Godbitar födda runt årsskiftet 07, typ...
Hej King Mary!
Vi har samma problem. Walle sätter tänderna i sin mamma så fort han har en chans. En kram - bit. Lite bus - bit. Bära ner för trappen - bit.
Jag försöker bara att stå ut. Han förstår inte nej, så det tjänar inget till. Jag kan försöka distrahera honom ibland, men det ÄR jobbigt. Räcker honom en skorpa när han blir för jobbig!
En sak om skorpor... (hehehehe)
Jag blev lite trött på allt prat om sockerfria fullkornsskorpor. I BB, i forumet, alla som förespråkar. Jag blev lite anti och tänkte: Det finns väl annat!
Så var vi bortbjudna och blev erbjudna en sockerfri fullkornsskorpa.Och Walle tyckte KANON! Ojojoj, så gott i tänderna! Så nu har jag hamnat i skorpträsket, jag också!
Vi har samma problem. Walle sätter tänderna i sin mamma så fort han har en chans. En kram - bit. Lite bus - bit. Bära ner för trappen - bit.
Jag försöker bara att stå ut. Han förstår inte nej, så det tjänar inget till. Jag kan försöka distrahera honom ibland, men det ÄR jobbigt. Räcker honom en skorpa när han blir för jobbig!
En sak om skorpor... (hehehehe)
Jag blev lite trött på allt prat om sockerfria fullkornsskorpor. I BB, i forumet, alla som förespråkar. Jag blev lite anti och tänkte: Det finns väl annat!
Så var vi bortbjudna och blev erbjudna en sockerfri fullkornsskorpa.Och Walle tyckte KANON! Ojojoj, så gott i tänderna! Så nu har jag hamnat i skorpträsket, jag också!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gustav 08-11-12
hej
lite hopp för alla bitna stackare
Hade samma problem här, men just när jag funderade på att bygga en rustning av skorpor så bara poff ! så var det slut på bitandet.
Verkar som om Celeste bara fick bättre saker att bita i en mjuka tråkiga mamma, typ badkarskanten
Då har jag visat på bättre saker att bita i, i flera månader, kanske har det gått in eller så har hon bara tröttnat.
lite hopp för alla bitna stackare
Hade samma problem här, men just när jag funderade på att bygga en rustning av skorpor så bara poff ! så var det slut på bitandet.
Verkar som om Celeste bara fick bättre saker att bita i en mjuka tråkiga mamma, typ badkarskanten
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
Hej alla!
Flåt flåt flåt för mitt långa gnälliga inlägg igår!
Det var underbara stackars Mrs Tall som fick mig att bli så trött... Så klart vill hon att jag skall få ordning på lurarna, men efter fem månader är jag liksom lite färdig med det här. Inte kunde hon veta att allt skulle balla ur i huvudet på mig!!! (En dag full av godis, bullar och ingen riktig mat gjorde ju inte saken bättre heller!!!)
Vi kör vidare som vi gör! Sonen klarar ju dagarna och jag får överleva, trots lite för lite egentid hemma. Orkar inte fokusera så mycket mer, utan vi lever i den här vardagen och nu är det inte mer med det. Egentligen är jag rätt nöjd ändå. Waldemar måste ju må bra och det gör han, i huvudsak.
Och jag måste också må bra! Om en liten stund kommer jag att må ännu bättre, för jag måste ÄTA!!! Och ikväll skall jag TRÄNA!!! Underbart!
Kramar från Åsa, som nu tar sig i kragen!!! Grillad kyckling, mums!!!
Flåt flåt flåt för mitt långa gnälliga inlägg igår!
Vi kör vidare som vi gör! Sonen klarar ju dagarna och jag får överleva, trots lite för lite egentid hemma. Orkar inte fokusera så mycket mer, utan vi lever i den här vardagen och nu är det inte mer med det. Egentligen är jag rätt nöjd ändå. Waldemar måste ju må bra och det gör han, i huvudsak.
Och jag måste också må bra! Om en liten stund kommer jag att må ännu bättre, för jag måste ÄTA!!! Och ikväll skall jag TRÄNA!!! Underbart!
Kramar från Åsa, som nu tar sig i kragen!!! Grillad kyckling, mums!!!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Gustav 08-11-12
(39+4)
Gustav 08-11-12
Åsa: bra bra.
