Vi hade strul med maten. Vissa gânger slog han bakut direkt skeden kom fram. Riktiga vrâl och helt omöjligt att mata. Det slutade ibland med att jag gick och bar honom och matade sâ stâendes (inte mânga gânger som tur var för lille Nils är en stadig och rätt sâ tung klump
Nej, men ni kan gâ in och kolla i förebyggande syfte t ex när ni gâr och lägger er. Jag gâr alltid in och kollar att täcken och annat ligger rätt pâ alla tre innan jag gâr och lägger mig. Oftast hittar jag dâ Nils ovanpâ sitt täcke nere vid fotändan eller nât sânt. Dâ vänder jag honom rätt, mjukt och lugnt och stadigt, och lägger pâ täcket ordentligt. Vaknar han till sâ fâr han en liten kort solfjäder, sen gâr jag med ramsan. Undvik att gâ in när hon är vaken och strular runt, precis som du säger, ber hon inte om hjälp sâ ska hon fâ vara i fred.SaraMilana skrev:Men vi kan ju inte gärna gå in och kolla om hon behöver hjälp när hon inte ber om det!?
Hâll ut! Hos oss vände det pâ en dag (pâ julafton dessutom, underbaraste julklappen till hela familjen O:) )