Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag vill kura!!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Noterat :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Jag vill oxå vara med och kura. Som jag förstått det blir det bara en vakennatt per gäng och det ska jag nog klara att sova ikapp på de lurar Maja tar under dagen. Men jag lämnar en brasklapp... Men jag vill så gärna se in real action hur ni lite mer slipade gör! :lol:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
Jannika

Inlägg av Jannika »

Kurintresse anmäls.

Kram Jannika
Lua

Inlägg av Lua »

Jag vill kura men har skräp med. Hur löser man det? Men han kan väl sova i vagnen i närheten av där vi befinner oss. Någon annan kan kanske vagna honom om han, mot förmodan, skulle vakna till just när jag buffar/vagnar kurbejbis? Sen får jag ju sova när han sover på dagen, som Fridolin säger.

Kram från Lua som längtar! :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej alla kära!
Jag har sörjt över helgen på min kammare men nu måste jag fejsa verkligheten och meddela alla och allra mest gästvänliga Anna som jag också PM-ar att jag har fått jobb just två veckor runt omkring den här helgen!!!
Och jag som står med mössan i handen i Stockholms mediaköttmarknad kan inte tacka nej.
Så vi kommer inte!
Att synas under föräldra"ledigheten" är avgörande för min chans att kunna försörja familjen ensam till hösten och i det långa loppet också slippa tidig dagisstart för Karla.

Jag måste säga ja tack och amen. Och det har jag nu gjort.

Om någon behöver en tågbiljett upp så har jag en i den mysiga familjevagnen som inte går att avboka.
Sthlm-Bräcke på torsdagen.
Jag kan skicka den.

Jag saknar redan alla er som jag inte ens träffat!
Kram kattklo
tove79

Inlägg av tove79 »

Men visst kan man vara med utan egentlig uppgift? Har inget skräp, ingen kurbebis och har precis kurat min egen så inte är jag riktigt mogen för diplom...(även om jag funderar på att rita ett eget och sätta upp ovanför hans spjälsäng :D )
Jag kan glida runt och vara dekorativ och underhållande i största allmänhet 8) medan den stora massan jobbar.
Ska det drickas alkoholhaltigt kommer jag bli förfärligt röksugen :oops: :!:
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Trist, kattklo, att du inte kan, men jag förstår såklart att du inte kan tacka nej till ett jobb :!:
Kanske nästa camp, sommaren -08 tror jag visst :wink:

Lycka till :!:

Kram Mia

Och du tove79 - du kommer säkert att pryda Gastsjön :D underhållning är ALLTID välkommet :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Lua skrev:Jag vill kura men har skräp med. Hur löser man det? Men han kan väl sova i vagnen i närheten av där vi befinner oss. Någon annan kan kanske vagna honom om han, mot förmodan, skulle vakna till just när jag buffar/vagnar kurbejbis? Sen får jag ju sova när han sover på dagen, som Fridolin säger.

Kram från Lua som längtar! :heart:
Jag kanske kan anmäla mig som förste Skräpvakt... :?:

Jag älskar att vara stormamma, dag som natt :heart: :lol:
Vad säger du Anna :?:
Har du tillräckligt med diplomater för kurkursandet...?
Kan jag få vakta skräpen istället...?

[-o< :heart: O:)

...och hur var det nu med härbret - STÅR det tomt... :?: :shock:

Kram!
/Fjällmor
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

tove79 skrev:Men visst kan man vara med utan egentlig uppgift?
:D Det kan man absolut :!: Det kallas för att umgås med likasinnade - ömma föräldrar som inte (heller) tycker att det är någon bra idé att neja och fya och försöka "uppfostra" niomånaders till att sitta still i soffan med händerna i knät. Om man säger :wink:

Och du har ju redan ett par tilltänkta självpåtagna uppgifter, häller ur :!: :lol: :lol: Precis vad vi behöver: att du går omkring och ser söt ut. Drygt :wink: :lol:

:D kattklo - det är så tråkigt, men som miar70 säger, det blir fler Gastsjö Camps, och jag önskar dig av :heart: LYCKA TILL :!:

:D Lua - är det något vi kan räkna med är det ett ymnighetshorn av barnvakter :wink: :lol: Vagning ska f ö tränas liksom buffning, så det blir så bra så :sleep:

:lol: Jannika och Fridolin - även ni, kära ömma, är noterade som diplomaspiranter :wink: :lol:

Vilket kurargäng det blir \:D/ HÄRLIGT :lol:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Anmälan noterad, kära Fjällmor! Du blir Skräpvaktsöverstinna :!: :lol:

Ja, härbret står tomt - det är så ljuslöst och värmelöst. Jag tänkte man kunde ha det som retreat :idea: För den som möjligen behöver vila öronen en stund :roll:

Du är inbokad på De Nios Hus i synnerligen spatiöst majestät :!: Som det nu är, har vi faktiskt ett helt litet rum ledigt dessutom :wink:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jag vill gärna bli kurare! :D

Fjällmor - Wilma skulle gladeligen anlita dig som extramamma om jag måste sova :sleep: Eller kanske gällde bara erbjudandet mini skräp? :wink:

Kattklo - Tråkigt att du inte kommer men lycka till med jobbet!
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Följande fem Diplomater kommer (rätta mig, för Guds och de blivande kurarnas skull, om jag har fel), Skräpöverstinnan Fjällmor oräknad:

:arrow: Ms Sophie
:arrow: SusanD
:arrow: Elle
:arrow: Kantarella
:arrow: Miar70

Och det är fyra av er jag tänkte ålägga ledarjobbet för varsin natt - med den femte - och mig - som assisterande reserver.

Alla redo :?: Alla villiga :?: Alla laddade :?: Sammanbrott, någon :?: :shock:

Låter ni mig hållas med fortsatt planering eller ... :?:

Jag har så roligt :lol: :heart: :lol: :heart: :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack alla goa!
För referenser hänvisas till sign. Kokos - vars vackra lillprins har bedömt Fjällmors vagnande grundligt :heart:

Tack Anna för info!
Jo, jag lär nog smita till härbret vid behov...du vet... Men visst sköter jag mina Överdjävulska plikter boendes i de Nios. Så kallt som jag vill sova är det nog bra om jag får ligga solo... :roll: 8)

:lol: :lol: :lol:

/Fjällmor
tove79

Inlägg av tove79 »

annawahlgren skrev:
:D Det kan man absolut :!: Det kallas för att umgås med likasinnade - ömma föräldrar som inte (heller) tycker att det är någon bra idé att neja och fya och försöka "uppfostra" niomånaders till att sitta still i soffan med händerna i knät. Om man säger :wink:
Nej, fy för "uppfostran"!
Jag längtar så! Tänk, andra människor som tycker som jag! (Vad gäller en del, får jag förmoda, inte allt).
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"