Tycker Mia har en skönt avslappnad inställning ( sån man får om man har sex barn
) Jag är ju lite schemafreak så även jag fick mig en liten tankeställare. Sedan är det ju så att barn varierar lite i sitt sömnbehov. Inte flera timmar, men en halvtimme,timme +/- Vega har alltid haft ett större sömnbehov än genomsnittet, så hon har fått sova lite mer än sömnrek. Malte däremot blev en riktig pigg typ någonstans kring halvåret. Vi ändrade till två lurar tidigare än många andra och han blir sällan/aldrig gnällig även om han har sovit för lite ngn gång. Eftersom han ofta vaknar för tidigt på morgonen ligger han minus redan där. Förmiddagarna går fin-fint ändå. När Vega trasslade med sina morgnar höll hon på att svimma av trötthet innan hon fick sova sin första lur. Så visst skiljer det lite mellan barn och sömn.
Däremot tror jag att man vinner mycket på att ge förutsättningar att sova de timmar som är tänkt, särskilt om man har en aktiv liten typ.
Nyfiken: vad är det för jobb du ska göra hemma? Jag jobbade en dag/v hemifrån när Vega var 10 mån ( + halvtid på jobbet) Hon sov 1.5 + 45 då och jag satt en del på långluren då.
Mia: längtar också till en lur. Då kan jag få tillbaka egentiden mitt på dagen igen
Vega sover ( ligger i sängen ) 1 h nu och jag har tänkt att börja med saga + sova när Malte får en lur.
Kram
Linda
Däremot tror jag att man vinner mycket på att ge förutsättningar att sova de timmar som är tänkt, särskilt om man har en aktiv liten typ.
Nyfiken: vad är det för jobb du ska göra hemma? Jag jobbade en dag/v hemifrån när Vega var 10 mån ( + halvtid på jobbet) Hon sov 1.5 + 45 då och jag satt en del på långluren då.
Mia: längtar också till en lur. Då kan jag få tillbaka egentiden mitt på dagen igen
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Hej alla
Nu är det sen kväll men jag fick så mycket energi från Mias inlägg om sin son.
Så nu blir jag väl sittande en stund här...trots att jag borde sova.
Någon som känner igen det...
Kände mig också manad att skriva en liten rapport.
Läser vad ni har för er och tänker på er men bara snabbt så "glömmer" att skriva. Tycker tiden har rusat iväg sedan vi kom hem från sommarsemestern...föräldramöten till höger och vänster, BVC tider, aktiviteter som startar upp, födelsedagar... Fantastiskt roligt allt men jag är inte van vid att ligga steget efter som jag nu tycker jag gör.
Vardagen är lugn här men dagarna rusar förbi. Förmiddagarna tillbringar vi i regel i skogen eller på stranden och eftermiddagarna med allt annat som ska göras. Det är en njutning att vara hemma med barnen, och att finnas hemma för den stora tjejen när hon kommer från skolan. Kanske ännu mer då jag nu vet hur fort de blir stora.
Lille mannen är en lycklig liten kille som kryper runt och ställer sig på allt. 8 månader idag är raringen och en del gråtande vid våra ben har börjat. Han känner lite ifrånsprungen ibland tror jag. Tänk så de små kämpar med sin lilla kropp
Pratar långa haranger och storskrattar så hela huset stannar av. Finns det något så ljuvligt som när en bebis gapskrattar med hela kroppen
Sover på nätterna gör han men strular ibland som det ska vara...tar vi inget extra för. Dagarna är 2+45 och numera är han fastselad på tygg i vagnen... 8) Blev ohållbart att iaktta hans akrobatiska konster hela tiden. Tvättstugan är toppen och han kan sitta länge och titta på det som snurrar. Ser för roligt ut. Toan är förstås (som alltid) en hit 8) och in i duschen kliver man gärna med både kläder och blöja.
Mörkret börjar krypa på mer och mer och jag gläds åt mitt beslut att resa bort två månader i vinter och sätta stortjejen i Svensk skola utomlands. 15jan till 16mars...
Snacka om att jag ska bli en baddare på att bygga sandslott.
