kram anna
JAG SKA GIFTA MIG!!!
GRATTIS! Vad kul!
När jag letade klänningar i Malmö gav jag nästan upp. Allting var så stort med allt för många små rosetter och detaljer. Dessutom var en del personal i vissa butiker rent av oförskämda. Jag ville ha en enkel klänning och valde till slut att sy upp en. Jag använde mig av en bröllopsbutik på bergsgatan. Palm design någonting och de lyckades fantastiskt bra. En uppsydd klänning i siden gick på 4000 kr och det var inte dyrt när vi jämförde med redan färdiga klänningar.
Lycka till och ta med dig rejält med tålamod när du skall ut och prova!
När jag letade klänningar i Malmö gav jag nästan upp. Allting var så stort med allt för många små rosetter och detaljer. Dessutom var en del personal i vissa butiker rent av oförskämda. Jag ville ha en enkel klänning och valde till slut att sy upp en. Jag använde mig av en bröllopsbutik på bergsgatan. Palm design någonting och de lyckades fantastiskt bra. En uppsydd klänning i siden gick på 4000 kr och det var inte dyrt när vi jämförde med redan färdiga klänningar.
Lycka till och ta med dig rejält med tålamod när du skall ut och prova!
MARIA, MAMMA TILL THEODOR FÖDD PÅ SIN MAMMAS FÖDELSEDAG 27/1 2007.
Tack alla
Blir så glad för alla gratulationer, lyckönskningar och tips
Susanne G - Helt otroligt! Jag älskar smycken, speciellt i det stuket du designar! Jag ska absolut komma in i butiken och kika! Ska kanske ut en sväng med en vännina nästa helg... Priserna var ju riktigt bra - med eller utan forumrabatt! Har sopeciellt en svaghet för örhängen, men det är ju lite svårt med en liten 6 månaders som vill dra o pilla på allt
Ska kolla Mikael Mann!
Tack för tipset KING MARY, Palm är en av dem jag hade tänkt kolla... Ses vi till veckan?
Har lagt om Loes schema idag.. Spännande att se hur han reagerar!
//Mari
Blir så glad för alla gratulationer, lyckönskningar och tips
Ska kolla Mikael Mann!
Har lagt om Loes schema idag.. Spännande att se hur han reagerar!
//Mari
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
Å så roligt, grattis
Vi gifte oss 20 augusti 2005, det var en helt fantastisk dag
. Vi gifte oss kyrkligt, på Utö i Stockholms skärgård.
Jag har ingen bra koll på butiker i Malmö. Vet en här i Lund vid Clemenstorget, precis vid stationen, som säljer klänningar. Har hört att den ska va bra. Annars är ju Nixas klänningar, som nån skrev om, jättefina. Enkla och stilrena, men ändå lite glammiga.
Om du ska göra egna inbjudningskort etc så har ju Korthuset prisvärda papper och stämplar och sånt. Jämfört med Panduro t ex, som är jättedyra. Antar att Korthuset kan finnas i Malmö också. F´låt anna, dina papper är säkert hur fina som helst, men jag ville bara tipsa om ett budgetalternativ...
När vi planerade bröllop hängde jag en del på bröllopstorget.se, och träffade en tjej som heter Louise som gör jättefina och prisvärda smycken, bla för bröllop. Hon gör också supersöta figurer i lera till tårtan, om ni har tänkt göra det. Kolla här: www.lagerfeldt.com
Skriver mer, om jag kommer på nåt. Njut av planeringen!
Vi gifte oss 20 augusti 2005, det var en helt fantastisk dag
Jag har ingen bra koll på butiker i Malmö. Vet en här i Lund vid Clemenstorget, precis vid stationen, som säljer klänningar. Har hört att den ska va bra. Annars är ju Nixas klänningar, som nån skrev om, jättefina. Enkla och stilrena, men ändå lite glammiga.
Om du ska göra egna inbjudningskort etc så har ju Korthuset prisvärda papper och stämplar och sånt. Jämfört med Panduro t ex, som är jättedyra. Antar att Korthuset kan finnas i Malmö också. F´låt anna, dina papper är säkert hur fina som helst, men jag ville bara tipsa om ett budgetalternativ...
När vi planerade bröllop hängde jag en del på bröllopstorget.se, och träffade en tjej som heter Louise som gör jättefina och prisvärda smycken, bla för bröllop. Hon gör också supersöta figurer i lera till tårtan, om ni har tänkt göra det. Kolla här: www.lagerfeldt.com
Skriver mer, om jag kommer på nåt. Njut av planeringen!
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
När vi gifte oss blev det verkligen inte dyrt. Köpte en klänning i en liten vanlig affär i Linköping -rosa, lite "greese"-feeling på den. Morsan betalade hela 300 spänn för den på rea!!!
Hade köpt den även om den var dyrare!
Bröllopet höll vi i trädgården hos mamma och pappa, under en ask. Tog nog högst fem, tio minuter. Bara våran närmaste familj fick vara med då. Sedan hade vi en brakfest i trädgården då vi bjöd massa folk. Alltid kul att ha fest liksom. Pappa bakade en jättetårta (som våran hund sedan smaskade på...)men smörgåstårtan var köpt.
