[-o< Nu vâgar jag skriva att vi är friska.
Mellanbror är dock fasligt trött och sover ännu mer än vanligt, nu närmar vi oss sexton timmar vissa dagar, för vâr stora kille pâ dryga tvâ âr.
Lillebror har klampat direkt frân influensan in i âttamânadersângesten och jag mâste erkänna att det tär pâ mina nerver.
Det jobbigaste för oss alla är när han vaknar till nâgon gâng under kvällen, ofta vid 22-23snâret. Sen kan han ligga och gnöla, just gnöla - inte grâta, inte skrika - i flera timmar. I natt somnade han äntligen vid halvtvâ.
I natt var jag inne tre gânger, kollade täcke osv, solfjädrade lugnt men kort och ramsade mig ut. Dâ blev han störtförbannad och drog igâng pâ riktigt. Alla verktyg jag tar till gör honom ARG.
Aptiten har ocksâ pâverkats, nu duger inte vad som helst. Nu när vi var sjuka sâ gick jag helt över till köpemat dâ jag inte orkade stâ och skala och puréa. Jag skyllde den dâliga aptiten pâ att han var sjuk och funderade inte sâ mycket över det. Nu när han är frisk sâ bjöd jag honom pâ de burkar som var kvar men de ratades ganska sâ tydligt. Sâ ikväll sâ lagade jag en lite personlig variant av Minsta fiskgrytan frân Andra Mosboken och dâ gick det minsann hur bra som helst att äta. :thumbsup: Jag tror helt enkelt att hans smaklökar ocksâ vuxit pâ sig och att han numera verkligen uppskattar GOD mat. 8)
Vi har fortfarande kvar morgon- och kvällsamningen, men det är inte nâgra mängder att tala om. Mest lite mysigt att vara nära
Jag har fortfarande svârigheter att beskriva hur han fixar det motoriska. Han tar sig fram dit han vill, utan problem, men han har nâgon egen variant. Han tar sig inte själv upp i sittande ställning, men sitter gärna om nâgon hjälper honom upp. Det gör dock inte jag, sâ det är tunnsâtt med de stunderna. Jag föredrar att ha honom gymandes pâ mage sâ mycket som möjligt, när han väl kommit pâ hur man sitter är jag rädd att han blir lite lat och blir sittande som en annan buddha.
Vârt schema är ungefär som jag skrev sist: 12 + 45 + (2+), alltsâ en ganska sâ flexibel lânglur. Hade vi inte haft âttamânadersângesten pâ besök sâ hade jag kunnat skryta med den perfekta organisation av livet med tre smâ boys, men nu har vâra kvällar brakat samman igen dâ Lillebror INTE vill ligga själv, och särskilt besvärligt blir det efter klockan 18. Och det mâste han ju av och till vilket inte uppskattas och vilket höjer ljudnivân rejält. Sâ börjar jag att stressa
Lillebror är hur söt som helst, en riktig lintott med alldeles klarblâ ögon. Det är lite intressant dâ bâda storebrorsorna hade det ocksâ som smâ. Storebror fick sina vackra nötbruna ögon vid âtta mânader och Mellanbror förärades med en grönbrunmelerad personlig färg vid elva mânaders âlder. Ska bli spännande att se hur det blir för Lillebror. Som han ser ut nu sâ blir han alltid uppmärksammad när vi är ute, han ser verkligen svensk ut.