Bitande görs på allt och alla men jag stoppar bara in något annat i munnen på honom. Storsyrrans gamla tandborste är favoriten just nu.
Nu är hela gänget gräsligt förkylda men det går det med. Nu får jag nog sluta så någon kanske orkar läsa till slutet... 8)
Varm kram till alla
Stor kram till alla
Nu är det sen kväll men jag fick så mycket energi från Mias inlägg om sin son.
Kände mig också manad att skriva en liten rapport.
Vardagen är lugn här men dagarna rusar förbi. Förmiddagarna tillbringar vi i regel i skogen eller på stranden och eftermiddagarna med allt annat som ska göras. Det är en njutning att vara hemma med barnen, och att finnas hemma för den stora tjejen när hon kommer från skolan. Kanske ännu mer då jag nu vet hur fort de blir stora.
Lille mannen är en lycklig liten kille som kryper runt och ställer sig på allt. 8 månader idag är raringen och en del gråtande vid våra ben har börjat. Han känner lite ifrånsprungen ibland tror jag. Tänk så de små kämpar med sin lilla kropp
Mörkret börjar krypa på mer och mer och jag gläds åt mitt beslut att resa bort två månader i vinter och sätta stortjejen i Svensk skola utomlands. 15jan till 16mars...
Bitande görs på allt och alla men jag stoppar bara in något annat i munnen på honom. Storsyrrans gamla tandborste är favoriten just nu.
Nu är hela gänget gräsligt förkylda men det går det med. Nu får jag nog sluta så någon kanske orkar läsa till slutet... 8)
Varm kram till alla
Stor kram till alla
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Go´kväll alla
Alla sitter väl och kollar på idol nu, själv har jag bärbara datorn i knät och försöker kombinera skrivaoch lyssna
Snacka om nörd
Men grejen är den att jag och svägerska varit i stan idag och shoppat med mina tonårsflickor, så jag känner att jag har lite att läsa igen här på forumet (forumberonde - jag - nähäää
)
Vad roligt att jag kunde ge dig energi! Måste tillägga att sonen mår toppentoppen, i natt sover han hos tjejen sig! Mammas lille...
Hahahaa, nej riktigt så är det väl inte, kanske
Jag vet bara alltför väl hur rasande fort tiden går, och en kvart där eller en halvtimme där vad gäller sömnen ibland, inte spelar så stor roll i långa loppet! Vi AW-föräldrar är så duktiga på att förebyggande ge våra barn allt de behöver, både vad gäller mat, sömn, social delaktighet, utevistelse - you name it, så om inte alla bitar funkar alla dagar blir det ingen katastrof!
Kram på er alla, nu tar batteriet slut, måste skynda mig avsluta här!
/Mia
Alla sitter väl och kollar på idol nu, själv har jag bärbara datorn i knät och försöker kombinera skrivaoch lyssna
Åh, det var så lite så, Lua, ska försöka hålla mig lite mer àjour hädanefter!Lua skrev:Snabb kram till alla och tack för rapporten Mia![]()
Åh, så snällt sagt, Susanne*Susanne* skrev:Nu är det sen kväll men jag fick så mycket energi från Mias inlägg om sin son.
Cool as ice 8)LindaVega skrev:Tycker Mia har en skönt avslappnad inställning ( sån man får om man har sex barn
Hahahaa, nej riktigt så är det väl inte, kanske
Jag vet bara alltför väl hur rasande fort tiden går, och en kvart där eller en halvtimme där vad gäller sömnen ibland, inte spelar så stor roll i långa loppet! Vi AW-föräldrar är så duktiga på att förebyggande ge våra barn allt de behöver, både vad gäller mat, sömn, social delaktighet, utevistelse - you name it, så om inte alla bitar funkar alla dagar blir det ingen katastrof!
Kram på er alla, nu tar batteriet slut, måste skynda mig avsluta här!
/Mia
-
fjällström
- Kontakt:
Elin
Hej på er!
