Hysterisk på natten! Hälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Kokos har svarat jättebra! :D

När jag körde shn-kuren på Ida, var hon betydligt mindre, det var tal om vagning för henne.
Jag hade hållt på nästan en månad, och fattade inte vad jag gjorde fel.
Detta forum fanns inte då, så jag läste på hemsidan, och mailade AW.

Hon fick mig att förstå vad jag gjorde fel!
Jag vagnade alldeles för mycket!
I ert fall har ni fastnat i solfjädersträsket, eller vad man ska kalla det.

Jag vagnade 1,5 - 2 timmar i sträck, och det ska man ju ABSOLUT inte göra :oops: Helt fel!!
Ni solfjädrar 1,5 timme, det är ju också helt fel!
Alltså lite samma situation.

Jag fick följade svar från AW som fick det att gå upp ett ljus för mig :idea:
Byt ut vaging mot solfjädring när du läser detta, så kanske det klarnar!

"Kära du,

Först och främst,

Det är inte tal om att vagna 2 tim. eller 1,5 tim ”i sträck”. Du ska INTE-vagna längre tid än du vagnar, förstår du? Gå fram och tillbaka, stå inte kvar!! Titta på klockan: vagnar du en halv minut, ska du inte-vagna en. Förstår du?

Hon kommer annars att vänta sig att du ska stå där hela natten och vagna och vakna så fort vagnen står still. Hon ska somna med vagnen stilla. Det är vansinne att vagna i timtal!!!

Däremot är det riktigt att börja direkt, innan hon skriker upp sig.

Vid det här laget ska din teknik vara så pass effektiv att du varje gång får tyst på henne inom två minuter. ANNARS MÅSTE DU TRÄNA!!! Lär lathunden och/eller Barnaboken:Sömnen. Tyst och stilla, alltså – och då skakar du vagnen snabbt och bryter:sedan krånglar hon och bökar och du tittar på klockan, du ingriper PANG när hon börjar skrika och skriket INTE mattas av (detta är alltså påminnelsen, inte beskedet) utan stegras, då tar du i och får tyst på henne, o.s.v.

Du skriver ”oftast tystnar och stillnar hon efter 1-2 minuter och det är JÄTTEBRA. Beröm på dig! När hon sedan är igång igen som du säger, så FRÅGAR hon och det är bara att ge samma svar i evigheter, tills hon accepterar beskedet."

Nu får du betänka att ert barn är betydligt större än Ida var.
Det som gäller är att få honom lugn med solfjädern vid läggningen, bara trycka till och gå därifrån med ramsan.
Sedan är det inte meningen att ni SKA gå in något mera, om det inte är fullständig kris!
Då ska ni bara ramsa i dörren.
Ramsan ska ta över helt.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"