"Renlighetmani" o många klädbyten....

Samtalsforum med barnen i fokus
sömnlös

Inlägg av sömnlös »

:thumbsup: :D :heart:
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Jag har inte tänkt tanken att de skulle vara onormala .
Nu kommer jag och är tråkig... :roll:

Så här är det; En av min svärmors favoritberättelser om min man när han var liten var när det skulle till att målas med fingerfärg. Han var 1½ år och hans enkla mening har blivit lite av en slogan: "Uss, laddit, SED!" (usch, kladdigt, sked)
Det kanske inte är onormalt, direkt, men jäkligt tråkigt ibland. Min man är inte pedant på något vis, men han ogillar kladd. Smutsig kan han vara som bara den, men kladd går bort. Det påverkar t.o.m.(eller framför allt, kanske man kan säga. :oops: ) sexlivet... :roll: :wink:
Och förståss matningen av barnen och dylikt.

Kan man mota Olle i grinn, sas, så skulle jag nog försöka det. Det blir mycket roligare om man kan tåla lite kladd :D
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Tyvärr har jag blivit expert på att torka näsor, barnen har varit förkylda sen första mars. :( Men om man tvättar näsan ibland med vatten och smörjer med något skyddande blir de inte nariga alls. Jag har vanlig försvarets hudsalva.

Vilken tur de inte menade att hon behövde gå till BUP för att hon inte gillade kladd. :shock: Det lät ju helt vansinnigt.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Det påverkar t.o.m.(eller framför allt, kanske man kan säga. ) sexlivet...
Alltså, herregud, det där blev lite fel, kanske. Jag menar ju att han vill ju aldrig testa sånt där med att mata varandra med choklad och så, eller vispgrädde eller vad det är de gör de där romantiska typerna :lol:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"