Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

ilindstrom skrev:Kom på en sak som jag ville fråga om. När jag citerar skulle jag vilja att namnet stod också. Hur gör ni som får till Gotlandsmamman skrev: och så kommer själv citatet?

kramar igen :heart:
Ida
Roligaste och vanligaste frågan här på forumet :lol: :lol: :lol: Jag startade en tråd som heter "citatskola" eller något liknande på kackelforum. Där fick vi lära oss att man klickar på "citera" knappen, den hittar man uppe till höger i det aktuella inlägget, sen tar man bort den text man inte vill ha med.

Kramar och lycka till.

Strax ska jag på avslutningssamtal på Felix skola :lol: 10 år har han gått där :shock: helt enormt. Jag är ju till naturen en "flykt" människa, jag flyttar alltså såfort det blir lite jobbigt, eller byter partner, eller jobb, eller... Jag är helt imponerad av mig själv att jag har bott kvar iden här kommunen så han fått gå i samma skola. Jag är också övertygad om att han fått den bästa utblidningen hade hade kunnat få. Så nu ska jag glädjas åt att höra hur han har klarat sig i nationella proven. Han är ju lite återhållsam med vad han säger, han tror jag är tankeläsare :lol: standard svaret när jag frågar hur det har gått är. -jag fick typ VG på allt :lol:

Om några år hoppas jag att Mio kommer in på samma skola, ifall jag nu kan övertyga maken :shock: som tycker kommunal skola duger bra :cry: Hon hade ju kommit in på syskonförtur om hon hade börjat nu. Men vi tackade NEJ. Det är jag ju glad för men lite oro att hon inte kommer in sen till 6-års.

Nu ringde sonen, nu måste jag åka.
ha det bra alla
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
KajsaIE

Oj oj oj oj...

Inlägg av KajsaIE »

Vad ni skriver, hinner verkligen inte med...

...vi har varit bortresta hela familjen i helgen och har väl inte återhämtat oss riktigt än... :shock:

Men det var roligt att träffa en gammal kompis nere i Huskvarna och hon fick BB i present såklart, nu när hon har en 4 månaders :wink:

Min hemlis får jag nog vänta med ett tag till Gottis. Jag skulle så gärna vilja avslöja men kan inte det riktigt än :oops: FÖRLÅÅÅT!!! Men va snällt att du bryr dig och undrar vart jag är...skäms på mig som inte skriver så ofta... :oops:

Vi är så seeega hela familjen, antingen har resan tagit hårt på oss eller så vet jag inte riktigt. ORKAR INGENTING :? Jag har huvudet fullt med tankar och ideer och såååå mycket att göra att jag , men istället gör jag ingeting alls. Jag provar med listor och pricka av och så vidare men upptäcker mer och mer att göra...HUR ORKAR NI???

Tjaa, nästa vecka får jag åka bort själv ett par dagar, det ska blir skönt, tror nästan att jag behöver vara lite ensam, tanka energi liksom...

svammel, svammel...

Vi hörs och peppa gärna mig till att börja leva hälsosammare liv: bättre mat och motion.... jag tror att tröttheten beror på just det!, att inte vi lever så menar jag....!!

