Min tjej har också börjat säga att hon är mörkrädd, att garderoben ser ut som en tjuv osv. Här har vi aldrig pratat om spöken öht, men det har hon säkert snappat upp från äldre kusiner och såklart tv'n...
Om man nu skulle gå på "spökjakt", är det inte så att man bekräftar att de verkligen finns..? Jag vill så gärna säga det, men har aldrig gjort det eftersom jag inte vill förringa hennes tankar och tro (om ni förstår). Utan jag har bara sagt typ "jaha", tror du det? lr "tycker du det?"- och sedan börjat prata om ngt annat.
Till saken hör att jag själv är mkt mörkrädd och vet att det finns saker på andra sidan, som jag även i min tro tror att barn faktiskt kan se... Ändå har jag varit väldigt duktig på att- om hon någon gång vaknar i mörkret, spelat totalt "världsvan" som inte bryr mig ett dugg om mörkret. Och jag är helt säker på att jag spelat bra

För jag vill verkligen inte att hon ska bli lika mörkrädd som mig...
Snart flyttar vi till ett nytt hus, med övervåning. Hennes rum blir på övervåningen och vårat på nedre. Men här är det jag som känner redan nu att jag aldrig kommer att kunna säga till henne som den självklaraste saken i världen att hon SKA sova däruppe alldeles ensam. Jag har också en slags inneboende dödsångest (efter en allvarlig bilolycka jag var med om för 15 år sedan, som fick mig att inse att man kan dö närsomhelst... tog mig mkt länge innan jag vågade sova ordentligt på natten för det kunde ju börja brinna etc...) Till saken hör också att det faktiskt finns andar i detta hus...
Skitsamma, det kanske inte blir ett problem i huset, men jag är rädd för det, men tar det då isf! Grejen är att jag inte riktigt vet vad jag ska svara NU när hon säger att hon är mörkrädd, för som sagt jag tänker ju att jag då bekräftar att spöken o tjuvar KAN finnas, annars skulle vi ju inte behöva ha jakt och spray...