Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

så duktiga alla är :)

Själv har jag svettats pustat och frustat, och önskat mig lååångt bort på mitt body combat pass idag, men sen tänkte jag nej jäklar heller, här ska inte de andra, anna, LO, blomman, fjällmor osv bli mer fit än mig så idag boxades och kickade jag järnet. Troligtvis kommer jag inte kunna röra mig i morgon, men det är det värt :lol: :lol:

och LO jag vet, jag är en periodare med allt nästan så jag är medveten om att jag kan tappa intresset lika fort som det kom, men med er tjejer så räknar jag med stöd när det börjar kännas motigt att masa sig iväg på träning.

Mitt mantra idag var, jag fixar det, jag är inte sämst ;)

Ställde mig på gymmets våg idag, har inte vägt mig på flera veckor, senast vägde jag 71kg och är 169 lång så det börjar bli lite potatis säck varning över det hela. och efter det har byxorna blivit ännu mindre, men idag ställde jag mig på vågen och Tada!! 69kg YES! Jag är på gång 8) 8) 8) \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

min målvikt är 60 kg, den trivdes jag med. Är en sådan där tjej med bred rumpa, kraftiga lår, och spinkiga armar och tunn överkropp, så här tränar vi extra med armhävningar och situps i hopp om lite mer jämn fördelning av fläsket ;)

Vet ni vad jag gjort mer idag, ny vecka som det är och allt, jag har gjort en egen mat och träningsdagbok av ett skrivhäfte,
i det tänkte jag fylla i vad jag ätit till frukost lunch mellanmål och middag, om jag tränat, hur länge och vad, Men det mest spännande är att jag tänkte fylla i humöret fm, em och kväll. Då borde jag ju snart se vilken mat som är mer negativ på mitt humör, och vilka dagar jag är på topp och vad jag ätit då. Sen tänkte jag göra en notering en gång i veckan för att se om vikten ändrar sig.
Måste bli en träningsdag eftersom jag inte har någon våg hemma,

hemma går jag efter kläderna, och nu börjar det bli bättre passform så det känns uppåt.

idag står det i min träningsdagbok:
Frukost: Ägg skinka och en liten rågbrödskiva Humör: Morgontrött
Lunch: mannagrynsgröt (skolmaten måste jag få bättre koll på så att jag kan undvika värsta fällorna är lite feg att be kokerskorna laga egen mat åt mig för att jag är bland de magrare på mitt jobb) Humör glad
Mellanmål: Banan och fettsnål kvarg och frysta bär Humör före mellanmål dåligt irriterad

Midddag; Färsbiff och grönsakspytt med thaismak mmmmm
träning: 1 timme bodycombat, Humör kväll: Toppen

ska bli kul att se hur humöret påverkas av maten och om man märker någon skillnad beroende på mat.

Nä nu ska jag krypa tidigt i säng, njuta en tidning och sedan sova en god natts sömn

Ha det gott tjejer
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

ska bli kul att se hur humöret påverkas av maten och om man märker någon skillnad beroende på mat.
Det komme du definitivt att göra!
När jag läser dina måltider så tänker jag (förutom mannagrynsgröt = socker) att det är för lite fett.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag tog er kloka fruntimmer på orden och bestämde mig för att denna vecka får bestå "endast" av promenader och barnabus! Så kroppen hinner läka..

Tålamod :?: Moi :?: :shock: näe... :roll: men som sagts ovan - nu har man ju folk att stå till svars för... å då blir he till å skärp' se'

:heart:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

LO/ jodå, :lol: jag finns kvar!
Och jag är 163 cm, så jag är kortare än du.
Men du, jag blev faktiskt orolig för dig när jag läste "LO testar"-tråden :shock: Men jag förstår också att du insett att det inte var bra, och för lite mat du fick i dig! Inte ska man gå och frysa, och äta 1000 kalorier om dagen :shock: =; Nä,nä, bantar gör vi väl inte? Vi tränar/äter oss i form! :wink: :D

