Om det gått så bra att kristilldelningsverktygen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D OJ, vad fel det blev här, då :lol: Ber om ursäkt allra ödmjukast :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kokos

Inlägg av kokos »

Jamen då gör vi nog rätt allihop. För när/om jag ger bekräftelseramsa på kvällen så behövs det bara en mjuk liten en, för det kommer inga protester. Oftast behöver jag inte göra mer än att ge ett besked. Men skulle han börja snacka så kan man väl köra x 4 eller x6 eller vad som nu krävs.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Här är en tråd där min fråga för framtiden kanske passar :?:

Vår son är lite liten för att ramsas ännu, och vi har faktiskt inte behövt det ännu :D . Nu sover han båda dagslurar och natt i vagnen även om det är ytterst sällan som vi behöver vagna numera (aldrig på natten). Det kan behövas ibland när han är överstimulerad.

:arrow: Nu undrar jag, ska man ändå säga en "ramsa" x 1 när man lägger honom för kvällen så att han är lite bekant med den :?: Nu tillrättalägger vi och säger bara "godnatt" inför nattsömnen.
Inom en snar framtid måste vi väl byta ut vagnen mot spjälsängen antar jag och då finns ju inte vagningen att tillgå om det skulle uppstå någon "situation". 8)

En sak till angående skrammel i huset... :D Vi har sovrummen på övervåningen och allt skrammel sker alltså nere. Vad är erfarenhet av det, "räcker" det som betryggande ljud :?:
I så fall får jag nog spara några kastruller att diska i köket för från de andra rummen nere hörs inte mycket upp.... :lol:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Japp, du kan säga nattramsan redan nu så att han blir bekant med den. Du kan säga den x4 när du går ut ur rummet!

:idea: Skrammel nerifrån hjälper i alla fall i vårt lyhöda hus :P !
kokos

Inlägg av kokos »

Läste jag inte nåt tips nånstans om att man kan börja med att smyga in ramsan i sömnen också?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"