Äntligen vår tur att få besök av storken!
-
Antonias mamma
Skönt att höra att dom ställde upp! Väntar på mail

Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Kantarella
Näe vet ni vad!
Det är officiellt. Jag ÄR paranoid 8)
6+0. Inte ens vecka 8 enligt mina beräkningar utifrån senaste mens. Stora ultraljudsapparaten kunde inget skönja så när som på en cysta. Läkare tillkallades och jag kunde ganska snart utesluta att jag varit gravid nån längre tid. Nu oroade jag mig för att jag inbillat mig hela graviditeten. Herregud...
Läkaren kom. En liten plutt-hinnsäck och ett litet flimrande hjärta på 0,37 mm i diameter gick att se genom vaginalt ultraljud. Sambon och jag skrattade högt när vi satte oss i bilen efteråt. Vad knasigt det kändes.
Cystan däremot var 4 x 4 cm i diameter - det var väl den som hoppade och sprattlade.... Hmm.
Den försvinner i alla fall, fick veta att ägget kommit därur, från höger äggstock.
Jaha, ni alla. Vecka sju kan jag tillskriva mig och väntan lär bli LÅÅÅÅÅÅNG! Om nu allt går bra vill säga, men det får man ju verkligen hoppas efter detta äventyr
/Åsa
Det är officiellt. Jag ÄR paranoid 8)
6+0. Inte ens vecka 8 enligt mina beräkningar utifrån senaste mens. Stora ultraljudsapparaten kunde inget skönja så när som på en cysta. Läkare tillkallades och jag kunde ganska snart utesluta att jag varit gravid nån längre tid. Nu oroade jag mig för att jag inbillat mig hela graviditeten. Herregud...
Läkaren kom. En liten plutt-hinnsäck och ett litet flimrande hjärta på 0,37 mm i diameter gick att se genom vaginalt ultraljud. Sambon och jag skrattade högt när vi satte oss i bilen efteråt. Vad knasigt det kändes.
Cystan däremot var 4 x 4 cm i diameter - det var väl den som hoppade och sprattlade.... Hmm.
Jaha, ni alla. Vecka sju kan jag tillskriva mig och väntan lär bli LÅÅÅÅÅÅNG! Om nu allt går bra vill säga, men det får man ju verkligen hoppas efter detta äventyr
/Åsa
Väntan blir kanske liiite längre, men det ÄR ju faktiskt en liten humla därinne
Jättegrattis till er!!!
Har gått ock kollat härinne med jämna mellanrum hela dagen, nästan så jag trodde du skulle få föda på direkten
När blir det? (är för lat för att räkna ut det själv
Mia
-
Pia Pojkmamma
-
Kantarella
-
Gäst
-
ms Sophie
-
Nancy
Kan tänka mig att det kändes lite snopet att du inte var längre gången men jag gissar att den känslan alldeles snart går över
Håller tummarna stenhårt och både hoppas och tror att allt kommer att bli bra. Med en sådan dramatisk start på graviditeten så tycker jag att det borde tala för goda odds
(Är själv född i april och har alltid tyckt om att fylla på våren
Kram från Nancy
Hej du paranoida!
Det kan också vara så att du är mycket mottaglig för de energier som universum sänder ut och att du känt av att en liten själ ville komma just till er. Mental förberedelse kallas det i idrottsvärlden, så kanske andlig förberedelse, helt enkelt?
Oavsett vilket, GRATTIS!
Kram Jannika
Det kan också vara så att du är mycket mottaglig för de energier som universum sänder ut och att du känt av att en liten själ ville komma just till er. Mental förberedelse kallas det i idrottsvärlden, så kanske andlig förberedelse, helt enkelt?
Oavsett vilket, GRATTIS!
Kram Jannika