Gastsjö Camp. Deltagare och samordning
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Jag vill oxå vara med och kura. Som jag förstått det blir det bara en vakennatt per gäng och det ska jag nog klara att sova ikapp på de lurar Maja tar under dagen. Men jag lämnar en brasklapp... Men jag vill så gärna se in real action hur ni lite mer slipade gör! 
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
-
Lua
Jag vill kura men har skräp med. Hur löser man det? Men han kan väl sova i vagnen i närheten av där vi befinner oss. Någon annan kan kanske vagna honom om han, mot förmodan, skulle vakna till just när jag buffar/vagnar kurbejbis? Sen får jag ju sova när han sover på dagen, som Fridolin säger.
Kram från Lua som längtar!
-
kattklo
Hej alla kära!
Jag har sörjt över helgen på min kammare men nu måste jag fejsa verkligheten och meddela alla och allra mest gästvänliga Anna som jag också PM-ar att jag har fått jobb just två veckor runt omkring den här helgen!!!
Och jag som står med mössan i handen i Stockholms mediaköttmarknad kan inte tacka nej.
Så vi kommer inte!
Att synas under föräldra"ledigheten" är avgörande för min chans att kunna försörja familjen ensam till hösten och i det långa loppet också slippa tidig dagisstart för Karla.
Jag måste säga ja tack och amen. Och det har jag nu gjort.
Om någon behöver en tågbiljett upp så har jag en i den mysiga familjevagnen som inte går att avboka.
Sthlm-Bräcke på torsdagen.
Jag kan skicka den.
Jag saknar redan alla er som jag inte ens träffat!
Kram kattklo
Jag har sörjt över helgen på min kammare men nu måste jag fejsa verkligheten och meddela alla och allra mest gästvänliga Anna som jag också PM-ar att jag har fått jobb just två veckor runt omkring den här helgen!!!
Och jag som står med mössan i handen i Stockholms mediaköttmarknad kan inte tacka nej.
Så vi kommer inte!
Att synas under föräldra"ledigheten" är avgörande för min chans att kunna försörja familjen ensam till hösten och i det långa loppet också slippa tidig dagisstart för Karla.
Jag måste säga ja tack och amen. Och det har jag nu gjort.
Om någon behöver en tågbiljett upp så har jag en i den mysiga familjevagnen som inte går att avboka.
Sthlm-Bräcke på torsdagen.
Jag kan skicka den.
Jag saknar redan alla er som jag inte ens träffat!
Kram kattklo
Men visst kan man vara med utan egentlig uppgift? Har inget skräp, ingen kurbebis och har precis kurat min egen så inte är jag riktigt mogen för diplom...(även om jag funderar på att rita ett eget och sätta upp ovanför hans spjälsäng
)
Jag kan glida runt och vara dekorativ och underhållande i största allmänhet 8) medan den stora massan jobbar.
Ska det drickas alkoholhaltigt kommer jag bli förfärligt röksugen

Jag kan glida runt och vara dekorativ och underhållande i största allmänhet 8) medan den stora massan jobbar.
Ska det drickas alkoholhaltigt kommer jag bli förfärligt röksugen
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Trist, kattklo, att du inte kan, men jag förstår såklart att du inte kan tacka nej till ett jobb
Kanske nästa camp, sommaren -08 tror jag visst
Lycka till
Kram Mia
Och du tove79 - du kommer säkert att pryda Gastsjön
underhållning är ALLTID välkommet 
Kanske nästa camp, sommaren -08 tror jag visst
Lycka till
Kram Mia
Och du tove79 - du kommer säkert att pryda Gastsjön
-
Fjällfolket
Jag kanske kan anmäla mig som förste Skräpvakt...Lua skrev:Jag vill kura men har skräp med. Hur löser man det? Men han kan väl sova i vagnen i närheten av där vi befinner oss. Någon annan kan kanske vagna honom om han, mot förmodan, skulle vakna till just när jag buffar/vagnar kurbejbis? Sen får jag ju sova när han sover på dagen, som Fridolin säger.
Jag älskar att vara stormamma, dag som natt
Vad säger du Anna
Har du tillräckligt med diplomater för kurkursandet...?
Kan jag få vakta skräpen istället...?
[-o<
...och hur var det nu med härbret - STÅR det tomt...
Kram!
/Fjällmor
-
annawahlgren
tove79 skrev:Men visst kan man vara med utan egentlig uppgift?
Och du har ju redan ett par tilltänkta självpåtagna uppgifter, häller ur
Vilket kurargäng det blir \:D/ HÄRLIGT
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
Ja, härbret står tomt - det är så ljuslöst och värmelöst. Jag tänkte man kunde ha det som retreat
Du är inbokad på De Nios Hus i synnerligen spatiöst majestät
-
annawahlgren
Och det är fyra av er jag tänkte ålägga ledarjobbet för varsin natt - med den femte - och mig - som assisterande reserver.
Alla redo
Låter ni mig hållas med fortsatt planering eller ...
Jag har så roligt
-
Fjällfolket
Tack alla goa!
För referenser hänvisas till sign. Kokos - vars vackra lillprins har bedömt Fjällmors vagnande grundligt
Tack Anna för info!
Jo, jag lär nog smita till härbret vid behov...du vet... Men visst sköter jag mina Överdjävulska plikter boendes i de Nios. Så kallt som jag vill sova är det nog bra om jag får ligga solo...
8)
/Fjällmor
För referenser hänvisas till sign. Kokos - vars vackra lillprins har bedömt Fjällmors vagnande grundligt
Tack Anna för info!
Jo, jag lär nog smita till härbret vid behov...du vet... Men visst sköter jag mina Överdjävulska plikter boendes i de Nios. Så kallt som jag vill sova är det nog bra om jag får ligga solo...
/Fjällmor
Nej, fy för "uppfostran"!annawahlgren skrev:
Det kan man absolut
Det kallas för att umgås med likasinnade - ömma föräldrar som inte (heller) tycker att det är någon bra idé att neja och fya och försöka "uppfostra" niomånaders till att sitta still i soffan med händerna i knät. Om man säger
![]()
Jag längtar så! Tänk, andra människor som tycker som jag! (Vad gäller en del, får jag förmoda, inte allt).
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11