Fyra i familjen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Lilla Emil :lol: Storebror :heart:
Grattis Emma! Härligt! Njut av skräpmaten ;)
Nästan det enda jag kunde tänka mig att äta i början var inbakad pizza... :roll: Och det gjorde jag :shock: 8) :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Det känns... läskigt, spännande, fantastiskt på en gång! Jag är mest fascinerad hur vi lyckades pricka in ännu en gång utan någon som helst regelbundenhet i ägglossning. Ju mer jag tänker på det så känner jag att det faktiskt är rätt bra tajmat; man får vara hemma i början med sitt illamående vilket gjort det mindre svårt att stå ut med, det blir nu ännu mer självklart att Emil kan vara hemma en lång tid med oss och de kommer ju ha så kul med varann även om jag är förberedd på att första tiden kommer bli tuff. Nu har man ju mycket bättre koll också så denna lilla groda kommer få en bättre start än Emil fick.

Nu är det mest förlossning jag är lite skakig inför, men som jag skrev så har vi ju fått världens bästa BM så utgångsläget är ett annat. På något sätt har jag gått händelserna i förväg mycket mer med denna bebis, vågade inte tänka på någon förlossning så här tidigt sist. Nu är det bara en lång transportsträcka fram till the real stuff om man säger!

Hoppas det blir en miniKalaskaka till :!:

Ja, tänk! Lille Emil som storebror, känns som den finaste gåvan vi kan ge honom :heart: :heart: :heart:
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Men Emma!!!
Helt självupptagen som jag varit på sistone, har jag helt missat din tråd!
GRATTIS!!!!! WOW!
Så där stod du i fredags och höll truten, din rackare!!!
:wink: :lol:

Kramar!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Kalaskakan skrev:
(Inväntar mens med spänning nu i dagarna, vi lekte nämligen De Vilda Laxarnas Lek under ägglossningen här :roll: :oops: )

Kram!
Men HALLÅ! :lol: :heart:

Grattis till er båda!!!

/Fjällmor
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Fjällfolket skrev:
Kalaskakan skrev:
(Inväntar mens med spänning nu i dagarna, vi lekte nämligen De Vilda Laxarnas Lek under ägglossningen här :roll: :oops: )

Kram!
Men HALLÅ! :lol: :heart:

Grattis till er båda!!!

/Fjällmor
:lol: :heart: tack kära du, men för egen del avvaktar jag några dagar till, jag har inte testat plus än och vet i ärlighetens namn inte heller hur min reaktion kommer att bli OM det är en till på gång :shock: Så jag får spara grattiset till mig!

Emma *yeeih* ja då förstår jag hur du menar med känslorna! Det är just den första tuffa tiden som jag har alldeles för färskt i minnet för att kunna känna mig tillfreds med tanken på ett ev. syskon. Men som sagt, jag kan mkt väl gå händelser i förväg här nu.
-Därmed får jag återkomma med resultat om några dagar.

:arrow: Ber böner om att du slipper illamående och får även gratulera till Världens Bästa BM!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jamen....grattis till leken på laxen då! Eller hur man nu säger... :roll: :oops: :lol:

/Fjällmor
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Fjällfolket skrev:jamen....grattis till leken på laxen då! Eller hur man nu säger... :roll: :oops: :lol:

/Fjällmor
*Asg* :lol: :lol: :lol: tack!
-Och här fick jag mig skrattet till godnatt...

Kram på er!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Här har det hänt grejer under tiden jag :sleep: :sleep: ! Kul!

Kalaskakan, tänk på att du är rustad på ett helt annat sett om det skulle bli en till klimp. Det kommer ju inte bli samma kaos igen, kanske ett nytt kaos, men aldrig likadant. Så tänker jag och sen tänker jag att man har ju ändå smekmånaden och efter det får man vända sig hit till alla fantastiska forumister och komma på fötter igen om det skulle behövas.

Tack för alla grattis, man blir så glad :heart: . Och Ulrika, ville inte stjäla din show :wink: Vad är väl ett litet millimeterfrö mot ditt färdigbakade 4-kilos underverk!
Lua

Inlägg av Lua »

Men GRATTIS, söta Emma! Så jätteroligt!

Storkramen från Lua. :heart:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

:heart: Tack :heart:

Nu börjar oron. Den har verkligen olika ansikten under hela graviditeten. Idag är det oro för att jag helt plötsligt inte mår illa, känner ingenting! Vet att jag inget kan göra, men det är ju jobbigt att något så viktigt är helt utom ens kontroll. Bara flyta med, ha förtröstan...
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hur långt har du gått?
Du kan ju alltid bestämma tid hos privat gyn och göra vaginalt UL. Det går att se hjärtslag efter v 6.

Annars är det ju rätt skönt att inte må illa. Du kanske har ätit så bra så att inte blodsockret sjunker så mycket. Då mår man mindre illa :D

Det är nog bra ska du se. Och som en jobbarkompis till mig sa. Det försvinner inte obemärkt...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Nä, jag har ju också tänkt så att det märks om något skulle hända. Jag är i v 8 ungefär. Känner mig kluven till VUL. Vore såklart skönt att se att det är ok, är samtidigt skeptisk till att använda teknik bara för att möjligheten finns. Man är ju inte helt på det klara med vilken påverkan ultraljud har på foster vad jag har hört.

Jag avvaktar tills vidare, men det är skönt att veta att man kan få hjälp om oron blir för stor.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vi har ju gått hos privat gyn och fått hjälp med att bli gravida (denna gången kom vi dock på hur vi skulle göra själva ;) ).
De har både denna och förra gången gjort två VUL. Ett i v 6-7 och ett v 11-12.

Jag fattar mest inte hur man kan vänta så länge som till v 16-20 att få bekräftat att det verkligen är något därinne :lol: Men det är väl för att man vet att det går och blivit erbjuden.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis säger jag också,

Och jag kan bara försöka lugna med att symtomen kan utebli. TOTALT.
Med min 07 så hade jag inte symtom, och lägg där till blödningar, så förstår du säkert hur orolig jag var, men han levde och mådde aldeles utmärkt.
Och jag kan lova, att det fanns inte nått enda tecken på min gravidtitet förän magen växte.

VUL och ul har jag gjort, har säkert ett smärre rekord i antal både innan och under graviditer, och jag tror att det är oskadligt :)
Men visst, det är ju ingenting man gör bara för att... :?
kram
Elle

Inlägg av Elle »

Har du varit på inskrivning? Hur mår du? Tänk att Emil :heart: ska bli storebror! Jag håller med dig, det är den bästa gåvan man kan ge sitt barn!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"