Jag kan berätta att lilla Yasin de senaste veckorna sovit väldigt bra. Den förra vändningsmanin la sig efter ett par dagar bara. Nu har han fått en ny sådan verkar det som och gårnatten blev inte så bra som den ska. Bättre i natt dock!
En fråga: hur länge vänder man de tillbaka på mage om de vänder sig? Alltså, han sover ju HELT klart mkt bättre mage men rullar över på rygg väldigt ofta. På rygg vaknar han ju väldigt lätt. Hm... Vet inte riktigt vad jag ville fråga
Vi har tagit middagsluren på rygg i vagn på promenad. Dels för att vagnen är trång och jag tänkte att han inte kunde röra armarna så bra på mage och dessutom hade jag inte lust att hålla på och flytta larmet fram och tillbaka från sängen. Och sedan ville ju jag röra på kroppen lite och då är ju en daglig långpromenad väldans bra. Nu har han helt plötsligt börjat slita ned lilla flanellfilten (som sitter uppe med klädnypor) när han vaknar efter 30-35 min. Förut sa han bara ääh och somnade om men nu trillar ju skynket ner och sedan är det ett himla sjå med att försöka sätta upp det igen, inte titta på honom och samtidigt hålla sig för skratt. Han ser så himla nöjd och glad ut när han lyckats ta ned det.
Jag skulle nu också vilja kunna ha vagnen stilla ibland. Kan han ligga på mage i en trängre vagn? Vågar man det utan larm? Är det ngn som lyckats stå stilla med ryggläge? Läste ngnstans att man kunde sy fast en bit tyg på ett myggnät så att han inte kan få tag på det. Ska försöka med det...
PS Min väninna som har en 8mån och en 2-åring är nu intresserad av SHN och kommer köra igång i augusti. (hon är bortrest nu)