Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Dukat, vad roligt med fler kacklare :lol:

själv fortsätter mitt byte av sovrum projekt, sakta men säkert :shock: Sonen och hans trevliga vänner hjälper glatt till när jag ber om det :lol: Han är lite sur för jag lagade för mycket mat :shock: det satt 6 stora tonåringar där inne och Felix tog inte initiativ till ngn mat, så jag tog saken i egna händer. Snabb makaroner, köttbullar och falukorv för ett helt kompani :lol: så visade det sig att bara 3 st skulle äta :cry: :oops: så nu är hela köket fullt med äckliga kalla snabbmakaroner och en massa stekt falukorv :shock:

kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
kiki

Inlägg av kiki »

Nu lyckades jag övertala två grabbar att äta :lol:

Social delaktighet
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Dukat, välkommen är du. Så roligt med fler kacklare. Hoppas lilleman blir frisk snart. :heart:

kiki, härligt med så många vid matbordet och jag antar att du blev av med alla makaronerna och korven. Hoppas att du snart har flyttat klart möblerna så du kan vila lite också. :wink:

Gotlandsmamman, hoppas du har det trevligt med dina föräldrar. :heart:

KajsaIE, visst är det härligt med det fina vädret. Att vara ute från morgon till kväll, men städning blir det ju mindre av :roll: :wink:

Själva har barnen och jag varit på kalas i Uppsala hela långa dagen. Det var så trevligt att få träffa min systeryster. Tyvärr blir det inte så ofta som jag skulle vilja. :heart:

Är rätt trött efter dagen så jag tänker nog gå och lägga mig och läsa idag. Barnen och jag klarar oss fint när mannen är borta, men det ska bli skönt när han kommer hem på fredag. På löradag ska jag åka själv och handla blommor till trädgården och äta lunch någon stanns helt i min ensamhet. Det är något jag ibland längtar efter, att bara var själv. Så det ska jag vara i typ två timmar för sedan längtar jag ihjäl mig efter de övriga. Så vi får hjälpas ät med att gräva, plantera och vattna. Tror nog att lillbus kommer att riva upp endel lika fort som vi planterar, men vad gör det. :heart: :wink:

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

ilinstrom, du är fantastisk på att se alla :lol: själv kacklar jag bara på om sista inlägget eller ännu hällre om mig själv :lol: :lol: :lol:

Maten gick nästan åt, sen bjöd jag dem på marabou mjölkschoklad :lol: SEN fick dom bära :lol: sängar skulle flyttas, garderober skulle upp från källaren i huset brevid, Mios alla saker skulle ställas in :lol: :lol: dom var så behövda och kände sig nöjda med insatsen :lol: Vilka underbara ungdomar :heart: :heart: :heart: 7 personer på 10 m2 och det enda man hör är skratt :lol: jag har suttit och njutigt av deras närvaro.

Jag känner mig nöjd med min insats den här helgen, jag får vila i morgon då min kropp troligvis vill sova hela tiden. Maken och dottern kommer hem igen vid lunch tid, jag längtar ihjäl mig. Som ni kanske kommer ihåg så pratar Mio inte så mycket men idag i telefonen frågade hon var jag var :lol: Gulleunge. Dom hade badat (plaskat) i havet idag, det var nog kallt.

kramar Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tack tack tack, vi har det såå bra!
Kidsen har varit med till Ihreviken idag, Lindas favoritstrand på kobben, vi har grillat o myst. Fast det åt inget...emliga vet ni, lite krassliga, då vill de inte ha mat.
Päronen åker hem i morrn så jag får skriva lite mer då, men man måste ju kika lite på vad ni andra skriver.
Må gott!
dukat, välkommen in! Gott att ha dig här!