Kram på er!!
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Laddar för att städa. Måttligt roligt. Maken varit iväg på jobb sen 9.30. Känner mig lite irriterad idag...just idag känns det som att jag gör lite för mkt. Får väl lägga band på mig o gillra smutsen men jag blir så grinig då. Så i stället för att säga åt maken att nu jäklar är det städning som gäller så tar jag råttorna av damm i nacken o drar iväg med dem...själv. Köksgolvet är helt svart av smuts. Tar era män fram dammsugaren så där spontant o kör ett varv o fixar och plockar? Lyllos er. Fasen. Jag får försöka glädjas åt att han pular i garaget och med bilen o klipper gräsmattan (som är skittorr ändå) och drar igång tusen miljoner projekt. Listar alla igångsatt projekt i Vibble där vi bor:
- vedbod som står utan dörr, för han ska göra om den, större
- lekstuga som står precis utanför grinden på vår baksida, kom inte längre (fick den av en granne förra sommaren)...baksidan är utan vägg för han har tagit bort den eftersom han ska slipa den och måla om hela skiten
- trådgårdsland som han roddat i och förstört en stor bit gräsmatta...fröpåsarna ligger i en låda i köket, typ 50 st...
- garaget pular han jämt i och ska sortera och möblerar om
- trädgårdsmöbel som ska målas, bordet är halvklart medan soffan o 2 stolar står i garaget med all annan bråte
- lister ligger i v-rummet på golvet, färdigmålade med inte uppsatta
- gardinskena inte uppsatt än, ligger i källaren
- köksstolar står på altanen, och ska kläs om...så vi sitter på plaststolar, utemöbel med andra ord
- källaren är full med skit som ska till Tippen
- lister till källaren ligger också o väntar
- mm mm mm
Listan kan nog göras längre men nu ÄR jag helt slut. Har ni det likadant?
Är araber just såna tro eller män eller just min käresta? Tror nog mest på det sistnämnda för han sätter alltid igång tusen saker o ror det aldrig i land -detta är ett stressmoment för mig.

Soffläge 2 sek o sen ska jag se vad jag ids till. Skulle gärna ta ett glas vin men flaska saknas. Vill nån komma hit och bjuda mig på ett glas eller en kall öl vore inte heller fel!

Tjo ho! :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

kiki, tack för att du talade om hur man gör när man vill få in vem man citerar. Ska pröva omedelbums i passande tråd. Själklart kommer Mio in på samma skola som Felix gått i. Något annat kan vi ju inte tro. :wink:

kajsaIE, härligt med seglingen. Hoppas tröttheten ger med sig. Ser fram emot när du kan avslöja din hemlis. Är det flera månader kvar tror du?

gotlandsmamman, städa nu inte ihjäl dig. Unna dig lite vila också. Vet du jag tror at jag har drömmanen. Han städar, tvätta och diskar som en galning när han är hemma. Nästan så man skäms, han gör nog mer än vad jag gör. Men du jag tror att många killar och tjejer för den delen startar massa projekt som inte slutförs och inte bara din man. Nått jag försöker att tänka på är att inte bara fokusera på vad som inte görs utan också se det som faktiskt görs om du förstår vad jag menar :wink:

Nä nu ska jag logga ut och dricka te framför fotbollsem med mannen min. :heart:

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

KajsaIE, välkommen tillbaka.

Gotlandsmamman, här städas det av maken på lördagar och hinns inte det så får det vänta till nästa gång det är lördag :lol: :shock: skulle kunna vara ett stressmoment för mig men jag vet hur illa det påverkar min kropp och mitt mående så jag struntar i det :lol: Ibland, om jag har en ovanligt bra dag och inte tänker på morgondagen dammsuger jag lite :? Ibland undrar jag hur maken står ut med mig :lol: jag får då och då påminna honom om att han gifte sig med med med brister och allt :lol:

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Jo just det, avslutningssamtalet :lol: han hade skrivit starka VG i alla delproven :lol: :lol: Min goa skoltrötta, kacksiga kille :heart: :heart: :heart:

Imorgon är det skolavslutning på kvällen, mormor och morfar kommer. Dessutom Felix storebror Christoffer som är ett år äldre kommer upp på morgonen, Pappan :shock: dyker tydligen också upp :lol: :lol: Det var väl på tiden, säger mamman sarkastiskt -Bättre sent än aldrig :lol: Jag LOVADE att INTE lägga några sarkastiska kommentarer till Pappan under morgondagen :? Nä, jag är glad att han kommer, ända in i hjärtat. Jag får sy igen munnen så inga grodor hoppar ut :oops:

Kramar Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Nu medicineras hela la familia mot SPRINGMASK. Jobbigt värre. Mamman har haft problem en tid med kliande och läste ett inlägg igår i en annan tråd om springmask och läste sen på nätet o det stämde ju...fy fasen vad äckligt. Jag tycker sånt är döjobbigt och pinsamt. Men nu har jag köpt medicin på Apoteket och intagit min dos, Josef sin och pappan sin. C får sen när han kommit hem från dagis. Lika bra att alla behandlas.
Så jag tvättar sängkläder, handdukar och nu tvättar jag händerna som aldrig förr. Herregud, jag blir helt fanatisk, handlat rengöringsmedel och savetter...ni anar inte vad jobbigt jag tycker sånt här är. Och varför berättar jag detta då? Jag blev så glad över den andra mamman som gjorde det om sin tös, så jag tänkte att uppmärksamma kanske fler...när rumpisen kliaaaaaaaaaaaaar. Aj! Se upp för mask!
Varför får man det undrar jag? Är jag slarvig med hygienen? Jag som tvättar och byter sängkläder o handdukar ofta...nån som vet o kan om springmask??

Maken gör ciabatta - fullproppade med kolisar, och kaffe, men det får gå i dag för idag är ingen munter dag...nej då, jag överlever lite mask men ändå!

Maskkram från kobben
Gotlandsmamma

Sicken dag. Nu har jag iaf tvättat massor, kläder, handdukar och händer 14 miljon ggr om. Helt sjuk. Jag orkar inte med mig själv, så det så.

ÄR det nån som vet när det ska sluta klia och vara över i rumpisen så att säga? För man får en engångsdos, och sen ska man göra om det 2 veckor senare, för att ta kål på alla ägg...ja, ni hör ju, vidrigt. Tur man inte har fått binickemask, som kan bli flera meter låååång.

Idag lagade vi, jag o grabbarna en jättegod laxsås till pasta. Med champinjoner, paparika, lök, ärter och creme fraiché. Mumsigt värre. Vojne vad glad Josef blev när han fick låna kniven litegrann o skära champis med...så som brorsan gör ju. Men jag hade ingen aptit. Äter inte mkt nu för tiden, minimalt. Har ingen matlust - help! Men nu dricker jag pepparmintste och funderar på att läs alite bok, för STÄDA ska jag ICKE! Ha ha ha. :D

Kram Linda
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Gotlandsmamman, springmask är mycket vanligt och inget man ska skämas för. Jag tror att det ska sluta klia ganska omgående efter man tagit första dosen. All mask dör väl då. Sedan tror jag att det är så att de ägg som finns kläcks och med sista dosen så dör de maskarna också. De har då inte hunnit lägga nya ägg men alla gamla ägg har hunnit kläckas. Så jag kan tänka mig att et kan börja klia igen efter typ en vecka. Men det är bara mina egna speckulationer. Kanske någon annan vet?

kiki, hoppas Felix skolavslutning har gått bar och att du lyckades bita dig i tungan när det gäller pappan.

Själv har jag varit iväg utan mina barn i 5 timmar för första gången sedan Lillbus föddes. När jag kom hem låg alla tre och sov så jag smög in och pussade på dom lite försiktigt. Men det var så skönt att bara rå om sig själv. Nåja nästan. Var och snosade bäbis, 6 dagar och så liten och go. Storebror på 17 månader visade så fint hur man skulle klappa och pussa, gossungen. Därefter åkte jag till plantagen och handlade alldeles för mycket blommor. Så imorgon ska barnen och jag plantera.

Ida

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Tack för svar Ida...det kliar liksom fortfarande på mig...jag orkar inte detta. Puuuh. Tröttsamt. Varför slutar det inte klia...

Det lät som att du har haft en härlig dag Ida. Kul att plantera i morrn! Det är lätt att handla för mkt. Blommor o växter är så härligt att ha omkring sig!

