Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

Skor som ynglar av sig? Här har vi skor som växer!!! :lol:

När Axel skulle gå hem från fritids i förrgår så fanns det kvar ett par sandaler av samma slag som hans men med en storlek större. Någon har tagit fel skor på skolan och lämnat kvar sina 36:or... Nu har vi letat halvt ihjäl oss i ett par dagar och till sist - genom moget övervägande tillsammans med fritidsfröken - beslutat oss för att gilla läget. 8) Det blir litet stort den här sommaren - men tills nästa är allt OK! 8) Känns som om jag är mamman som hade störst glädje av förväxlingen! :lol:

I morgon ska jag till stan och shoppa litet till... MIG! Kanske jag kostar på grabben ett par 35:or också!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

vanna skrev:Jag tappar bort allt utom mina inre organ
:lol: :lol: :lol:

DEN snor jag rakt av! :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Puss på alla surödlor från Nancy som är inne i mental svacka och därför är för lat för att skriva de inlägg jag vill. Jo, jag kan skylla på annat men tyvärr är jag sån att jag liksom inte ids anstränga mig när det blir för mycket...

Skall öka dosen koffein och kolla om det finns nåt gravidvänligt uppåttjack så återkommer jag med frenesi och glada tillrop. Lite lagom schizo sådär...

8) Nancy
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Nancy skrev: Skall öka dosen koffein och kolla om det finns nåt gravidvänligt uppåttjack så återkommer jag med frenesi och glada tillrop. Lite lagom schizo sådär...
Hallå, hallå... Hälsokost-tomten här :roll: :oops: Har du bra järnvärden :?: Man blir deppig av för låga. Annars skulle jag rekommendera dig att dricka te istället för kaffe, helst då grönt. Då slipper du mentala toppar och dalar... Koffeinhalten, och därmed serotoninhalten, blir jämn.

Uppåttjack för gravilda är annars mycket begränsat, jag känner bara till en: C-vitamin. Jag vet inte hurvida du kan äta terapeutiska doser (d.v.s. doser över 500 mg/per dag) när du är gravid.

Du kan inte äta ginseng, chisan eller annat kul med en bulle i ugnen.

Ut i solen när den skiner är annars ett hett tips :wink:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Nu har jag lärt barnen hur man leker på en lekplats :mrgreen: äum... :oops:

Var på lekplats med de mindre barnen samt vännina med barn. En mycket fin lekplats där det finns ett superlångt rör som rutchkana. Den går dock väldigt långsamt - har testat förrut.

Nu skulle det åkas med de små barnen. Kompisen tvekade och jag skulle visa hur långsamt och lugnt det går. Satte mig stadigt, ordnade till jeansklänningen och krampade fast med tårna i träskorna (här i vår del av Skåne så är det träskor som gäller). Började finfint och lillkillen mös...sedan glev klänningen upp och vi for fram i röret som ett tjojo...formligen flög fram och flög ut. Jag fick ta spjärn med benen för att inte vi båda skulle volta ut i sanden. Den uppåkande klänningen hade gjort möjligt för mina microfibertrosor att visa vad de gick för - och det gick. :shock: Jösses.

Men lillkillen tyckte ändå det var toppen och blev mycket besviken när mamma med blödande skrapsår över hela benet haltade iväg till bänken, i solen, där hon hörde hemma... 8)

Så för full fart rekommenderas microfobertrosor...kanske vore något att sätta utanpå overall :?: :D

Varm lördagskram alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Elle

Inlägg av Elle »

Susanne* skrev:
Så för full fart rekommenderas microfobertrosor...kanske vore något att sätta utanpå overall :?: :D
TACK Susanne* :heart: för kvällens ASGARV :lol: :lol: :lol:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Ewa

Inlägg av Ewa »

Susanne* skrev: Så för full fart rekommenderas microfobertrosor...kanske vore något att sätta utanpå overall :?: :D
:lol: :lol: :lol: Tack för MYCKET användbart tips :thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

swwwooouuuusch :!:

vilket tempo! :shock: Inte en suck att hinna med här inte :!:

Här pågår mello-laddning big time 8) Med mello-spelet killarna mot tjejjerna och en riktigt glamourig Glassbomb av Jannikaglass

=P~ :-({|= \:D/ :heart:

/Fjällmor med knäppgökar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hör ni, när är melodifestivalen :?: :-s
K-ina

Inlägg av K-ina »

