Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Ni är så otroligt duktiga allihopa. :thumbsup: =D>

Lua - snart i mål...fortsätter du som coach då :?: Päivi också snart i mål... och du tar igen det nästa vecka. :D Och Nancy - du är ju också snart där. :!: :shock:

Lillamolntuss - hur gör man för att gå ner 1.8 kg på en vecka :?: :shock:

Mia - tränat 4 gånger...du ska se att nästa vecka ger det resultat. Var riktigt NÖJD med dig själv. Du äter rätt och tränar - en förändring för livet. Vad är väl en vecka då... :?: :wink:

Och nu har jag nog lyckats prata bort alla så mitt resultat inte blir så noterat... :wink: Ynka -0.3 kg. :( Måste ändå tillägga att vågen stod på -0.7 i onsdags. Tycker det går mycket låååångsamt och det är långt kvar. Tränar massvis och äter rätt...

Var så desperat i fredags (efter +/- 0) så jag faktiskt paktade med er som sitter "på andra sidan". 8) Gick med i Viktklubb i tre månader vilket då kostade knappt 300:-... Bara för att inse att det var inget för mig. Alldeles för komplicerat att hålla ordning på olika kalorier tom på olika frukter. Föredrar VV som då är enklare. Det enda med VV är just att jag faktiskt tror att vi behöver mer fett av olika slag. Men kanske inte under denna period :?: Jag inser absolut att det säkert skulle bli enkelt om jag gav det en chans men egentligen så tror jag på VV så det orkar jag inte just nu...

Men om det fortsätter att gå så här långsamt så får jag väl masa mig till ett veckomöte. :D

Så då sammanfattningsvis...

Susanne*:
Kvar till målvikt: 6.7 kg
Målviktstidpunkt: Lucia
Viktnedgång denna vecka: - 0,3 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 3,2 kg
Start datum: 12/8

Nu väntar jag på äkta Västkusträkor som kommer om en stund...så jag längtar. Ursäkta alla Skåningar...men det går inte att få tag på "riktiga" räkor här.

Kram alla :D :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack alla ni underbara för uppmuntrande ord när det känns tungt :heart:

Ni har ju varit SÅÅÅÅ duktiga allihopa - spännande att se sammaställningen (tyvärr drar jag ju ner summan :( )
Och Susanne* - 3 hg är inte alls så dumt, man "ska" ju helst inte gå ner för fort, max ett halvt kilo i veckan läste jag att nån expert skrivit!
Är svårt avis på er som baa har yttepyttelite kvar till mål - vilken prestation! Jag SKA vara där till sommaren, promise!!!

Trevlig helg på er allihopa!!!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Susanne* skrev: Lillamolntuss - hur gör man för att gå ner 1.8 kg på en vecka :?: :shock:
Plättlätt! Man går upp 1.8 kg veckan innan! (DEN veckan, duvet...)
+-0 på två veckor är bättre än att ha gått upp iofs, men... skulle föredra en minskning...

Har gjort ett excelblad över mina viktresultat. Ska analyseras inom kort.
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
duggan

Inlägg av duggan »

Och jag måste göra er besvikna med ytterligare ett plus..hela +0,5 kg :oops:

Men jag har varit så dunderförkyld och inte rört mig många millimetrar och gubben har stått för matlagningen..hmm det har gått 4 tetror fet matgrädde på en vecka...som satte sig precis där dom ska...på min mage! Grrrr....

Hmm var och hämtade ut mitt nya träningskort nu, så jag ska sätte igång på måndag, så jag lovar att nästa vecka ska allt vara bra igen!! promise!!