Har suttit och läst gamla inlägg från tråden...många som lämnat oss...synd...men jag hoppas att ni ploppar in igen, när ni har lust!
Gotlandsmamma

Å, nu har kliande i rumpan människan fått iväg sina ansökningar, till 2 olika fritidsgårdar. Tjo ho. Känns ju helbra!
Första ansökan har jag inte hört nåt om.

Jag blev helt matt. Får ringa vårdcentralen i morrn...för efter medicin borde det ju sluta klia...jag undrar vad som felas...gud vad ointressant för alla andra, men jag känner att jag blir lite orolig eftersom jag inte blir bättre och inte vet vad som är tokigt.

Längtar efter
min man
lakrits
rödvin
fotbad
att kidsen vaknar kl 07 i morrn, pigga o alerta som bara den!
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Tjohoooo, jag är kvar Gottis!!!! :lol:

Hoppas det slutar klia och jag förstår att du tycker det är vidrigt :?

IDa: va skoj med blommor, själv har jag inte några gröna fingrar men ser hur alla planterar och gör så fint. Kanske ska ta en liten tur till plantagen imorgon och fixa lite, skulle väl bli rätt impad på mig själv om jag gjorde det :wink:

Här regnar det just nu, men det behövs. Gräsmattan är alldeles grådassig...fast det var korkat av mig att hänga ut tvätten precis 5 minuter innan det började regna, skulle ha kollat väderleken först kanske :roll:

Läser faktiskt en bok just nu som du kanske håller på med Gottis eller inte???: du får gissa:...skriven av Michael P. Nichols... :wink:

Sen har jag en annan bok på gång eller kanske två till, den ena heter "Renare kropp och själ med detox" Har ngn av er hört om den eller kanske till och med provat detox???..jag blev faktiskt väldigt inspirerad och kanske startar en sån kur på 3 veckor snart....ngn som vill hänga på?

Oj vad jag svamlar igen....

Gonatt nu på er och hoppas maskarna maskar iväg eller kolavippar på stampen som min stora tjej sa idag.... :lol:
Gotlandsmamma

Jo, jag läser den boken, spännande! Vad tycker du om den Kajsa?

Vad är detox - vad är det bra för? Nyfiken!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

gotlandsmamman, ursäkta att jag frågar lite intima frågor angående masken. Har du sett vita små maskar i bajset? Om inte kan det ju vara något annat som spökar. :roll:

kajsaIE, vad roligt att du är kvar bland oss. Jag blir också nyfiken på vad detox är. :wink:

Ida

www.sovgott.net
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Jag tycker boken är väldigt bra....men måste säga att jag har inte lyckats med vissa samtal jag har haft med min stora tjej...istället för att bli glad att jag verkligen LYSSNAR har hon snäst: ALLTID VILL DU PRATA OM KÄNSLOR :shock: Jag kanske försöker för mycket , vet inte...

Annars har det faktiskt gått bra med tillfällen där orden har varit helt överflödiga och bråket har faktiskt "dött ut" innan det har startat genom att jag bara har lyssnat...

Detox då: nu har jag inte kommit så långt i boken ännu men det är en sorts avgiftning kan man säga då man utelämnar socker, vitt bröd, frukt, mejeriprodukter osv ur kosten och därmed RENAR kroppen från de olika gifter och toxiska ämnen som är lagrade. Man dricker mycket RENT vatten och köper färska matvaror, helst ekologiska och på "bondens marknad" om det finns...Man ångkokar eller wokar kyckling eller fisk och grönsaker osv. Man ska ändra PH balansen i kroppen

Jag är sockerberoende och är väl medveten om det. Därför skulle det passa mig otroligt bra och jag vill ju bli piggare och gå ner i vikt och slippa uppblåst mage osv....

Nu måste jag isäng men jag diskuterar gärna mer och du kanske vill hänga på. Boken köpte jag på Hemköp för ett tag sedan. Den är skriven av Nishan Joshi. Jag tänker starta när jag har läst klart boken ca 250 sidor (några dagar kvar) kanske nästa vecka eller direkt efter midsommar...

Kram
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"