Nu har jag varit på Amningsmottagningen. Ringde på förmiddagen och fick en tid kl 12.
Lätt stressad var BM när hon kom, men tog hand om mig så väl!
Hon kollade mina bröst, tog febern (ingen just då), konstaterade att det fanns mat (jag läckte så hon tog fram en blöja till mig

)
Sedan ville jag att vi skulle kolla hur Ivar tog. Han sov som en gris och var måttligt intresserad av att bli väckt - och mat

- ni är inte kloka tycktes han tänka. Men så småningom väcktes intresset och han tog i alla fall bröstet.
Han suger för grunt. Jag fick lite råd, framför allt att trycka dit honom så fort han gapar. Vi fick till det ett par gånger.
Hon tyckte att jag kunde använda amningsnapp för att skydda vårtorna mot hans bett och grunda sug. Det är lättare att släppa och ta nytt tag.
Jag fick en flaska nässpray med oxitocy som ska öka flödet och ta bort propparna i gångarna.
Hon ska ringa imorgon igen för att höra hur det går.
Och nu, hemma, har jag ammat ett helt mål - ja eller en stund för bebis somnade som en gris igen...
Men JAG VÅGADE!!!! Är stolt över mig själv.

\:D/
Nu har jag lite feber igen. 38 grader ungefär. Men BM ville att jag skulle ta ipren tre gånger omdagen några dagar nu, så att det får chans att läka ut.
Jag ser en ljusning! Det känns så skönt!

Inget är ju färdigt, men jag har gott hopp!
/LO