Oj, vad ni skriver
Här hemma rullar det på som vanligt, dvs, den ena förkylningen avlöser den andra... Sömnen påverkas dock inte mycket, tack å lov. Har idag infört två lurar, men det har varit en kämpig dag
Elin gnuggar ögonen och "tröttgnäller" redan efter 2.5 timma. Känns lite trist när man är van en glad Elin. Kanske det är för tidigt med två lurar
Men nätterna fungerar bra. Hon somnar bra och sover sen hela natten. Ibland vaknar hon redan 06 men ligger då (oftast) nöjd och jollrar fram till 7. Hon ålar över golven och spottar och fräser ibland då det är ganska jobbigt att ta sig fram på det viset. Att man sen kämpat sig över hela vardagsrumsgolvet för att nå en sak som storasyster knycker när man närmar sig, gör ju inte en gladare
Nu medan jag sitter här och skriver har vår kattunge kommit på att man kan dia på hunden
Har fotat. Titta in på min blogg får ni kika.
Igårkväll hade vi fest här hemma. Jag, min mamma, hennes gubbe och min morbror med fru. (Maken var på annan fest). Det var livat och högt i tak ska jag säga. Trodde aldrig att de små skulle kunna sova. Elin slocknade kl 19 och Sara fick vara vaken till 20.30. De somnade på stört och sov sen genom skratt och höga skrik
Nu vet jag att man inte behöver oroa sig för att bjuda hem gäster någon mer kväll.
Nu ska vi snart till svärmor på middag. Ha en bra helg!
// Maria
Oj, vad ni skriver
Igårkväll hade vi fest här hemma. Jag, min mamma, hennes gubbe och min morbror med fru. (Maken var på annan fest). Det var livat och högt i tak ska jag säga. Trodde aldrig att de små skulle kunna sova. Elin slocknade kl 19 och Sara fick vara vaken till 20.30. De somnade på stört och sov sen genom skratt och höga skrik
Nu ska vi snart till svärmor på middag. Ha en bra helg!
// Maria
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
Hej alla
Susanne*: åka till varmare breddgrader låter ju bara helt underbart
. Nyfiken som jag är
undrar jag ju vart ni ska ( du behöver inte svara)
fjällström: hur går det med barnen och dela rum? Hoppas ni är friska nu
Malte håller på och får sin sjätte tand och det är lite besvärligt. Det dreglas och klias. Tror även att en hörntand är på väg, men ska inte de komma efter kindtänderna
eller minns jag helt fel nu
Han är inte så intresserad av att äta själv än. Fortfarande är helt puréad mat bäst, men jag tragglar på så smått med lite större bitar. Han kan plocka upp ärtor/majs mm med pincettgreppet och de åker in i munnen, men ut lika fort. Han äter mycket mat i alla fall och det är skönt.
Morgnarna är ganska ok. Har fått väcka några dagar den senaste veckan ( men då har han vaknat runt 06.00 och varit vaken en stund först)
Håller med Susanne*. Just nu njuter jag verkligen av att vara hemma med barnen på dagarna. Jag ska ju börja jobba 1 dec ( sedan ska Jens vara hemma 1 år) så nu suger jag verkligen ut det sista....
Kram
Linda
Susanne*: åka till varmare breddgrader låter ju bara helt underbart
fjällström: hur går det med barnen och dela rum? Hoppas ni är friska nu
Malte håller på och får sin sjätte tand och det är lite besvärligt. Det dreglas och klias. Tror även att en hörntand är på väg, men ska inte de komma efter kindtänderna
Han är inte så intresserad av att äta själv än. Fortfarande är helt puréad mat bäst, men jag tragglar på så smått med lite större bitar. Han kan plocka upp ärtor/majs mm med pincettgreppet och de åker in i munnen, men ut lika fort. Han äter mycket mat i alla fall och det är skönt.
Morgnarna är ganska ok. Har fått väcka några dagar den senaste veckan ( men då har han vaknat runt 06.00 och varit vaken en stund först)
Håller med Susanne*. Just nu njuter jag verkligen av att vara hemma med barnen på dagarna. Jag ska ju börja jobba 1 dec ( sedan ska Jens vara hemma 1 år) så nu suger jag verkligen ut det sista....
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
fjällström
- Kontakt:
8 månader..