Förästen, vad ni är duktiga allihopa..speciellt lillamolntuss...
Få se Gablax har inte lämnat veckovikt än, visst?
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lillamolntuss

Fynd-spontan-handlade en våg som mäter kroppsfett idag! 300 bupp på Lidl. Någon som har en? Har inte testat den än... Är det något att ha?
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev: Jag är en kvinna klädd i jeans :!: :shock: :P :roll: :lol:

Eller jo, de är kanske inte knäppta och med dragkedjan uppe men såna världsligheter löser man med ett gummiband och en täckande tunika över... :roll: :wink:

:D Idag var första gången sedan förlossningen som jag lyckades få upp jeansen över lår och rumpa :lol: Tänker envist ha på dem varje dag nu framöver med enbart paus för tvätt emellanåt 8)
Sitter framför datorn med jeansen på utan hjälp av gummiband \:D/ Nähä, vadå mallig, jag :shock: 8) :lol:

Susanne: Visst är det retligt hur vikten kan hoppa upp och ned nästan från en dag till en annan. Tycker du skall gå på det bästa resultatet för snart hoppar nog vågen tillbaks dit igen :thumbsup:

duggan: Stor tröstande kram till vår hövding och med hopp om bättring på alla plan du önskar :thumbsup:

Lillamolntuss: Har tyvärr ingen erfarenhet men kanske någon annan har :?:

:idea: Lyfter min fråga om vattnet igen :!: Kan någon berätta varfär vv rekommenderar så mycket vattenintag :?: Är det som hjälp till viktminskning, för att stilla hunger eller nån annan anledning *nyfiken* :?:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tror att detta med vatten har en viss viktminskningseffekt: förbränningen får en skjuts eller hur tanken nu var. :roll: Det finns till och med en teori som går ut på att du skall dricka VARMT vatten lite - en gång/timme (och då är det verkligen bara vatten) för att få igång förbränningen extra. Jag kan kolla upp det där om du vill. :wink:
Lillamolntuss

Har för mig att man ska dricka vatten för att hjälpa kroppen forsla ut "skräpet", typ... Kan kolla jag åxå. Kul å se om vi får samma svar... :wink:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack på förhand :thumbsup:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Vet ni, jag behöver en REJÄL spark där bak för att komma igång igen! Som jag skrivit tidigare känner jag mig ganska nöjd med mig själv :roll: 8) , kommer i kläder som jag inte haft på flera år (bl.a. jeans så jag känner igen mig i din beskrivning Nancy!) och så där... Dessutom har jag varit på konferens några dagar och vi vet väl alla hur det brukar vara.... Tack & lov lyckades jag hålla mig till fruktsalladen på efterrättsbordet, men cocktailpartyt gick käpprätt ut i pointshavet :lol: !

Jag vill verkligen gå ner de kilon jag har kvar, men hur ska jag få tillbaka motivationen? Min älskling har lovat mig en fin belöning när jag kommit i mål, men inte ens det lockar längre :(

Det här är en sämre del av min personlighet, att inte orka dra mina projekt i mål, så jag behöver verkligen HJÄLP!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex: Jag skall verkligen ta en rejäl funderare på hur man kan få igång din motivation :!: För har du kommit så här långt vore det så jäkla synd att inte gå hela vägen. Och det är inget alternativ eller hur :?:

8) Så länge får du ta till mitt jeanstips. Dvs gå hemma i ett par jeans du får upp över rumpan men inte kan knäppa. Sätt i ett gummiband i stället. Tunika över. Den dag du kan knäppa byxorna är det dags att byta till ett par i mindre storlek och upprepa proceduren :wink:

Annars är den bästa motivationen för mig känslan... Den där känslan i kroppen av att vara riktigt slank och det oavsett vilka kläder jag har på mig. Att man aldrig behöver oroa sig för att man sitter så att man framhäver oänskade valkar. Om du kan försöka känna in dig i hur det känns att vara smal (för visst har du varit så smal som du vill tidigare om jag inte minns fel :?: ) och använda den känslan som motivationsfaktor.

Päivis knep om smickrande foto på kylskåpet är bra tycker jag :thumbsup: Först hade jag tänka sätta upp ett betydligt mindre smickrande på mig själv men det kändes ju som att börja i fel ände :?

