Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Ewa

Inlägg av Ewa »

Shit pommfritt va ni är bra
:lol: :lol: :lol:
Du får mig då till att skratta du, Fjällmor!
Låter som du har bra upplägg för din träning - och så försiktigt då [-X
Och jag trotsade makterna och gav mig iväg. Och förutom att det knappt var EN farbar vägbana på sina ställen så gick det finfint. Vi var inte precis så många som dykt upp. Men skönt var det att äntligen sprattla loss igen! Och jag har betydligt mer energi idag än igår också. Det är ju det som är det bästa!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Huga, det lät inget vidare!
Ta det lugnt och vila nu så din kropp läker!
Jag har varit lite halvförkyld hela veckan och inte tränat alls, bara lite hundpromenader. Dessutom blev ridningen inställd i onsdags eftersom ingen annan kunde komma p.g.a snön. Jag har ju bara några km, men de andra bor längre bort!
Börjar såklart bli sugen på att skaffa häst igen... har ju varit utan i snart fyra år!!! Men jag måste intala mig själv: Vi har inte råd, vi har inget eget stall utan måste hyra in, jag har inte den tiden som krävs (eller som jag vill ha)... säg till mig på skarpen, snälla!
Nästa vecka får det bli nya tag med träningen!
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Fjällmor, du måste lova att vara försiktig med hälsan. LOVA!!!!

Jo visst är det skönt att träna, man blir på ett så mycket bättre humör i flera dagar efteråt. Allt irritation får man liksom utlopp för på träningen, speciellt om man som jag gör nu tränar lite som karatekid vs Rocky till aerobics musik :)
När man ska boxas i luften, göra karatesparkar i flygande position osv så brukar jag tänka på min arme make :) Allt jag irriterat mig på får han för på träningen, och jag får äta upp träningsvärken efteråt :) :lol: :lol: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Blomman :!:
Ojojoj :-k Det GÅÅÅR ju inte :cry:
Du har inte råd :!: :cry:
Ni har inget eget stall, och det kostar att hyra :!: :cry:
Du har inte tid just nu i livet :!: :cry:

SEDAN, :D :D :D när barn vuxit upp, mer tid finns, mer pengar finns, DÅ kan du skaffa häst :!: :D :D :D

(Barnabokstänket på vuxen :wink: 8) )

Eller, just det, det var ju på skarpen :!: 8)
DET FATTAR DU VÄL ATT DU INTE HAR RÅD MED DET NU :!: :!: :twisted: =; [-X HUR TÄNKER DU MÄNNISKA :?: ÄR DU INTE KLOK, :twisted: HUR HADE DU TÄNKT FÅ IHOP DET :?:
SKÄRPNING :!:

Hjälpte det? 8-[

En plan B kanske, annars? Kan du dela häst med någon?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

hej tjejer hur går det???
Här är jag mäkta stolt idag :)
Provade mina gamla favvo-partyjeans, och de fastnade inte på låren, jag fick dem på mig igen :shock: :D , men de satt tight, vågade inte sätta mig ned med dem på,vill ju inte att de ska spricka, men JAG ÄR PÅ GÅNG!!!! Snart får jag på mig mina älskade jeans igen, ska bli så skönt att få lite jeans att variera med, har nu tre par som jag hade när jag började få graviditetshull med barn nr 2 och de ska begravas låååångt inne i garderoben, mitt mål är att jeansen ska passa perfekt lagom till makens födelsedag i slutet av maj. Vill ju visa min nya vältränade (borde den ju vara då ;) )kropp i snygga kläder :) ca 10 kg övervikt som omvandlas till muskler borde väl inte vara något problem om man har 3 månader på sig eller??? två pass på gym i veckan, och sen lite sit ups och armhävningar hemma, snart borde halkan lägga sig och då kan man ta härliga promenader varje dag, och man kan ta barnen i vagnen till dagis, som det är nu så fryser de näsan av sig innan man kommit dit om man inte tar bilen :(

Har lyckats få brorsan att barnvakta i veckan så jag kommer att få två bodycombat pass denna vecka, ska bli skönt, jag har börjat gilla träningsvärk mer och mer :)

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Du är verkligen på gång du,Katarina :!: :thumbsup:
Härligt! Grattis! Du har inspirerat mig idag, se nedan:

Jag har klarat mina utsatta 3 pass denna vecka.
Tis och lör: cykling, muskler (tis en dryg timme, lör 1,5)
Och idag, step-up.
Jag hade ingen så stor lust med step-upen idag :oops: , och tänkte att jag kör låg bräda.
Men så bara mässade det i huvudet K-A-T-A-R-I-N-A-mamma-duracell, så jag gav f-n i att jag var trött, jag körde hög bräda :!:
Och det var tack vare dig du! :wink: :lol:

Min kropp har tydligen bestämt sig för att den vill väga 57 kg. Fast jag själv vill 55. Jag har lärt mig hur jag ska äta/motionera för att stanna där jag är nu, och forma till mig ytterligare. Men de där kilona jag vill ha bort, kanske helt enkelt är omvandlade till muskler som väger mer...?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

:)
Härligt, själv har jag väl sisodär 20 kg för att nå 55kg, så jag är nöjd om jag kommer ned till 60kg.
55 vägde jag innan jag fick några barn, men vågar inte tro att jag kommer dit igen.
Ikväll ska jag på bodycombat så det ska svettas lite ikväll :)

blomman

Inlägg av blomman »

anna! :lol: :lol: :lol: :lol:
Jag föredrar helt oväntat barnaboksvarianten!