Kram kram :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Gotlandsmamma skrev: Kidsen har varit med till Ihreviken idag,
:shock:

där har jag släkt om jag inte minns fel - kanske dags att ha koll på er i denna tråden... :wink: :lol:

Kram! :heart:
/Fjällmor
kiki

Inlägg av kiki »

Fjällfolket skrev:
Gotlandsmamma skrev: Kidsen har varit med till Ihreviken idag,
:shock:

där har jag släkt om jag inte minns fel - kanske dags att ha koll på er i denna tråden... :wink: :lol:

Kram! :heart:
/Fjällmor
:shock: Men vad kul, då kanske man får träffa självaste Fjällmor på Gotland så småningom :lol: vilken höjdare :lol: häng kvar här du :lol:

Kram Kristina

Social delaktighet
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

asch då, lilla ja :oops: :heart: tack!!! :oops:

Om jag inte vart så sjuk i vinter hade jag farit dit på begravning för inte så länge sen... men he lååångt från södra lappland till gotland!

Jag läser när jag hinner, men skriver sällan.
Så jag tassar runt här ibland :wink:

/Fjällmor
Gotlandsmamma

Hallå i solen!

Först var C emlig m feber, nu är J krasslig plus mamman. Men jag är mest lite så där halvdan, lite ont i kroppen...o snorig. Det går an.
Jag har funderat mycket fram o tillbaka, ska jag åka upp till Gastsjön i augusti, igår gick hjärnan på högvarv...körde bil och såg 2 bilar med reg-numret SHN...hm...men så fattade jag beslutet, för just nu känns det som att kursen i Aktivt föräldraskap tagit på krafterna o jag har mycket som jag funderar över, på mig själv, på min föräldraroll osv, jag vill smälta det och göra nåt bra av det. Så jag får landa i det o lugna mig lite, gå shn-kurs kanske nästa år. Men jag vill ju träffa er alla, åååååå....inte minst AW själv! Den som väntar på nåt gott.

Jag o maken har varit ihop i tio år. Först NU kan vi kommunicera klokt med varann. Igår kväll satt vi o pratade med varann länge o väl o det kändes så himla BRA. Och jag kan ta kritik utan att bli så ledsen o bedrövad. För mig har det varit nödvändigt att jobba med självkänslan. Som ni kanske anat...
Idag kom han hem med gerbera o ett leende...jag blev så glad i hjärtat. Det känns som att vi är på rätt köl. Och gudarna ska veta att jag ÄLSKAR honom innerligt.

Idag har jag litat på min man, att han kan fixa saker o ting utan ett kontrollfreak till fru, som stör o kollar allt. Jag har INTE lagt mig i och jag har bitit mig i tungan minst hundra ggr. Och jag har försökt slappna av och vara lite mer i nuet. Och maken var mer avslappnad o kidsen likaså. Mighty!
Det känns som att VÅR resa börjar nu. Kommunikation är A och O.
Ska läsa Päivis tråd också, om kommunikation med äkta hälften!

Näe, lite rött te och så pussa araben.
Fjällmor, roligt att höra att du har connection till kobben! Ja, det må vara en bit hit från din stuga!

KRAM! :wink:
Gotlandsmamma

God kväll!

Mumsat tiramisu-glass o druckit te o tyckt lite synd om mig själv, krasslig idag med feber...ja ja, det är bara att stå upp o fortsätta med det man höll på med, vila får man göra när man går i pension, skämt å sido, maken tog barna efter middagen o då somnade jag i sängen, helt utmattad...
Det är inte ofta jag blir dålig...

Jag har inte så mkt att berätta idag, för jag har inte gjort så värst mkt idag nej, mest softat med Josef, som oxå är lite emlig...

Önskar att jag hade en bra o trevlig inredningstidning att bläddra i men det har jag inte, jo, gamla tidningar men de har jag ju redan lääääääääääst.

Undrar hur det går för Tinis, kanske ska skicka henne ett sms.

:?: Dagens fråga: presenter till kompisars barn - vad ger ni o för hur
mkt? Hm... :shock:

Maken har köpt isg en ny mobiltelefon så han är UPPTAGEN i soffan på altanen nu, oj vad spännande...umgås - hallå?! :roll: :!:

Må gott o hoppas att ni är friska o krya! Kramar :heart:
Gotlandsmamma

När man kikar på vem som är inne på forumet kan man läsa, som nu, ex 3 dolda - vad innebär det? Vem är dold? :shock: :?: :?:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Gotlandsmamman, stackars dig. Hoppas du snart blir frisk. Träligt att vara sjuk i värmen. Som svar på din fråga om presenter till kompisars barn så brukar jag köpa något billigt pyssel, om det inte är till en bäsbis såklart :wink:

