En syndares bekännelser:
Viktor kräktes i sängen vid läggningen (av sin hosta). Han har gjort det väldigt mycket tidigare vid förkylningar men har börjat växa ifrån det äntligen. Och det är inga småkräksar utan "tömma hela magen kräks". Och det kommer ofta genom både mun och näsa. Storkningskräks med andra ord. Så... jag tog upp honom. Och bytte pyjamas, bäddade om och började om. Jag är rätt så nojig med att han ska lägga sig med magen fullproppad och lite extra nojig efter tidigare kräkssejourer då han till slut inte kan sluta kräkas. I vilket fall satte vi oss i soffan och han ammade i ca 20 min till innan en ny läggning. Och den gick bra, en halvtimme senare än vad den skulle varit. Lite gnäll och tandagnisslan men ramsningen räckte och efter ett par minuter så var det klart. Fy på mig?
//Linn
Ska jag genomföra kuren med en "hostig" bebis?
Nej, inte fy på sig! Vad hade du för val? Visst i den bästa av kurvärldar hade du bytt pyamasen i sängen och låtit magen vara tom, men då hade alla nattens frågor varit hungerfrågor i dina öron och du hade varit tveksam i ditt agerande eftersom du innerst inne hade tänkt att han kanske är hungrig o.s.v. Dessutom hade han kanske faktiskt varit hungrig och därför vaknat mycket och varit ledsen mycket och kanske hade han tillslut hamnat vid bröstet i alla fall då och kuren hade blivit mer skadad om han hamnat där efter det att han fakltiskt somnat än att det nu blev en omnattning. Så enligt min mening gjorde du rätt, men det är ju bara jag det. Lycka till i natt nu.'
Kram på sig!
Kram på sig!
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
-
ilindstrom
Tack snälla ni för det! Det känns bättre nu. Han vaknade ett tag efter läggning och somnade snällt om efter lite ramsor. Det känns som om han har börjat haja det här. Hoppas det med tanke på hans "sjukdom" som ju alltid kan vara en ursäkt annars för att det tar lite xtra tid...
Sov gott för det ska jag (nu har jag fått ont i halsen)! //Linn
Sov gott för det ska jag (nu har jag fått ont i halsen)! //Linn
Hej på er!
Ville bara berätta att Viktor sov till 06:30 inatt (idag) och med hjälp av ramsan låg han snällt till 07:00!!!! Det är såååå fantastiskt! Amimoxen har hjälpt. Nu är det bara jag som är förkyld men jag somnar så bra i alla fall.. =)
Tusen tack för all er hjälp - ni är bäst!!!
Kramar
Linn & Viktor
Ville bara berätta att Viktor sov till 06:30 inatt (idag) och med hjälp av ramsan låg han snällt till 07:00!!!! Det är såååå fantastiskt! Amimoxen har hjälpt. Nu är det bara jag som är förkyld men jag somnar så bra i alla fall.. =)
Tusen tack för all er hjälp - ni är bäst!!!
Kramar
Linn & Viktor
-
ilindstrom