Vad jag ville säga var att man behöver verkligen inte lägga ut en massa pengar, och ska man göra det så ska det vara på festmaten( och drickat
) för det är det som gör att det blir roligt. Själva bröllopet ville vi hålla kärnfullt -det handlade om kärleken. Punkt. Liksom
. inte en massa utsvävningar som bara tjänar som utfyllnad liksom.
Det var många som tyckte det var konstigt att jag inte ville ha en massa musik och så, särskillt eftersom jag är musiker själv (ok, nu överdrev jag
) men jag tyckte inte det behövdes. Senare, på festen så spelade JAG (och sjöng) en sång till Daniel.
Det är förövrigt en sak man ska tänka på när man väljer musik. Min kompis som är kantor har berättat många gånger att det blir så pinsamt, för det kan låta lite som ett "triangeldrama" mellan brudparet och den som framför sången...
bara ett tips
Kanske kan du få lite inspiration från mitt, som vanligt, svamliga inlägg.
GRATTIS!
Bröllopet höll vi i trädgården hos mamma och pappa, under en ask. Tog nog högst fem, tio minuter. Bara våran närmaste familj fick vara med då. Sedan hade vi en brakfest i trädgården då vi bjöd massa folk. Alltid kul att ha fest liksom. Pappa bakade en jättetårta (som våran hund sedan smaskade på...)men smörgåstårtan var köpt.
Vad jag ville säga var att man behöver verkligen inte lägga ut en massa pengar, och ska man göra det så ska det vara på festmaten( och drickat
Det var många som tyckte det var konstigt att jag inte ville ha en massa musik och så, särskillt eftersom jag är musiker själv (ok, nu överdrev jag
Det är förövrigt en sak man ska tänka på när man väljer musik. Min kompis som är kantor har berättat många gånger att det blir så pinsamt, för det kan låta lite som ett "triangeldrama" mellan brudparet och den som framför sången...
Kanske kan du få lite inspiration från mitt, som vanligt, svamliga inlägg.
GRATTIS!
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Vi gifte oss 20 augusti 2005, det var en helt fantastisk dag . Vi gifte oss kyrkligt, på Utö i Stockholms skärgård.
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Förresten: Här är bilder på klänningen, visst är den fiiiin!
(om länken inte funkar så tryck bakåt en gång
)
marie.g - jag kom på ett ställe som har toppenfina och lite ovanliga, men ändå enkla klänningar. De har sin huvudbutik i stockholm, men jag såg på hemsidan att de har en återförsäljare i malmö. Bergsgatan eller nåt.
Kolla här http://www.kikstockholm.com/
Kolla här http://www.kikstockholm.com/
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Ang. mygg... Vårt bröllop kommer mest troligt att stå i Torndalen... Vi får hoppas att det inte blir myggår
Vi får ha vigseln mitt på dagen, så det inte blir olidligt. Å hoppas att det inte är regn i luften... Alla som har erfarenhet av mygg vet nog vad jag menar...
//Mari
//Mari
Uppdatering!
Nu är det verkligen dax för en uppdatering
Gick omkring med en vännina i malmös bröllopsbutiker. Blev faktiskt positivt överraskad av hur mycket det fanns som inte var SVINDYRT. Leveranstiderna är dock LÅNGA, och flera modeller fanns bara i en storlek, så man inte kunde prova. Man kan ju alltid beställa men då är det köptvång
Iaf så hittade jag en som varit uthyrd och därför såldes begangnad till det högst överkommliga priset av 1200 kr
Gräddvit men lite broderier på livet men annars en rak enkel kjol. Perfekt! Den är lite stor så jag måste sy in den när det närmar sig. Syns inte att den är använd!
Hittade skor på Din Sko rean för 150 spänn
Har inte bestämn mig om jag ska behålla dem än. Det är 2 v öppet köp så jag har tid på mig. De lär väl knappt synas där under kjolen iaf...
Har hittat en duktig guldsmed som jag har förtroende för. Har fastnat för 2 förslag. Antingen en halvalliansring med stenar längs hela "framsidan". Eller en med 3 grupper om 3 stenar vardera. Det blir som en halvallians fast med uppehåll i stenarna där det bara är guld...
Kan inte riktigt bestämma mig. En alliansring är ju väldigt klassisk, medan det andra alternativet blir lite mer mitt eget... Hmm... Nån med åsikter på området?
Köpte ett smycke hos Susanne G. är som 3 guldaktiga styva länkar med små mörkgröna, mandelformade, emaljerade pluttar på. Vore ju otroligt om ni fattar vad jag menar
Iaf med örhängen till. Tror att det blir jättefint med en liten brudbukett med mycket mörkgröna blad och lite små vita blommor... Passar till "skogstemat"
Har bestämt mig för att göra egna inbjudningskort av tapet! Har mycket lägligt en vännina som precis gjort en fondvägg av en snygg ljus tapet.
Datum är bestämt, lokal och vigselförattare är bokad!
När jag drog igång operation planering gjorde jag det med besked
//Mari
Kan inte riktigt bestämma mig. En alliansring är ju väldigt klassisk, medan det andra alternativet blir lite mer mitt eget... Hmm... Nån med åsikter på området?
När jag drog igång operation planering gjorde jag det med besked
//Mari