Sagalinda skrev:... har tranpostansvarige koll på att jag och ab73 flyger tillsammans?
SHN-kurs i Gastsjön augusti 2008
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jag kommer också med nattåget från Göteborg. Vägrar åka X2000 en gång till, mår bara illa och är totalt otrevlig att ha att göra med.
Vi tar en taxi ut till Gastis och så smyger vi in och lägger oss i våra rum och sussar en stund. Svårare än så behöver det inte vara.
Kram Susan
Vi tar en taxi ut till Gastis och så smyger vi in och lägger oss i våra rum och sussar en stund. Svårare än så behöver det inte vara.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
annawahlgren
wifsta skrev: Är det uppehåll för tågbytet i Sundsvall eller går det i ett? Tänkte att jag kunnat sluta upp vid stationen och ta med en fikakorg...
Tiden går fort
Och det är ju både på gott och ont, för på ett vis krymper ju den underbara sommaren, men å andra sidan så betyder det också att vi snart ses
Hur mycket ska vi lägga på maten
Förra året tror jag vi lade 500 per person (?) eller minns jag helt galet?
Tänkte jag skulle pm:a mitt kontonummer till alla, men ville kolla upp summan först!
Och Anna - har du fått ihop några små kurbarn?

Hur mycket ska vi lägga på maten
Förra året tror jag vi lade 500 per person (?) eller minns jag helt galet?
Tänkte jag skulle pm:a mitt kontonummer till alla, men ville kolla upp summan först!
Och Anna - har du fått ihop några små kurbarn?
Fast förra året var vi i Sundsvall bra länge, vi hann både äta lunch och handla godisannawahlgren skrev:wifsta skrev: Är det uppehåll för tågbytet i Sundsvall eller går det i ett? Tänkte att jag kunnat sluta upp vid stationen och ta med en fikakorg...Tyvärr, det brukar handla om bara minuter (från Stockholmshållet)
Ja, jag minns det!SusanD skrev:mår bara illa och är totalt otrevlig att ha att göra med.
*smygläser avundsjukt och tassar ut igen*
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
-
annawahlgren
-
annawahlgren
-
Gäst
Usch, nu blir jag lite stressad...
Jag blir ju faktiskt också lite smått åksjuk. Är sträckan väldigt vinglig? Dessutom ska jag starta kl 5 på morgonen och det gör inte saken bättre. Skulle kanske tänkt annorlunda...
Ni som åkt sträckan, är det ok eller verkligen åksjukevarning??? Jag mår inte helt bra Linköping-Stockholm (vilket är den enda sträcka jag åkt med X2000), men det är helt hanterbart.
Tinis Kräkfobiker 8-[
Ni som åkt sträckan, är det ok eller verkligen åksjukevarning??? Jag mår inte helt bra Linköping-Stockholm (vilket är den enda sträcka jag åkt med X2000), men det är helt hanterbart.
Tinis Kräkfobiker 8-[
Tinis du kan nog ta det lugnt för jag är världens mesta åksjuka människa, jag lovar. En gång åkte jag X2000 mellan Falköping och Stockholm och då låg jag döende på golvet efter 15 min
Sen åkte jag inte X2000 förräns jag skulle upp till Gastis för andra gången i mitt liv, jag var dessutom väldigt gravid och hade gräsliga foglossningar vilket inte gjorde saken bättre.
Jag måste sitta längst fram i bussen och att flyga går så där bra bara, illa mår jag. Kan dessutom bli åksjuk när jag själv kör bil, men när jag promenerar går det bra.
Så vanliga människor klarar nog sträckan utan större problem.
Tack Sussi
skönt att höra att jag inte var helt omöjlig att ha och göra med.
Kram Susan
Jag måste sitta längst fram i bussen och att flyga går så där bra bara, illa mår jag. Kan dessutom bli åksjuk när jag själv kör bil, men när jag promenerar går det bra.
Tack Sussi
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
X2000-tips för sträckan Stockholm-Sundsvall:
* Sitt med ryggen i färdriktningen (tips från tågvärdinnan - funkar bra)
* Lyssna på BRA musik i medhavd MP3-spelare eller ta med lurar o lyssna på den inbyggda radion
* Försök sova sista biten (mellan Hudiksvall och Sundsvall), det är där det är krokigt och risken för åksjuka störst.
/Anna (som åkt sträckan många gånger)
* Sitt med ryggen i färdriktningen (tips från tågvärdinnan - funkar bra)
* Lyssna på BRA musik i medhavd MP3-spelare eller ta med lurar o lyssna på den inbyggda radion
* Försök sova sista biten (mellan Hudiksvall och Sundsvall), det är där det är krokigt och risken för åksjuka störst.
/Anna (som åkt sträckan många gånger)
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
-
annawahlgren
Sussi skrev: Nej, på nerresan var det bara svisch över spåret och på nästa tåg