Jag kan skriva under på att shn-kuren fungerar. Vår goding tycker om att sova.
"Hetsjakten" ersatt med den vackraste berättelsen
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Femte kurnatten för lille F (mamma jobbar varje torsdag och pappa är hemma):
O:)
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
Jag sitter här framför datorn och myser med en kopp kaffe. Fille sover, pappa är på jobbet och jag njuter!
Kurandet går över all förväntan. Vi följer schemat strikt och har än så länge inte mött på några större problem. Jag har misslyckats en gång, det var i förrgår vid korta 16:30-luren. Då ville inte Fillevipp somna. Jag ramsade vid tre tillfällen utan resultat. Men, jag lät honom ligga kvar i sängen och gick inte in i rummet under de tjugo minuter som var tänkta. Så jag tror inte att det är någon fara på taket... I natt så strulade han lite mer än tidigare, men det är en baggis. Hmmm, mamma har nog blivit lite för bekväm!
* 19:30 Tillrättaläggande, solfjäder, ramsa x 4. Killen smågnölar och är på väg att somna in, jag ger då bekräftelseramsa. Han vaknar då till igen, men jag lyckas med ramsandet vid nästa insomningsförsök.
* 01:20 Första uppvaket. Nemas problemas. Ramsa x 4 sen tyst.
* 03:45 Andra uppvaket. Nemas problemas. Ramsa x 4 sen tyst.
* 05:00 Tredje uppvaket. Killen smågråter, jag ramsar x 6. Han fortsätter gnöla. Jag ger ramsa x 4 var tionde minut fram till klockan 06:30 då han somnar om. Här misstänker jag att jag var lite för aktiv. Kanske skulle jag slutat ramsa efter ca tre försök (30 minuter) och istället satt på radion med lite klassisk musik.
* 07:00 God morgon med buller och brak!
Var föresten hos doktorn i onsdags, nu jädrar är jag på gång med nedtrappning av antidepressivt.
Jag tycker att tiden med dig var underbar. Så mycket har jag nog inte utvecklats de senaste tio åren."
-
annawahlgren
Här kommer stans kortaste rapport angående natten. Alltså håll i hatten, här kommer natt 7.
* 19:30 Läggning à la SHN. Ramsa x 4, bekräftelse ramsa x 4. Huj huj, hela nattningen tog två minuter.
* 02:22 Plutten vaknar och smågråter. Ramsa x 4. Sen snarkas det för fullt inne i hans rum.
* 06:30 Nu har killen vaknat och tycker det är dags att gå upp. Ramsa x 4 för att han ska förstå att han är trygg och att det fortfarande är natt. Lite joller fram till 07:00 när det är god morgon med "kukkeliku klockan är sju" (Filles favorit).
Hej då, lilla Fillevippen, nu behöver du bara njuta av det goda livet och dina underbara föräldrar
Massor med pussar på lilla näsan skickar jag med dig och kärlek
-
annawahlgren
-
annawahlgren
-
annawahlgren
Puffis skrev:Jag är fortfarande mycket nyfiken på vad de ska säga på bvc...
Så de lyckliga föräldrarna tror de ska mötas av glädje och förtjusning, för barnets skull: "Nejmen SOVER han nu! Äntligen! Så UNDERBART
I regel - jag säger inte alltid, men i regel - har kommentaren i stället blivit:
"Jaha, ja. Ja, han var väl mogen för det nu."
Det vill säga: han skulle ha börjat sova i vilket fall. Med eller utan SHN, och verkligen med eller utan AW. NU, som genom ett trollslag. På grund av hastigt påkommen mognad.
Och poff, betydde barnet plötsligt ingenting
-
annawahlgren
Hej hej!
Jo jag ska rapportera om mitt samtal med BVC. Det var så super dumt...
"Jo, du vet väl att AW:s metoder är kontroversiella, i vissa fall livsfarliga."
Blir så ledsen och arg. Tänker på vad som hade hänt om vi inte fått hjälp - det om något hade varit livsfarligt.
Min tacksamhet till Anna är så stor.
Vi love you!
Jo jag ska rapportera om mitt samtal med BVC. Det var så super dumt...
"Jo, du vet väl att AW:s metoder är kontroversiella, i vissa fall livsfarliga."
Blir så ledsen och arg. Tänker på vad som hade hänt om vi inte fått hjälp - det om något hade varit livsfarligt.
Min tacksamhet till Anna är så stor.
Vi love you!