Denna veckan SKA jag till gymmet, ska bara göra klart min inlämningsuppgift till den ena kursen jag läser! Måste prioritera den så det blir klart!
Och sen hoppas jag att ridningen inte blir inställd igen, att folk kommer fram i snön....
Så jag får hålla mig till promenader ett par dagar! Men 1,5-2 tim skog i kuperad terräng och massa snö gör en rejält svettig det med faktiskt! :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

[quote="blomman" Men 1,5-2 tim skog i kuperad terräng och massa snö gör en rejält svettig det med faktiskt! :wink:[/quote]

Bättre än gymmet i min bok! 8)

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag är också impad Katarina!
En liten tråkvarning bara. Det är så lätt att gå in för något till 200 % och sedan tappar man lusten om man missar ett pass en vecka och så blir det ingenting sedan.
Vill bara att du tänker på det, så att det inte blir så. Missar man en gång eller råkar gå upp tre hg på vågen, så är det inte dags att lägga av, utan dags att fortsätta.

Och anna - 57 kg, då kan det inte vara så mycket kvar av dig. Vet ju inte vad du vägde när du började, men du är väl inte jättekort, eller? Alltså vi har ju träffats några gånger, men jag upplever dig inte som kort...

Själv har jag tränat två gånger. Tisdag och söndag. Har fastnat lite på 63-64 kg, men jag tror att jag kommit på att jag äter för lite. Det är nu åtgärdat och så får vi se vad som händer framåt våren.
Jag tror nämligen att kroppen är mindre villig att släppa ifrån sig fett så länge det är kallt ute. Eller i alla fall när man fryser.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Det där med vikt går nog aldrig att jämföra! (inte för att jag tror att du just ville jämföra, det var bara en reflektion från min sida)
Att ha fastnat på 63-64? Det är min perfekta vikt, och jag är 169 cm lång!
Skulle jag gå ner till 55-57 kg som jag har gjort ibland, ser jag inte klok ut! Jag ser seriöst ut som om jag har anorexia! Men har kompisar som är kanonfina med den vikten och är ungefär lika långa som jag!
Man är så otroligt olika, folk har alltid trott att jag vägt mindre än jag gjort. Min sambos teori är att det beror på att jag har så otroligt kraftiga lårmuskler, och lårmuskler väger massor! Kan vara så... tar 130 kg i benpress!
Det är väl därför BMI är så missvisande?
Kul iaf att ni närmar er era mål! Mitt mål är nog att få riktigt snygga armar igen! Tycker det är så snyggt med muskler.. fast inte bodybildarvarianten! :wink:
Frågan är dock om jag nånsin får såna armar som jag hade innan igen... när jag jobbade som djurskötare rörde jag ju mig hela tiden på jobbet, körde tunga skottkärror, red, sopade och krattade och sen åkte jag hem och red mina hästar och mockade och sopade... säkert 8 timmar totalt varje dag som jag jobbade fysiskt... finns ju ingen möjlighet i världen att komma upp i det i träningstid! Så den kroppen är ett minne blott! Synd bara att då fattade jag inte det, borde ha uppskattat det mer då!
Herregud vilket långt inlägg det blev om nästan ingenting! :roll:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag är också 1,69 men tar INTE 130 kg i benpress :roll: , knappt 64 kg heller :lol: :lol: Men jag vill inte ner till 55 heller - 60 är ok.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ähhärrmmm... 8-[ :shock: :twisted:

Jahapp, planen är att jag ska börja träna imorgon. Om jag skriver det här, så vågar jag inte gå in på forumet igen förräns jag har varit iväg. Box (eller vad det nu heter) på Friskis o Svettis ska det bli. Har gjort det förut och ÄLSKAT det 8) .

TJOHEJ :lol: !

Och mitt mål är att gå UPP i vikt, tro det eller ej. Men gravidkilona (plus lite till) försvann på 3-4 månader, och jag var mager redan förut. Nu väger jag 56, till 168 cm och magen går inåt... :? De två veckor jag vägde 60, efter graviditeten älskade jag min kropp! Jag var stark, lagom stor och mådde så bra. Nu tror jag inte att 60 är realistiskt, men åtminstone 58...

Och ja, jag äter HCHF :lol: . Nej, skämt åsido, jag fettar på rätt bra i maten. Men äter antagligen inte tillräckligt mkt totalt sett... En liten sparris :roll: :D
jennie27

Inlägg av jennie27 »

:D Hej då är det dags för min veckorapport!

Onsdag: Skivstångspass som vanligt! Härligt!
Lördag: Långprommis med familjen, 1 h och 45 min, ordentligt med snöpuls och och matsäck i ryggsäck. Maken bar sonen i bärstol så han hade liiite tyngre ändå. :D
Söndag: Skogsprommis med hunden, mycket snö och över stock och sten.
Måndag: Medelpass på F&S

Tja, min bästa vecka hittills! :D

Ja vikt, hm, har själv inte vägt så här lite, 69,5 kg, till mina 177 cm sedan jag var 26 år! (Jo när jag skrev in mig på MVC i v 10 - men då hade jag också mått skitilla i 8 veckor... :roll: )Skillnaden var att jag då var fit, magen platt och hade regält med muskler och nu känner jag i stället hur ryggfläsket och ridbyxlåren hoppa för varje skutt jag tar på passet. :roll: :roll: Så lite omfördelning skulle inte sitta fel, inte blir jag upprörd om jag går upp ett kilo heller - så länge det är muskler! :wink:
En goding till son född 0603 :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ni är så igång allihopa!
Jag med, men förkylningar däckar mig ungefär varannan vecka.
Jag som var värsta friskusen förut har verkligen fått känna av vad graviditet, amning och sömnbrist (pga mig själv för det mesta) gör med hälsan.
Men!
Förra veckan lyckades jag träna 3 gånger. Simning alltihop och jag har tre som mitt gyllene tal den här veckan oxå.
Kram!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"