Så nu möts jag varje morgon av ett foto av mig själv i svallande blont hår, tindrande nykära ögon (fotot taget strax efter att jag träffat min man) och slank kropp i strl 34 ungefär :wink: :lol:

:heart: Kram från Nancy
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Gablex :D
Nu känner jag ju inte dig alls...men från en Skåning till en annan. :!: Har tänkt på dig i och med min egen motivation... :wink: Är kanske helt fel ute men skriver lite snabba tankar.

Funderingar:
:arrow: Du vill gå ner skriver du. Men är du egentligen nöjd med dig själv som du är just nu :?: Det är ju inget som säger att just en målvikt är rätt för dig. Vill du behålla den vikten resten av ditt liv för det är ju egentligen det som det handlar om...

:arrow: Skriv en lista med fördelar av att gå ner till din målvikt :!:

:arrow: Jag känner själv att gör jag inte detta nu så gör jag det aldrig (och du har ju ditt mål med den stora dagen i mars)

:arrow: Tänk på äldre (ännu äldre 8) ) människor omkring dig och fundera på hur du vill se ut när du är 60 år. Hur du vill må :!:

:arrow: Börja gå med en personlig tränare så du bygger styrka och inte bara fokuserar på vikt (kanske du redan gör...)

:arrow: Kanske är det rätt för dig att ta dig en paus på 1 månad där vikten ska stå stilla och att du sedan tar nya tag :?:

Lite snabba tankar från mig bara...

Själv så fokuserar jag på detta nu och bygger även med träning. Mina föräldrar samt många andra har ganska många krämpor och är bara drygt 60 år. Dessutom en del övervikt... När jag är i den åldern vill jag må bra, ta hand om mina barnbarn, resa och kunna njuta av livet. Det ligger snarare till grund för detta än några kilon hit eller dit.

Dessutom har jag en alldeles för dyr garderob för att inte gå i den. 8)

Sätt dig ner och sätt upp tydliga mål, +/- och kör sedan på det. Du kan visst ro ditt projekt i land - konkretisera det lite bara...

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla duktiga!
Jag är en kvinna klädd i jeans
Det är jag med - i gravidjeansen, haha! :lol: Men i alla fall mina small (jag har ett par medium också för den senare delen av havandeskapet).

Jag har gått ner två kilo! Så nu väger jag in på 73. Det här går ju som smort. :wink: :lol:

Har inte hängt här på ett tag, det har varit lite körigt, därav troligen min viktnedgång, gissar jag.

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy & Susanne*, tack för pepp! Det var tänkvärda ord från er båda.

Kylskåpsbild HAR jag. Ett foto som är taget 6 veckor efter min senaste (sista?!) förlossning.... så det kanske ska bytas ut! :wink:

Jag har nog uttryckt mig fel när jag sagt att jag är nöjd med mig själv just nu. Det vore mer korrekt att säga "nöjd i förhållande till hur jag var" för det är jag verkligen. Samtidigt vill jag väldigt gärna gå ner till min målvikt, eftersom jag känner att den personen är verkligen JAG! Det är fortfarande saker som hänger över byxlinningar (fast inte alls som det var!) och det SKA bort!

Fördelar och nackdelar? Hmmmm.... den enda nackdelen jag kan se med att fortsätta viktminskningen är detta att ständigt behöva hålla koll på vad man stoppar i sig. Samtidigt sker detta nästan automatiskt nu. Fördelarna är ju desto fler!

Om det är OK så tassar jag nog lite i utkanten av den här gruppen ett tag. Jag vägde mig i dag och stod fortfarande på +/-0, så jag har inte helt tappat greppet :wink: :D
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Gablex! :heart:

Jag tycker du har varit/är fantastiskt duktig. Jag vill också påminna dig om din AC med en tendens att ibland sätta mål och visioner väldigt högt alternativt långt bort. Det KAN ju vara så även denna gång. Men jag säger KAN vara, jag kan också vara helt ute och cykla och då kan du bortse från mina plumpa kommentarer. :lol: Ibland får man vara en trist realist. Och nöjd.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"