pos/neg om 3 timmars dagis utan lunch?!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Grodan skrev:Om ni inte orkar läsa hela tråden i länken ovan, så är här resultatet av påtryckningarna från föräldrarnas håll:

http://dagbladet.se/nyheter/ange/1.246934
:D Tack för länk, Grodan, jag har helt missat ditt inlägg :oops:

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Hugaligen nu är klumpen i magen där igen :cry: Med bara drygt två veckor kvar på jobbet och inget nytt på G så inser jag att barnen kommer att måsta börja gå 3 timmars dagarna på dagis. Ska man välja pesten som innebär att stressa iväg till 7.45 på dagis och hämta dem när de andra sätter sig till bords kl. 10.45? Eller ska man välja kolera som betyder 13-16 då jag i så fall måste justera lillemans sovtider så han hinner vakna till liv innan det är dags för dagis?

Allra helst skulle jag vilja ha mina små hemma hos mig, men den onda cirkeln gör det omöjligt. Utan barnomsorg har jag inte rätt till a-kassa. Utan a-kassan klarar vi oss inte :cry: Skit oxå vad jobbigt det här känns.....

Önskar att ett jobb ramlade ner i huvudet på mig! :?
inger
Kontakt:

Barnomsorg a-kassa

Inlägg av inger »

Lingontuva skrev:
Allra helst skulle jag vilja ha mina små hemma hos mig, men den onda cirkeln gör det omöjligt. Utan barnomsorg har jag inte rätt till a-kassa. Utan a-kassan klarar vi oss inte :cry: Skit oxå vad jobbigt det här känns.....

:?
För att få a kassa måste du ha plats på dagis. Men det innebär inte att dina barn har närvaroplikt där. Detta är viktigt att skilja på. De behöver heller inte vara där alla tre timmar. Passar det bättre med den yngses tider kan de var där 14-16 som exempel kanske två dagar i veckan, eller inte alls.
A-kassan vill bara veta att du har barnomsorg så att du kan rycka in och jobba direkt om det behövs.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Nä visst jag vet att det inte är närvaroplikt :wink: Dock måste de ju dyka upp emellanåt så vi får behålla platsen. Det blir nog så att de får gå dit någon dag i veckan, beroende på hur det funkar sen givetvis.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"