Frågor om standardmodellen med 4-veckors Irma

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Irmasmamma

Re: Frågor om standardmodellen med 4-veckors Irma

Inlägg av Irmasmamma »

Jahapp, då var det dags för oss att checka ut från Späda och små. :shock: :D Irma fyllde ett år i torsdags. :heart: Jisses vad tiden gått fort, känns helt overkligt.

Full fart framåt konstant, liten har bara två växlar, antingen av eller på. Antingen sover hon eller så är hon inte stilla en sekund :lol: :shock:

Dansa till Danny och Loreen, sjunga med när jag övar, kasta saker i toaletten, flytta möbler fram och tillbaks över golvet (gärna STORA möbler som bord och sånt :lol: ) är favoritsysselsättningarna.

Fortfarande är hon liten men naggande god, alla yngre bebiskompisar växer om henne en efter en.

När hon ska sova på dagen kastar hon sig ner i vagnen (hon sover alltid i insatsen även hemma, för att vi inte ska tappa vagnsovningen) så man knappt hinner knäppa selen, helt underbart att se. Snacka om BB-tjej - att sova är en GÅVA. :D :sleep:
Vilket bra motto förresten! :lol:

Går gör hon fortfarande inte obehindrat (mer än några steg). Krypa är enklast och snabbast, konstaterar två smått chockade päron som trott att hon ska börja gå när som helst i ett halvår nu, sen hon började gå längs möbler. Men tji fick vi! :D :shock:

Tack alla världsbästa kollegor för allt ni gett oss under den här tiden! Utan er hade vårt liv inte sett ut som det gör idag! Och det är ett underbart liv vill jag lova!!

Massa kärlek till er alla :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Tin
Rådgivare/advisor

Inlägg av Tin »

Hej kära Irmasmamma,
och vilken underbar rapport från ert liv.

Jag ser fram emot att följa era äventyr i andra trådar, både när det kris krisar (inte så ofta såklart ;) ) och fler härliga historier.

Hos oss börjar ett nytt kapitel om ca 2 veckor då lilla O kommer få en lilla syster, den 29e november är det sagt. Så mig kommer du höra mer från på Späda och små framöver.

Varmaste kramar Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Tutan

Inlägg av Tutan »

Grattis till lilla Irma i efterskott! :D

Vilken härlig vardag ni har! :thumbsup:

:heart:
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Skriv svar