Behöver bara ventilera mig lite...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Jag hade missfall en gång, vet att vi pratade ytligt om det då vi träffades, så förlåt om jag upprepar något.

Jag fick blödningar, allt kändes konstigt o.s.v.
Positivt test.
In på kontroll, positivt test.
Blödningar fortsatte. Vaginalt ultraljud, men det fanns inget därinne :shock: Trots att de tog flera test som alla var positiva, och flera ultraljud fanns det inget därinne :shock: Oerhört märkligt. :cry:
Flera veckor senare åkte jag in på test igen, och då tog de test, positivt igen. Men ytterligare ett test via blodet, och det var negativt.

Jag har även haft blödningar både då Clara och Ida kom, utan att det var något konstigt.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej där,

jag vill bara trösta dig med att blödning behöver inte alls betyda missfall! Det är i själva verket mycket vanligt med blödningar under graviditet. Inget som folk pratar om direkt, men jag har haft anledning att läsa på... Jag har haft blödningar under graviditerna med båda mina barn. Ffa med andra barnet hade jag blödningar av och till under hela graviditeten, från första veckan, utan att de kunde konstatera vad det berodde på. Har också haft två tidiga missfall och kan lugnt säga att det varit skillnad. Missfallen har varit som ganska kraftig mens. Blödningarna har "duttat" till och från.

Håller tummarna för dig!

Kram Pea
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jag har en positiv känsla i kroppen :D.

Det känns just nu som att jag är gravid. Den stora komatröttheten har slagit in och jag äter hela tiden för att slippa må illa....Det här känns igen om man säger. :D Vågar dock inte lita på känslan fullt ut än.

Anna - Tack för att du delar med dig. Låter som ett långdraget missfall, oerhört konstigt med testerna.

Pea - Ditt inlägg lugnade mig verkligen! Tack! :D Det är ju precis så jag har haft, dutt till och från. :wink:

Kramar Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jag har en positiv känsla i kroppen :D.

Det känns just nu som att jag är gravid. Den stora komatröttheten har slagit in och jag äter hela tiden för att slippa må illa....Det här känns igen om man säger. :D Vågar dock inte lita på känslan fullt ut än.

Anna - Tack för att du delar med dig. Låter som ett långdraget missfall, oerhört konstigt med testerna.

Pea - Ditt inlägg lugnade mig verkligen! Tack! :D Det är ju precis så jag har haft, dutt till och från. :wink:

Kramar Åsa
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Åsa! :heart:

Jag tycker det verkar som om du har väldigt trevliga symptom med tanke på era önskningar. :wink: Jag håller alla tummar för att det ska vara en liten en därinne som vill stanna kvar. :heart:

Och nu är det inte långt kvar till den tionde... Inte ens en vecka ju! :D

Kram Jannika

ps Tacka Wilma för pussarna! ds
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh! :heart: \:D/

tjihoooo!!!

:heart:

/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Åsa, jag håller alla tummar och tår för att det är en liten som boar sig i magen. Ta hand om dig :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
J och Å

Inlägg av J och Å »

Här hoppas vi...........................

kom på om vul. Efter min op, gjorde de ett vul dagen efter, inget syntes.

Kom hem och åkte en vecka senare, de kunde inget säga då heller. Och om jag inte minns fel så va nästa efter ytterligare en vecka, och då kunde de se han lilla hjärta slå.

tycker det låter väldigt bra :wink: med hur du mår.

Massa kramar från oss alla, pussa på W från oss.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
blomman

Inlägg av blomman »

Nej, men hej tjejen, här har man missat nåt! Kollar inte det här forumet alltför ofta, eftersom jag själva nog inte ska ha fler!
Åh, vad roligt om det blir bebbe, vet ju att ni velat läänge! :heart:
Du om nån ska väl ha en massa barn, med tanke på hur underbar Wilma är, och det hänger väl ganska kraftigt ihop med hennes mamma :wink: !
Kram!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Åsa :heart:

Åh vad jag hoppas och håller mina tummar :D Stenhårt skall du veta :heart:

Låter onekligen spännande med de symptom du beskriver. Kan berätta att det som för mig skiljde denna graviditet från missfallet månaden innan var just Den Stora Tröttheten som tidigt symptom.

Tänker på dig och hoppas att dina dagar fram till vul må flyga fram :D

Kram från Nancy
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tack alla underbara!! :D

Nu är det bara 2 dagar kvar!! Känns pirrigt men samtidigt skönt att få veta. Har inte blött något mer och hoppas att det är över nu.

Jag och Wilma har sovit middag i tre timmar idag och jag var ändå jättetrött när jag vakna.

Jannika - Hoppas, hoppas att du snart snusar bebis!! :D

Fjällfolket och Elle - Tack godingar! Tänker på er och är så glad för era växande magar!

J o Å - Ja det är ju det vi hoppas på, att det var för tidigt och att det nu ska finnas en liten larv därinne. Tack för tummarna. :D

Blomman - Du är underbar! Saknar dig och hoppas vi kan ses snart.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Glada nyheter, låter det ju som! :D Vi håller alla tummar!

För att förklara om plussen: Det är moderkakan som står för hormonerna, inte bebisen. Så det räcker med att det finns en bildad moderkaka för att man ska få plus. De första cellerna bildas redan när ägget fäster, och att det händer betyder ju inte alltid att det blir en bebis, även om vi då får mätbara graviditetshormoner i kroppen.
Lua

Inlägg av Lua »

Hej goding :!:

Jag tänker på dig och lilla gullungen ganska ofta :heart: :!: Håller nu alla tummar och tår för att det ska gå bra för er!

Storstorkramen från Lua. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej vännen :heart:!

Nu är det bara en dag kvar! Tänk vad tiden går fort när man har roligt... :wink: :lol:

Jag håller alla tummar jag har och skickar lyckönskningar från Gävle.

Tack för bebis-snusar-önskan! :heart: Tyvärr bryr sig det här barnet föga om sånt, haha!

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tänker på dig idag nu när det verkligen börjar närma sig vul :D

All lycka önskar jag dig :heart:

Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"