TorpSara
Ja, det är jobbigt att ha sådana här kraftiga sammandragningar. Det blir ju värre när jag anstränger mig också. Såklart. och stress är verkligen inte bra för gravida, och jag är väldigt stresskänslig.
kaka-kul

Jag har långa snygga naglar! Som är av stål, minst!

Jag som alltid haft spröda naglar som går av med en gång, nu kan jag ha långa, målade...

Kakan gillar rock! 8) hade vänner över i fredags och männen (grabbarna 8) )spelade guitarr hero. Kakan blev helt vild!

Sedan har det upprepats när det spelades rock på full volym här hemma. Arvid är ju galen i musik (kan spela munspel och älskar gitarrer och pianon

) Å maken är gitarr-freak. Så det blir väl ännu en musikkille

Jag känner hur kakan ligger! Det gjorde jag inte med Arvid, moderkakan gjorde väl att jag kände lite mindre av allt helt enkelt. Lättast är när jag legat och sovit. Då kan jag känna en häl eller så

härom natten vaknade jag till och vände på mig. Tänkte, men gud, nu ligger jag på en sten eller så har pjamasen blivit en jättestor knöl

men det var bebisen!

så kände jag ofta med Arvid! Mysigt minne sådär mitt i natten!

Letar efter en fin mangelkorg att måla och klä till kakan. Skall bli så mysigt!
Mindre kul var veckans barnmorskebesök. Arvid tog en semesterdag med övernattning hos morfar 8) och maken har semester, så vi kunde gå tillsammans, mysigt! Min vanliga barnmorska var på semester, så jag fick gå till en annan, som är ny på stället. Hon tog rutinmässigt alla värden och skrev upp. Sedan sa hon att jag inte skulle bry mig om de där sammandragningarna för det var minsann ingen fara bla bla bla

visst, det är väl inte så att jag bör oroa mig men jag tycker att barmorskor kan ha lite mer förståelse för ens oro och lyssna. Men hon avbröt mig bara och sa, "du får lyssna och lita på oss som vet"

sådär sa min barnmorska med när jag väntade Arvid. Trots det var jag inlagd för prematura sammandragningar, fick stoppa allt med bricanyl, öppen 2 cm och allt det där. Hon fick ta tillbaka allt och skämdes. Så jag är RÄTT trött på barnmorskor som uttalar sig på rutin
Så mätte hon min mage och det första hon sa va "OJOJ, det här var ingen liten magen, men det vet du väl?! Ja, det är inte säkert att det är en jättebebis, du hade ju en del av detta sen innan" också klappade hon mig på magen

Jag hade 25 i SF-mått, hade 24 i samma vecka med Arvid och vägde precis lika mycket?! Oförskämda människa! Dessutom är det väl livmodern som man mäter? Så mycket fett kan hon väl ändå inte få med! SUCK!
Tog mitt tryck och sa inte vad jag hade utan skrev bara i min journal, så jag vände på dosan för att se. "ja, du har inte preklamsi den här gången", fräste hon då?!
KUL besök? Tur att jag skall till min vanliga barnmorska nästa gång!
Kram, Anna