Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Helloooo vännen! :D

Minns du denna galenskap...?

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=15

:wink: :lol: :heart:

/Fjällmor
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ja visst minns jag kära Fjällan. :heart:

Kära gamla minnen och visst är vi fortfarande påväg till ert underbara fjäll för att njuta av er och naturen. Men det blir kanske lite längre fram....

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åjo, nog vet jag att ni kommer.. jag ska då ingenstans :wink: :heart:

Jat njöt så av att läsa om det galnaste av galna äventyr en gång till - herreminje!

Storkramen!
/Fjällmor
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:D :D :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Torsdagens shoppingtur funkade inte, hon kom hem med massor med kassar men sen hände inget...... :x
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Men det är 18 dagar kvar och sedan kan det gå 3 veckor till...
Eller vad tyckte du skulle hända efter en shoppingrunda? ;) :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jo då, nu tycker jag Fat A är lite negativt inställd till min shoppingtur. Han som fick en så fin tvål :heart: inslagen i vackert papper med fina snören. :)

Syrran och jag for hemifrån strax efter tio och var hemma halv åtta på kvällen. :wink: Det kallar jag shoppingtur det :!: Syrran sa att det var som att handla med vår morfar fast mindre förvirrande. :roll: Morfar är nittio år och går väldigt sakta vilket jag också gör just nu eftersom jag hasar mig fram med kryckornas hjälp. Min mage envisades dessutom med att riva ner en massa kläder och grejer i alla affären och jag kan inte plocka upp dem själv så söstra mi fick gå efter och plocka. Tur man har en syster.

Oj vad jag shoppade, en julklapp till Fat A, två par byxor och tre tröjor till Emil, ett par vintervantar till mig, leksaksbackar, spytrasor till bebisen och ett sånt däringa mjukt underlägg till skötbordet, lite krokar och en liten plast traktor till Emil och så blev det tyg med traktorer på som jag ska sy gardiner av till Emils rum så fort jag bara orkar. När jag åkte frågade jag om det var något han behövde och med en mycket allvarlig min sa han traktor så det var ju bara att ta det på största allvar.

Det viktigaste på inköpslistan var en ny stor flanellpyjamas åt mig. :oops: Ja jag vet, men det är ju så mysigt, varmt och gosigt när man ska upp och amma om nätterna. Vi hittade tillslut ett rosa exemplar i en jättestor storlek som jag faktiskt kunde ha med min jättemage om jag inte drog upp byxorna helt och hållet. :) Syrran tvingade mig att prova kreationen och jag kan lova att de bägge expediterna i affären hade lika kul som min syster och jag hade när jag mannekängade. :D Ja jösses jag såg ut som en överdimensionerad rosa bakelse eller en programledare för ett barnprogram tidigt på morgonen.

Ja jösses vilken härlig dag vi hade. Åt gott på ett köpcenter där de serverar riktigt, riktigt bra vegetarisk tacomat. Mums.

Tanken eller meningen med denna enorma shoppingorgie var ju att Sigge skulle födas på kvällen. Det funkade inte :shock: . Visst hade jag några sammandragningar men det har jag ju haft sedan vecka tjugo så det var ju inget att hurra för. Med Emil funkade det ju jättebra :!: Vi shoppade en hel dag och på kvällen ville Emil födas. Så enkelt var det då men Sigge verkar vara lite envisare och trivas bättre i magen än storebror gjorde.

Shoppingturen var mycket givande men resultatet låter vänta på sig.....

Vid närmare utvärdering så har vi nog kommit fram att vi skulle ha ätit lax på IKEA för att nå ett optimalt resultat. Nu åt vi ju Tacos och det funkar tydligen inte lika bra när det gäller att sätta igång förlossningar. Om nu lilla barnet inte tänker komma ut inom två veckor åker syrran och jag på en ny shoppingrunda. Man kan sammafattningsvis säga att det inte är billigt att föda barn. :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Ewa

Inlägg av Ewa »

:lol: :lol: :lol:
Man kan sammafattningsvis säga att det inte är billigt att föda barn.
Men kul! Låter det som! :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Ingen Sigge så långt ökat når, eller? Då får du ta till en tuffare shoppingrunda om inget händer snart. Men som sagt var, det är ju 2 veckor kvar till BF.

Jag hade REJÄLA förvärkar i onsdags kväll och trodde det var på gång men icke, börjar bli otålig :x

TACK Nancy :heart: för dina gissningar. Tror också på en pojk och runt 4 kg, Olle vägde 3845.

Ursäkta Susan att jag kapar din tråd :oops:

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Elle du får när du så önskar kapa min tråd. :heart:

Börjar bli otålig :?: :!: Jag är jätteotålig fastän jag ska ha efter dig, önskar liten kunde komma nu. Vill så gärna snusa, gosa och lära känna skräpet. Men, men det här kan man ju inte påverka så det blir till att vänta och vänta och vänta..... :wink:

Över tiden ska jag väl ändå inte behöva gå? Kan man vägra? :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Kära Elle :heart: och SusanD :heart:

TÄNK om ni skulle pricka in samma dag!!!

Jag är svårt avundsjuk på er bägge två, det är alldeles underbart att föda barn!
Må så gott, vila er i form nu!

Kram, kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

miar70 skrev:Jag är svårt avundsjuk på er bägge två, det är alldeles underbart att föda barn!
Jag vet inte om jag håller med om detta.... men resultatet var härligt i alla fall :wink:
Jag tror på en tjej för Elle och en pojk till för SusanD :lol:
Men jag brukar ju inte ha så där helrätt även om det skett ibland...

Ser fram emot "resultatet" :D :heart:
nilam

Inlägg av nilam »

Hej du vackra kvinna

Jag håller inte alls med Ms Sophie utan tror helt tvärt om, jag hade ju möjligheten att "undersöka" de gravida kvinnorna i Gastsjön och kunde konstatera att Elle skulle få en pojk och Susan en flicka :wink:

Kram//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Spännande! Flicka eller pojke?! Tänk om det inte blir en lite Sigge utan en, ja en vad då? :)

Vi tror nog fortfarande på en kille men det kommer ju visa sig så småningom ifall vi har rätt eller om vi får en liten dotter. Oavsett kön är barnet väldigt, väldigt välkommet. :heart:

Fast vi gillar vadslagning så fortsätt gärna att gissa. Personligen tror jag att både Elle och jag får varsin påg.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Vännen :heart:

Hur mår du idag? Har ni det lika burrigt i Skåne som här uppe? Vi var till parken en sväng på fm och grillade korv. Mysigt men BURR!

Vad spännande med alla tankar kring kön :D Jag tror precis som du att vi båda får pojkar, men jag håller med dig, det spelar verkligen ingen roll.

Nu ska jag njuta av en stor kopp te och vila lite.

Ta hand om dig!

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"