Tackar ska börja följa ditt schema nu, verkar jätte bra. Men hur lång tid tar det innan de vänjer sig vid detta, för min lilla älskling är jätte trött hela tiden. Vill du vara snäll o svara på de övriga frågor också som jag skrev förra gången.
Tack ni e bäst som hjälper oss! kramar
Jag behöver hjälp!
TACK TORS MAMMA!
Mamma till världens finaste pojke 080229
Hej
Jag tycker du ska läsa igenom SHN - boken, för där får du svar på mycket som du undrar över.
Din son är såpass stor nu att han inte behöver äta på natten. Hans system behöver samma som ditt system. Han behöver lixom du, en sammanhängande långsömn utan att äta emellan. Du går ju inte heller upp och äter mat på natten i tid och otid
8) . Du äter på dagen och sover på natten. Men små barn gör ju som vi lär dom. Har ni gett honom välling på natten när han vaknar, så undrar han ju såklart varför han inte får det helt plötsligt. Han kanske inte är hungrig, men tror att det är så det går till i världen. Han vill ju lära sig. Det är samma sak med nappen. Det är NI hans föräldrar som har lärt honom att han behöver ha den. Och därför vill han ha den. Hans högsta strävan är att lära sig hur man gör här i världen, för att kunna överleva. Så tänk inte så mycket i termer som han vill, utan fundera över VARFÖR han vill det. Det är samma sak med att han inte vill vara ensam när han ska sova. Han FRÅGAR er om det är säkert att somna själv, och ni svarar i handling, att nej det är det eftersom ni sitter kvar inne i rummet.
Allt det här står mycket bättre skrivet i SHN-boken och Barnaboken.
Sen undrar jag varför du känner dig taskig när du väcker honom. Om du verkligen gör det i ditt hjärta så låt honom sova vidare. Men kanske väcker du honom för att det är dags att äta, eller för att ska få komma upp och se dagsljuset eller något annat härligt, roligt och lärorikt? Det är väl inget taskigt med det?
För att kunna sova på natten så behöver man ju äta ordentligt på dagen, så titta på det först. Och ännu en gång, läs boken för där står allt du behöver veta!
Lycka till!
Jag tycker du ska läsa igenom SHN - boken, för där får du svar på mycket som du undrar över.
Din son är såpass stor nu att han inte behöver äta på natten. Hans system behöver samma som ditt system. Han behöver lixom du, en sammanhängande långsömn utan att äta emellan. Du går ju inte heller upp och äter mat på natten i tid och otid
Allt det här står mycket bättre skrivet i SHN-boken och Barnaboken.
Sen undrar jag varför du känner dig taskig när du väcker honom. Om du verkligen gör det i ditt hjärta så låt honom sova vidare. Men kanske väcker du honom för att det är dags att äta, eller för att ska få komma upp och se dagsljuset eller något annat härligt, roligt och lärorikt? Det är väl inget taskigt med det?
För att kunna sova på natten så behöver man ju äta ordentligt på dagen, så titta på det först. Och ännu en gång, läs boken för där står allt du behöver veta!
Lycka till!
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn