Hej
Nu har vi kört igång och första natten är avklarad!

Den blev ungefär som förväntat för Miras del men inte för min egen
kl 19.30 läggs hon med skratt till gonatt efter konstens alla regler. Vi har bestämt att hon ska få sova på rygg eftersom hon älskar det. Hon har somnat själv på ramsa ett tag nu men blir nu vansinnig när jag helt plötsligt buffar henne. Efter en liten stund börjar hon borra ner sig i kudden som hon brukar men är fortfarande arg. Hon tittar mig rakt i ögonen och undrar om jag inte är riktigt klok

Jag beslutar då att låta henne vara och somna som hon brukar - och det funkar! Efter totalt ca 20 minuter sover hon. I kväll skall hon få somna ifred som vanligt
Sedan vaknar Mira varannan timme som ett urverk, det är på minuten! Första gången vänder jag henne på mage och buffar henne lugn(eftersom hon såg mig på ryggläget så funkade det inte något vidare...) och solfjädrar sedan innan jag ramsar mig ut, efter trött gnäll bekräftar jag och fem minuter efter uppvak sover hon igen

Detta fortsätter som sagt hela natten igenom, varannan timme, med uppvak och sovande inom fem minuter. Ända tills vargtimmen

Då tar det en timme innan hon somnar igen. det blir ömsom buffning+solfjäder och ömsom påminnelser och bekräftelser utanför dörren. Det är tyst flera gånger och jag tror hon sover men då vaknar hon till igen. Mitt i detta blir jag jätte-, jättetoanödig

Efter 25 minuter fixar jag det inte längre så i en paus väcker jag maken som får order om att solfjädra henne om hon vaknar igen, han är ju inte inläst på de första nätternas agerande så jag tänker att solfjädern är bästa alternativet just då.
Medan jag är iväg så vaknar hon och är arg så maken solfjädrar henne och ramsar sig ut. Jag tar sedan över igen. Fram emot halv sex somnar hon så slutligen. Men det är nu det verkligen börjar för mig
Jag börjar känna mig febrig, yr och illamående. De sista gångerna som jag bekräftar innan Mira slutligen somnar kan jag knappt stå påbenen - så yr är jag

När maken stiger upp får han fixa mackor eftersom jag tror att det är hungern som spökar. Det hjälper mot det värsta tills vi gör godmorgon klockan 07.00. Maken åker till jobbet vid 07.30 och tanken är att han skall komma hem efter lunch så jag får sova, men redan innan han kommit till jobbet blir jag tvungen att ringa hem honom - jag är så dålig

Det var länge sedan jag var riktigt bakis men detta var som den värsta bakfyllan jag någonsin varit med om
Nu har jag sovit några timmar, ätit lunch och skall gå och lägga mig igen och mår mycket bättre nu

Är detta vanligt

? Jag hade inte förväntat mig detta alls
Inatt vet jag inte hur vi skall göra

Jag fixar inte en sådan morgon igen. Antingen får maken ta natten eller så sover jag utanför Miras dörr och hoppas på att hon vaknar på klockslaget efter två timmar igen så jag får någon sömn däremellan
//Helen