Faktum är att jag inte minskat mer än c:a 3 kilo sedan jag ändrade kosten i juli. Men formen är ändrad radikalt!
:arrow: STOR, stinn uppsvälld mage (genetisk) som ser ut som i 5-6 månaden fast det inte är så, har blivit platt och fin :!: Jag har minskat 12 cm rätt över magen! Det är det största vinsten, eftersom jag alltid avskytt den så!
:arrow: Ridbyxlår och celluliter har minskat drastiskt
:arrow: Gädd häng på överarmar (trots att jag faktiskt aldrig haft feta armar, men häng ändå) har blivit smala armar med faktiskt lite konturer :D
:arrow: Midjan (som i och för sig alltid varit markerad, har blivit smalare (c:a -6 cm) och fastare
:arrow: Rumpan är mindre "hängig" och fastare
:arrow: Ansiktet är smalare
Vaderna står helt still.
Brösten är väldigt små, men så blev det efter graviditeterna :cry: De var väldigt små innan också :cry:
Valkarna på ryggen är nästan borta.

Ja, det har hänt mycket med figuren, och i början var det kosten, men det som fick ändå mer att hända, är min envetna motion sedan tidig höst.

Men jag tror jag får ge mig med de där 55 kg, för det bara MÅSTE ju vara muskler som kommit till.
Jag vägde faktiskt 55 när jag ammade Ida, kilona rann av mig och jag åt vad jag ville och tränade ingenting, och behöll ändå vikt och form (förutom magen). Men det var ju förstås en fälla...Självklart kan man inte göra så i längden. :oops: Ett år efter avslutad amning höll jag fortfarande vikten, men efter det ramlade det på kilo efter kilo... :roll: förstås.

Vad jag märker är att då jag fuskar och äter godis/extra kolhydrater, kommer magen tillbaka direkt! :twisted:

Lillasyrran sa bittert häromdagen: "-Vi har ju våra putmagar i släkten, och jag vet ju att du verkligen gjort ALLT du kan genom åren, men ändå inte lyckats få bort den. Så jag har bara accepterat att såhär får man se ut. Fast nu kommer du och FÖRSTÖR allthop med din nya mage" :lol:

Nej, det är riktigt som ni skriver, man kan aldrig jämföra sin vikt med någon annan! Det är så oerhört individuellt! Och oerhört olika hur det är placerat!

Jag tycker det är väldigt bra att prata om det här, för man kan peppa och stötta varandra, och driva på varandra också! :D
Har man fuskat får man krypa till korset och erkänna :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
blomman

Inlägg av blomman »

Klämde in 20 min aerobics och 20 min emellan pluggandet! Här hemma alltså!
Ska ta en långpromenad med vovven ikväll också tänkte jag...

Jag är väldigt, väldigt stark (nu ska vi väl inte vara blygsamma :wink: ) och har massor med muskler. Så mitt problem har mest legat i att de är "vadderade"... :wink:
Sambon sa till mig i höstas när jag sa att jag skulle börja gymma igen att muskler behövde jag eg. inte mer av, kanske mer fettförbränning om jag ville att de skulle synas. För han som känner på mig varje dag vet ju hur landet ligger....
Men där har ju LCHF hjälpt massor, musklerna är ju kvar men fettet börjar försvinna!
Fast träning är ju så mycket för hälsan och välbefinnandet inte bara för att bli smal... Jag blir väldigt lugn och avslappnad om jag tränar! Behöver min endorfinkick!
Nån mer som har känt av träningsberoende när ni tränar regelbundet? Att man blir orolig och det kryper i kroppen om man inte får träna?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Blir så sugen att börja träna när jag läser här :!:
Ni är så duktiga, och det låter sååå skönt...
På torsdag ska jag in på röntgen, hela ryggraden+bäcken+axlar, före det törs jag inte göra något som kan förvärra :(
Men OM allt ser ok ut, och jag får klartecken till att börja träna, då ni :wink: tills dess läser jag och inspireras här :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blomman

Inlägg av blomman »

Ta det lugnt! Inte göra något nu som kan förvärra eller försvåra läkning! Lova!
Om du måste komma ut i friska luften längre än du orkar gå, kan inte sambo(el.make?)/stora barnen skjutsa dig på spark eller dra dig på pulka/kälke?
Hoppas det går bra hos doktorn!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

blomman! Förstår att du måste vara urstark!
Benpress har jag aldrig provat, men 130 kg låter ofattbart mycket :shock: :!: Jag är djupt imponerad! :D

kram anna
blomman

Inlägg av blomman »

Jag hoppas på att ni alla ska träna massor, bli starka och möta mig i armbrytning vid lämpligt tillfälle! :D
(Jo, mina kompisar tar runt 60 i benpress så jag vet att det är mkt, men så är benen det starkaste jag har!)
Men kondition och uthållighet är inte mina starka sidor, så där ni mig alla lätt. Jag har bara råstyrka!
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Hej!
ov vad det händer saker häromkring när man är på jobbet på dagarna :)

Idag var jag på bokrean och fyndade skaldemans bok, som det surrats så om inne på någon av alla trådar här på forumet och tänkte att nr den inte var dyrare så ska jag köpa den och läsa. Så nu ligger skaldemans bok på köksbordet och hånflinar åt mig.