Hej vänner
Elin börjar närma sig åtta månader och vi tycker oss kunna se lite ångest komma krypande... Sömnen påverkas inte- tack [-o< för det! Hon sover som vanligt bra. Men annars är hon lite mer missnöjd än tidigare. Går jag två meter ifrån henne så gråter hon och lämnar jag rummet för ett ögonblick så bryter hon ihop
Mest nöjd och belåten är hon när vi sitter i stora sängen och läser sagor med storasyster
Hon äter nu alltid vår mat till middag och hon älskar det! Igår åt vi korvstroganoff och idag bjuds det på bondomelett med fruktsallad till efterrätt. Välsignade stavmixer
Såg på nyheterna att det kommit snö på vissa håll
När jag var liten hade vi här uppe i Norrbotten oftast snö först i Sverige. Nu får ju ofta södra och mellersta Sverige snö först... Jag håller på att längta ihjäl mig efter snön
Nu ska jag på MVC på cellprovtagning
Det är ju bra, men man längtar ju inte direkt dit. Sen ska jag klippa mig, det blir skoj!
Ha en härlig dag
Pussa på era små och njut av varje litet leende och varje stund av närhet 
Elin börjar närma sig åtta månader och vi tycker oss kunna se lite ångest komma krypande... Sömnen påverkas inte- tack [-o< för det! Hon sover som vanligt bra. Men annars är hon lite mer missnöjd än tidigare. Går jag två meter ifrån henne så gråter hon och lämnar jag rummet för ett ögonblick så bryter hon ihop
Såg på nyheterna att det kommit snö på vissa håll
Nu ska jag på MVC på cellprovtagning
Ha en härlig dag
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
Hejsan
Har precis kommuit hem från svärföräldrarna och Theos sömn har strulat oacceptabelt mycket. Får hoppas att det räcker med att vi kommit hem för att han skall börja sova gott igen men jag "ser fram emot" några stökiga nätter. Usch.
Har precis kommuit hem från svärföräldrarna och Theos sömn har strulat oacceptabelt mycket. Får hoppas att det räcker med att vi kommit hem för att han skall börja sova gott igen men jag "ser fram emot" några stökiga nätter. Usch.
MARIA, MAMMA TILL THEODOR FÖDD PÅ SIN MAMMAS FÖDELSEDAG 27/1 2007.
Hej
KING MARY: det löser sig nog snabbt så fort ni är på hemmaplan. Kanske räcker det med lite extra frågor första natten bara. Håller tummarna
fjällström: vi har nog lämnat åttamånångesten nu. Höll i sig drygt en månad, och i backspegeln är det ju alltid fort överstökat. Lite besvärligt när man är mitt upp i det. Det blev en HEL del aktiviteter på golvet samt att jag fick vara övertydlig med att "nu lämnar mamma rummet, snart kommer mamma tillbaka" och verkligen säga det HÖGT och TYDLIGT.
Malte kan nu resa sig helt på egen hand, alltså utan att stödja sig mot en möbel först och sedan släppa taget. Nu ställer han sig på alla fyra och tar sats upp på benen. Han kan stå upp till 30 sek utan att dimpa ned på baken. Nu väntar vi bara på att han ska ta sitt första steg (fast jag tycker ju att det är lite väl tidigt) Fördelen är ju när man är utomhus. Betydligt enklare att vara ute med ett barn som går jämfört med när de bara kryper.
Kram
Linda
KING MARY: det löser sig nog snabbt så fort ni är på hemmaplan. Kanske räcker det med lite extra frågor första natten bara. Håller tummarna
fjällström: vi har nog lämnat åttamånångesten nu. Höll i sig drygt en månad, och i backspegeln är det ju alltid fort överstökat. Lite besvärligt när man är mitt upp i det. Det blev en HEL del aktiviteter på golvet samt att jag fick vara övertydlig med att "nu lämnar mamma rummet, snart kommer mamma tillbaka" och verkligen säga det HÖGT och TYDLIGT.
Malte kan nu resa sig helt på egen hand, alltså utan att stödja sig mot en möbel först och sedan släppa taget. Nu ställer han sig på alla fyra och tar sats upp på benen. Han kan stå upp till 30 sek utan att dimpa ned på baken. Nu väntar vi bara på att han ska ta sitt första steg (fast jag tycker ju att det är lite väl tidigt) Fördelen är ju när man är utomhus. Betydligt enklare att vara ute med ett barn som går jämfört med när de bara kryper.
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923