade jag inte alls utan han somnade om själv efter en stund. Det var mest gnäll därinnefrån. Men kl 06.30 var han rejält arg och jag ramsade vilket gjorde det ännu värre, jag gick in för att vagna och han blev jättearg. Så här i efterhand ångrar jag att jag gick in i första läget. Jag ramsade och vagnade till 07.15 och använde marginalkvarten, 8han skulle egentligen upp 07.30). Puh, vilken pärs, men vi jobbar vidare.
Stolt mamma till världens bästa Alex 080206 & Elliot 100503
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"