Jo då, nu tycker jag Fat A är lite negativt inställd till min shoppingtur. Han som fick en så fin tvål

inslagen i vackert papper med fina snören.
Syrran och jag for hemifrån strax efter tio och var hemma halv åtta på kvällen.

Det kallar jag shoppingtur det

Syrran sa att det var som att handla med vår morfar fast mindre förvirrande.

Morfar är nittio år och går väldigt sakta vilket jag också gör just nu eftersom jag hasar mig fram med kryckornas hjälp. Min mage envisades dessutom med att riva ner en massa kläder och grejer i alla affären och jag kan inte plocka upp dem själv så söstra mi fick gå efter och plocka. Tur man har en syster.
Oj vad jag shoppade, en julklapp till Fat A, två par byxor och tre tröjor till Emil, ett par vintervantar till mig, leksaksbackar, spytrasor till bebisen och ett sånt däringa mjukt underlägg till skötbordet, lite krokar och en liten plast traktor till Emil och så blev det tyg med traktorer på som jag ska sy gardiner av till Emils rum så fort jag bara orkar. När jag åkte frågade jag om det var något han behövde och med en mycket allvarlig min sa han traktor så det var ju bara att ta det på största allvar.
Det viktigaste på inköpslistan var en ny stor flanellpyjamas åt mig.

Ja jag vet, men det är ju så mysigt, varmt och gosigt när man ska upp och amma om nätterna. Vi hittade tillslut ett rosa exemplar i en jättestor storlek som jag faktiskt kunde ha med min jättemage om jag inte drog upp byxorna helt och hållet.

Syrran tvingade mig att prova kreationen och jag kan lova att de bägge expediterna i affären hade lika kul som min syster och jag hade när jag mannekängade.

Ja jösses jag såg ut som en överdimensionerad rosa bakelse eller en programledare för ett barnprogram tidigt på morgonen.
Ja jösses vilken härlig dag vi hade. Åt gott på ett köpcenter där de serverar riktigt, riktigt bra vegetarisk tacomat. Mums.
Tanken eller meningen med denna enorma shoppingorgie var ju att Sigge skulle födas på kvällen. Det funkade inte

. Visst hade jag några sammandragningar men det har jag ju haft sedan vecka tjugo så det var ju inget att hurra för. Med Emil funkade det ju jättebra

Vi shoppade en hel dag och på kvällen ville Emil födas. Så enkelt var det då men Sigge verkar vara lite envisare och trivas bättre i magen än storebror gjorde.
Shoppingturen var mycket givande men resultatet låter vänta på sig.....
Vid närmare utvärdering så har vi nog kommit fram att vi skulle ha ätit lax på IKEA för att nå ett optimalt resultat. Nu åt vi ju Tacos och det funkar tydligen inte lika bra när det gäller att sätta igång förlossningar. Om nu lilla barnet inte tänker komma ut inom två veckor åker syrran och jag på en ny shoppingrunda. Man kan sammafattningsvis säga att det inte är billigt att föda barn.
Kram Susan