2:a gången!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jösses, vad det kryllar av tvillingar nuförtiden! :D

DUBBELT grattis till er båda! Har ni riktig tur får ni två såna sköningar som Lisen :heart: och Mina :heart: . Hur balla som helst.

Jag tycker det verkar otroligt praktiskt att få två på en gång. Men det är ju jag det.

Kram Jannika
Hampus i Lit

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej och Tack för alla gratulationer!!

Måste erkänna att jag känner lite som dig Sonica, jag är ju också ganska lat och visst barnkär men det finns nog dom som är mer barnkär om man säger så. Och varför ska vi få tvillingar när det finns dom som inte kan få barn alls....?? Hade dessutom tänkt mig ett barn och en valp, hade nämligen tingat en(valp alltså) och tyckte att det skulle bli lagomt med valp nu i höst som då skulle vara rumsren och ca 6 månader när bebisen anländer. Men det var bara att avboka den valpen och be att få återkomma om nått år. Har ju 2 hundar till så jag nöjer mig med dom så länge. Har nu börjat att anpassa mig vid tanken på 2 :shock: :D

Men nu undrar jag om ni andra har 1 eller 2-äggs tvillingar, hur länge har ni fått gå med dom så att säga, och har ni jobbat och blivit sjukskrivna och i så fall i vilken vecka?
Min syster fick gå med sina tvillingar i 37 hela veckor och då vägde dom båda strax över 3 kg var. Hon var jättestor och ville att det skulle starta tidigare men det var väl bra att dom blev kvar så länge som möjligt som läkaren sa.

Hoppas att någon vill svara :D

Kram från Oss!
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"