Tog förresten mod till mig idag och pratade med kokerskan, så from i morgon lagar hon mat åt mig som inte innehåller vitt mjöl eller mjölk :) inte var det så besvärligt, och ris och potatis kan man ju lite knuffa åt sidan, men det är värre med gröter och panerad fisk mm, men nu kanske det blir lättare.

Men idag har jag syndat :oops: jag blev såååååååååååå godissugen, och det blev inte bätte av the med grädde, eller banan, eller morot, eller något..... misstänker att röda vågen är på väg, så jag köpte en fazers dark 70% kakao och jag åt bara halva, sen släppte suget, så trots synd så är jag stolt, jag mådade inte in allt på en gång, jag har fortfarande choko kvar :)

Träning blev det dåligt med idag, men i morgon blir det antingen en promenad eller combat, beroende på om jag får barnvakt eller ej

/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

När vi nu pratar om träning.
Enligt Skaldeman är träning och fysisk aktivitet jättebra och nyttigt för kroppen, men det har inget med vikten att göra. Vikten har bara att göra med vad man äter.
Mycket fett, en del proteiner och lite kolisar om man vill nå den vikt man är ämnad att ha.

Och nä, jag insåg att jag åt alldeles för lite. Nu har jag skärpt mig och fryser inte längre i alla fall. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Så kan det säkert vara LO/.
Men kroppen blir ju FASTARE och finare med träning, så har man minskat via kosten, kan man "forma till" det ytterligare med träning.
Så har det funkat för mig i alla fall.

BRA att du skärpt till dig :!:

kram anna
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Jag äter också för lite har jag konstaterat, och fel sorts kost. Men nu ska jag göra som med BB, läsa hela skaldemans bok, och sen återkomma med frågor av er som verkar mer insatta än jag.

Hoppas på att mina eksem ska bli bättre nu när jag även på jobbet kommer att äta kost utan mjöl och mjölk. Ska bli spännande att se vad kokerskan hittar på för mat åt mig de dagar det blir gröt eller gratänger och panerade maträtter :)

Idag har min matdagbok sett ut så här: (idag är sista dagen med bröd och mjölk)
Frukost: äggröra, bräckt skinka och apelsinjuice
Lunch: Korvlåda gjord på potatis, korv, broccoli paprika och grädde
Mellanmål: Apelsin, och Reissumies (riktigt grov finsk rågsmörgås) med ett rejält lager ost på (förstår inte hur jag ska kunna sluta med mjölkprodukter) och apelsinjuice
Extra sötsugsätande: äpple, morot, The med grädde och 40gr 70% choklad
Middag: Fisksoppa, med lax, morot, purjolök, palsternacka broccoli mm redd med grädde och en klick creme fraiche i vis serveringen
kvällsmat: kokt ägg

Vad säger kostexperten LO såg matsedeln bättre ut idag eller är den lika illa idag??

Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Bra tråd det här :D . Utan er hade jag nog inte kommit iväg på träningen, eftersom min kompis bangade. Men jag gick själv, dock inte på box, det vågade jag inte :oops: , men på ett tråkigt basgympapass. Kondisen är kvar upptäckte jag \:D/ :mrgreen: , trots ingen träning sedan sommaren 2005 (då jag blev gravid).

I fortsättningen blir det box, och så fort isen är borta från femman i Skatås så gäller löpning.

Fast jäklars: kan ni påminna mig att KNIPA lite oftare :shock: :!: :!: :lol: . Jag läcker ju som ett såll... :oops: :oops:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Kniiip, alla dagar, och är det svårt så ett tips är geisha-kulor på snöre.
HAr själv inte provat, men har vänner som säger att det är kanonbra vid just dina bekymmer, kan säga att din sambo knappast heller kommer att klaga, då det kan bli rejäla knip efter lite träning :wink:

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"