Ny lag gynnar morgontrötta???!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Stilla skrev:Det är helt enkelt inte inne att sova! Men jag undrar om det inte börjar bli det, i utbrändhetens tidevarv?
Det får vi hoppas, att det blir "inne". Vad är det med människor och det ständiga behovet att arbeta mot naturens ordning :?: Från medeltiden fram till 1900-t början fick vi inte ha sex, på 60-t blev det trendigt att inte äta (Twiggy-trenden) och det håller dessvärre i sig än i vissa kretsar, och nu förtiden ska vi inte sova :roll:

Blä vad trist säger jag :x
K-ina

Inlägg av K-ina »

:D Jag tycker att jag allt oftare läser om vikten av god sömn. Senast idag läste jag om hur viktigt det var att sova ordentligt - risken att bli smittad av förkylningar minskade betydligt.

Men... Det hjälper inte riktigt att veta allt det där när man ändå måste upp kl. 6. Skola, jobb, buss som ska passas osv. osv. Jag har arbetskamrater i femtioårsåldern som inte har barn hemma längre. De ligger och trynar till kl. 9 eftersom att vi har flextid. Men den där förbenade flextiden hjälper ju inte mig på mornarna ändå! :evil: På eftermiddagen är det ju schysst att kunna flexa hemåt men ibland ser jag verkligen fram mot när barnen själva kan klara hela morgonproceduren. Då ska jag flexa, åtminstone NÅN morgon ibland!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"