Hej igen!
Jag går här och väntar in den stora dagen och på vägen dit hopar sig naturligtvis många frågor i mitt huvud. Nu vill jag bara kolla av en sak med er kloka människor.
Nu, eftersom jag vet att vi ska börja kura måndag den 12 juli, jag ska vara superduperpåläst tills dess och ännu mera laddad, är det OK att strunta i att traggla med sömnen och nattningarna fram tills dess? Alltså, jag är nog lite luddig men jag ska försöka förklara hur jag menar.
Som det är nu så har ju jag och Molly (7 mån) fastnat i att jag måste amma henne till sömns, detta har kommit smygande efter diverse förkylningar och ni senast en öroninflammation som hon var mycket besvärad av några kvällar.
Då undrar jag om man får tänka så här: eftersom jag ändå VET att vi ska börja kura henne snart, är det okej att slarva och fortsätta amma henne till sömns ffram tills kurstart bara för att slippa en massa "tjafs" och "trassel" nu? Jag tänker om så att det blir lite kaka på kaka att börja försöka vänja av henne vid denna ovana NU i dagarna som är kvar fram till kurstart, för att sen ändå börja kura.
Äh det låter helluddigt, men jag hoppas någon förstår på ett ungefär.
Jag orkar helt enkelt inte kämpa kanske timtal vid varje sovtillfälle med illskrikande bebis medan min stora tjej får sitta och vänta... Då vill jag hellre ta hela tjuren vid hornen så att säga, vid ett och samma tillfälle senare (dvs vid kurstart).
Är det fel att tänka så, är det något jag kan "smygstarta" kurandet med redan nu för att göra det lättare sedan?
Snurrtankar en torsdagkväll....

Kram
Jennie