Vaknar tidigt av att ha bajsat

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:Jag tror inte du läst på riktigt om sova-hela-natten-kuren, saft, stämmer det?

För den går ut på att det är vi föräldrar som tar ledningen och beslutar BÅDE när dagen börjar och när den slutar, för att barnet i lugn och ro ska kunna slappna av och sova på natten, ända fram tills dess att mamma, pappa eller väckarklockan väcker -INTE bajsblöja!

Självklart byter man bajsblöja på natten, eller dagen, om barnet bajsar i sängen, MEN det är lite skillnad på det vi kallar vargtimmesuppvak, som är väldigt vanligt bland små barn.
Innan kuren sitter ordentligt med tider och rutiner, kan små trasslare frestas att tycka de är utvilade klockan fem eller sex på morgonen, och börjar man tänja på den tiden, så kommer det att bli tidigare och tidigare morgnar, som ett brev på posten :roll: ...

Så det gäller att mota den berömda Olle i Grinden här, och göra morgon när man har bestämt, och lära barnet att morgonen väntar på sig tills någon eller något annat än barnet bestämt det!

För hur ska BARNET kunna veta vad klockan är?

Så för en oinvigd kan det låta konstigt, när vi rekommenderar att vänta med blöjbyte tills morgonen börjat, men det är inget ett barn tar skada av, några morgnar, tills poletten trillat er och det sovs tills klockan ringer!

Jag har sex barn, och de gånger de bajsat innan morgonen, kan jag räkna på ena handens fingrar!
Det här handlar om att bryta en dålig vana, och det gör man fort nog om man är konsekvent!

Kram!
Hej Tristania och välkommen :heart:
För att svara på din fråga citerar jag Miar70 svar till saft tidigare i tråden. Hoppas du förstår, om du läser på ordentligt får du helheten :heart:

Jag hoppas att du hittar här, det jag har fått, kärlek och omtanke om de små barnen och många konkreta råd.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"