Nästa lördag har sonen precis berättat... Jag skulle faktiskt gärna ha sett den men jag ska ut på galej! Och DET känns litet läskigt! :roll: Har inte svirat runt sen förra seklet! :shock:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Susanne* skrev:Nu skulle det åkas med de små barnen. Kompisen tvekade och jag skulle visa hur långsamt och lugnt det går. Satte mig stadigt, ordnade till jeansklänningen och krampade fast med tårna i träskorna (här i vår del av Skåne så är det träskor som gäller). Började finfint och lillkillen mös...sedan glev klänningen upp och vi for fram i röret som ett tjojo...formligen flög fram och flög ut. Jag fick ta spjärn med benen för att inte vi båda skulle volta ut i sanden. Den uppåkande klänningen hade gjort möjligt för mina microfibertrosor att visa vad de gick för - och det gick. Jösses.
Herregud, jag skrattar så jag gråter! :lol: :( :lol: Hoppas du inte blev alltför skadad bara.

K-ina, jag vill ha tiiiiips! 19 år, kille, tar studenten, gillar datorer, fantasy och SF.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Glassbomb av Jannikaglass

(vi kör nästan sockerfritt just nu av flera skäl. Kolla Jannikas grundrecept för sockermängd om man vill göra vanlig :wink: )

2 grundsatser Jannikaglass (hittar inte receptet nu, finns i den låååånga surödlan men jag chansar ) omgjort pga sockerbortfallet:

4 ägg
6dl grädde
sötning (1 tsk vaniljsocker och en halv deciliter canderel)

Vispa äggvitor till hårt skum
Vispa grädden
Vispa sötningen med äggulorna

Blanda ihop - nu har du "grundsmeten"

Dela i 3 bunkar

Smaksätt bunke 1 med kakao i önskad mängd (vi gillar rejäl chokladsmak)
Smaksätt bunke 2 med mixade bär (vi hade hälften björnbär hälften hallon igår - mumz!)
Bunke 3 lämnas naturell vanilj

In i frysen med bunkarna!

-----------------------------------------------------------------

Ta fram en stor bunke som rymmer hela mängden glass. Och glassbunkarna. När glassen går att "arbeta":

Klä insidan av bunken med vaniljglassen.
Lägg ett lager hackad 70% choklad...
Nu bärglassen
Lägg ett lager hackad 70% choklad...
Fyll resten av "hålet" med chokladglassen. Se till att botten blir så slät som möjligt. In i frysen...

Vid servering:

Koka upp grädde och en smörklick, stäng av värmen, bryt ner en kaka 70% choklad, vispa tills chokladen smält.
Doppa bunken i ljummet vatten och vänd upp glassen på fat.
Ringla såsen över...

Garnera om ni har gäster =P~ :heart: 8-[
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

:mrgreen: Ett gott skratt förlänger livet... :wink: Tack själva godingar. :heart:

Det var väl också enda gången som jag tyckte det var bra att lekplatserna är helt tomma på vardagarna. Måste varit en fin :shock: bild när jag flög ut med klänningen kring midjan och bebis i knät. 8) Skadorna var ganska lindriga. Endast skrapsår från knät och neråt. Och eftersom jag piggades upp kraftigt av detta så var det definitivt värt det. :D

Måste ju då för sakens skull meddela att det var high-quality på trosorna. Julklappstrosor, i då microfiber (inte microfober :roll: ) från Björn Borg i shortsmodell. Kanske vore något att sälja till dem som affärsidé att det blir en jädra fart i rutchkanorna :?: :idea:

Ha en skön söndagskväll :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Susanne* skrev:
Måste ju då för sakens skull meddela att det var high-quality på trosorna. Julklappstrosor, i då microfiber (inte microfober :roll: ) från Björn Borg i shortsmodell. Kanske vore något att sälja till dem som affärsidé att det blir en jädra fart i rutchkanorna :?: :idea:

Ha en skön söndagskväll :heart:
Vilken affärsidé!

:lol: :lol: :lol: Jisses som jag skrattat, tack SNÄLLA för att du delade med dig! :heart:

Här har vi avnjutit veckans konsert. Fjällmors husgudinna hedrades på televisionen och lillskrotan Meja sjöng med så fjällen jublade!

\:D/ :-({|= :heart: :D

Kram!
/Fjällmor
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Fjällfolket skrev: Garnera om ni har gäster =P~ :heart: 8-[
Går det bra med strössel om man inte har gäster :?:
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"