Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Här skiner solen idag! Man kan knappt tro att det är sant men det är det faktiskt. Vi har varit på simmis på morgonen, Father A och Emil simmade medans jag höll mig på torra land och tittade på de bägge vattendjuren. Emil älskar att dyka, plaska och busa i vattnet.

Sen somnade jag på soffan, hm, orkar inte så mycket just nu. Fogarna är riktigt trista och är allt annat än fogliga. :wink:

För övrigt mår jag bra. Försöker nu få i Emil lite mellis så han kan gå ut och hjälpa far sin att sätta staket.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag undrar om alla dessa sammandragningar har någon effekt eller om det bara är livmodern som tränar? Göta Petter vad den måtte träna! När jag väntade Emil tränade den inte en endaste gång innan första värken satt igång det hela. Visserligen var det ett planerat snitt då men jag misstänker att kroppen inte var medveten om det just då. Sen blev det ju inget snitt och förlossningen gick minsann jättebra ändå.

Denna gången har jag haft sammandragningar sedan vecka 20, inte så att det gjort ont utan magen har bara dragit ihop sig och blivit stenhård. Lite djupandning har hjälpt.

Nu gör sammandragningarna lite ondare, inte så att det känns om något "riktigt rejält" utan bara som mensvärk. Inte är de särskilt regelbundna heller, suck. Låter jag gnällig? Tja lite då kanske, eller mycket. :wink:

Det händer ju ingenting!! Misstänker att mitt gnälliga humör grundar sig till stor del i att jag har så svårt att röra mig pga foglossningarna och det är faktiskt jättetrist att vara ogående och nästintill liggande.

Så ja nu har jag tyckt tillräckligt synd om mig själv för idag. Ska försöka få liv i sonen som sover middag.

Elle - Hur går det? Nåt på gång?

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Elle

Inlägg av Elle »

Susan, jag skulle ha kunnat skriva nästan exakt samma sak som du. Kände INGET när jag väntade Olle förrän vattnet gick och denna gång kommer förvärkarna lite då och då och börjar KÄNNAS. Men inget regelbundet här heller... Jag väntar gärna med födsel till helgen iaf, då är svärmor o svärfar hemma igen och hjälp med Olle blir lättare.

Kram kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hello :heart:

Jo då, sammandragningar sen FÖRE v. 20 känner jag allt till :wink:

ca. 2 dagar innan BF så "trodde" jag att jag hade lite mera "riktiga värkar" men se jag gick ÄNDÅ 5 dagar över tiden. Så leta teckan vars du vill :wink: :lol:

Det enda positiva var att med alla sammandragningar och träning som jag hade så när jag kollade med BM ca 4 dagar innan Tor kom så var jag faktiskt öppen 3 cm fast cervix inte var utplånad. Så alla verkarna gör sitt till, glöm inte det i all din otålighet. :wink:

KRAMAR på dig och dröm om sigge lite till så skall du se! :heart: Snart är fortare än man tror! 8)

:arrow: Elle och Susan D, har ni läst länken om "förhållningssättet"... (ni måste hoppa baklänges på ett ben och sjunga är du kär i mig ännu Claes-Göran för att det skall funka. Det vet ju ALLA diplomerade.) Det är det som avgör hur resten av resan blir. :wink: :lol:

Pepping, pepping!! På er båda!! :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu är det bara 3 min mellan sammandragningarna som känns rejält men inte värre än att jag kan djupandas mig igenom dem. Svetten lackar, Emil är lagd, hundarna matade och rastade. Nu ska vi bara ta in katten, ringa ner mormor, informera syster min och ringa förlossningen.

Mor min har en känsla för detta, hon ringde nu och är på väg ner! Fantastiska kvinna.

Så nu får vi se om inte "Sigge" ändå kommer före "Bosse". :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:shock: :shock: :shock:

Nämen OJJJ!!!
Vad spännande det här blev nu då!!!
Åh, håller mina tummar för att det går fort och bra!
:heart: Kram, kram, kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

Vad spännande!!!! Jag sitter klistrad vid datorn för att följa detta. Lite avundsjuk är jag... :wink:

Kramar :heart:
Elle
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Så coolt :lol:

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Väntar med spänning på rapport :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

OJ, spännande!! :shock:

Visst hoppade du på ett ben baklänges och sjöng claes-göran sången??!! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Jag svimmar ihjäl mig så spännande :shock: :!:

Rapportera :!:

Storvarmkramen från Lua. :heart:
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Sigge har anlänt!! :D :D

Klockan blev 2.52 innan vi var klara och den 3936 gram stora och 53 cm långa lilla brodern var ute.

Han var lite envis, men Susan hälsar att hon mår bra, och just nu vilar dem upp sig. Nu ska här sovas några timmar :!:

:sleep:
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:-({|= \:D/ :-({|= \:D/

:heart: En liten Sigge-pojke :heart:

Pappa hade minsann rätt :wink:

Stora, stora grattiskramar till er alla!!!

Hälsa mamaSu så jättemycket :!:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh så underbart roligt.
Grattis
:heart: :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken underbar läsning! En pojk, Father A, du hade rätt :wink: Det gissade ju jag också :D . Hoppas att allt gick bra och att ni får vila ut lite nu. Skickar massor av pussar till storebror Emil :heart: som nog är stolt som en tupp!

Ta hand om er och grattis ännu en gång!
:heart: :heart:
Elle

ps. Jag är såååå avundsjuk att ni får snusa på en liten. Läääängtar efter "Bosse".. ds
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"