Så då var vi igång!
En liten rapport från första läggningen:
19.00 nattslurk, mamma och pappa dansar till de får håll för att underhålla lilla stumpen. till och med katterna hjälper till!
19.25 flyger in med superglad bebis i hennes nya rum. natt är egentligen 19.30 men nu mår mamma och pappa illa av allt dansande och bebisen börjar bli skeptisk till allt ståhej.
Jag buffar ca 5 min - för lite? - hon blir lugn snabbt eftersom hon har blivit buffad förr. jag solfjädrar och ramsar ut x4.
Hon är tyst så jag bekräftar x4 och gör husljud. Nu börjar jag fundera på om jag bekräftar för ofta (eller för sällan). Jag visste att hon INTE höll på att somna men hon var ju tyst och lugn.
19.40 Bebisen börjar låta sur. Jag fortsätter med husljuden.
19.45 ligger tyst och pratar för sig själv. Tyst emellanåt. Borde jag bekräftat?
19.50 nu låter hon riktigt ledsen, går in och ger beskedet på nytt. Buffar ca 30 sek, solfjädrar och ramsar mig ut x4.
Påminner x6 utanför - hon verkar inte lyssna, väldigt upprörd.
Påminner igen x6, lyssnar fortf inte.
hon tystnar och jag kör bekräftelse x2.
maken påpekar att mitt bekräftande låter lite väl barskt och jag håller med. har lite svårt att göra skillnad på påminnelse och bekräftelse.
hon skriker upp sig igen.
19.55 ger jag beskedet igen - hon tystnar snabbtmen skriker upp sig så fort jag ramsar ut x4.
19.58 bekräftar i en tyst paus.
20.03 låter riktigt ledsen, ger beskedet igen - tystnar snabbt men skriker upp sig snabbt när jag ramsar ut x4
20.07 påminner utanför ramsa x6
ramsar x8
ramsar x8 - hon tystnar för en kort stund - kanske lyssnar hon trots allt?
ramsar x8 - tystnar en kort stund igen - jag tror faktiskt hon lyssnar
20.15 väldigt upprörd, jag går in och ger beskedet igen - hon tystnar snabbt men skriker upp sig när jag går t på ramsa x4.
hon tystnar en kort stund - jag bekräftar x4
skriker upp sig igen
tystnad - jag bekräftar x4
skrik
tystnad - bekräftar x4
skriker
påminner x8
20.24 tystnad bekräftar x4
20.35 kollar att hon ligger hyfsat bekvämt. hon sover!
Vill gärna ha feedback på min läggning! Kanske gick jag in för ofta, bekräftade för mkt? Jag tycker själv att jag lät bestämd - kanske för bestämd ibland som min man sa - men det var nog för att jag har varit så nervös för att vara mjäkig