Jag är faktiskt ruskigt arg idag :twisted: :twisted: . Det värsta jag vet är skvallerkärringar och jag har just nu kommit i konfrontation med en hel hög. Jag tycker verkligen inte att man talar en massa skit om någon bakom ryggen och sedan inte tänker ta konsekvenserna av det. :twisted:

kramar :heart:
Ida

www.sovgott.net
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

När man kikar på vem som är inne på forumet kan man läsa, som nu, ex 3 dolda - vad innebär det? Vem är dold?
Jo jag tror att man i sin profil kan kryssa för att ens användarnamn inte visas när man är inloggad. Tror att tex. AW har gjort så.

hälsningar :heart:
Ida

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

ilindstrom skrev:
Jag är faktiskt ruskigt arg idag :twisted: :twisted: . Det värsta jag vet är skvallerkärringar och jag har just nu kommit i konfrontation med en hel hög. Jag tycker verkligen inte att man talar en massa skit om någon bakom ryggen och sedan inte tänker ta konsekvenserna av det. :twisted:

:shock: :cry: men vad trist att vara arg :twisted: Jag försöker undvika att vara arg :lol: för jag mår så otroligt dåligt av det :shock: Skit i kärringarna och fortsätt att var den kärleksfulla, ödmjuka, fanstastiska person som du är :lol: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plätt lätt. :lol:

Gottis, krya på dig nu och om du nu nödvändigtvis måste fortsätta vara sjuk så ta hjälp :lol: om du är sjuk får väl pappan stanna hemma och ta hand om barnen :lol:

Här i Norrtan skiner solen över alla i familjen, Felix är glad, go och färdig vaxinerad inför Tanzania, imorgon ska dom till stockholm och gå på Wallmans sallonger hela klassen, idag har han haft 8-orna i gympa, tennislektion 2 timmar för att säkra sitt MVG i gympa. Mio dansar sig igenom dagarna, dansar och skrattar, -babba ä 8) betyder att hon vill bli pussad på kinden :lol: Maken har jätte mycket på jobbet men det märks inte hemma, vi ska borsta tänderna ikväll :lol: Själv njuter jag helt och hållet av livet, känner sån tacksamhet så jag vet inte var jag ska ta vägen, tänk att jag får ha det så här, vilken lycka :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kramar Kristina

Social delaktighet
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

men vad trist att vara arg Jag försöker undvika att vara arg för jag mår så otroligt dåligt av det Skit i kärringarna och fortsätt att var den kärleksfulla, ödmjuka, fanstastiska person som du är Plätt lätt.
Jo jag önskar att det var så lätt. Det hela handlar egentligen inte om mig utan om en pedagog på vår förskola. Hon är helt underbar, jobbar rätt mycket efter AW-tänk. Nu är det så att det är några mammor som har personliga problem med henne kan man säga. Hon är rak och ärlig och talar om för oss föräldrar vad våra barn är fantastiska på men också vad de kan utveckla mera. Tillsammans med föräldrarna sätts de upp en individuell utvecklingsplan, precis som förskolan är skylldig att göra. Där allt det här står. Men vissa föräldrar kan inte se att sina barn behöver utveckla vissa förmågor mera (det behöver väl alla). Så nu är det en mamma som påstår att pedagogen kränker barnen så att de tar skada. Det är en av de grövsta anklagelser en pedagog kan få. Om det skulle vara sant (vilket det naturligtvis inte är) så kan pedagogen aldrig mer att jobba inom barnomsorgen, vilket den här mamman inte förstår. Så det här går hon och tisslar och tasslar om bakom ryggen på personen i fråga, men vägrar att konfronteras med henne. Så nu sår hon orosfrön hos flera förlädrar. Som tur är är de flest kloka individer som vet hur det ligger till men endå. Men nu ska jag släppa det här precis som du skriver.

Idag har mina juveler sommaravslutning och det ska bli så roligt att se vad de gjort under terminen :heart: :D
Själv njuter jag helt och hållet av livet, känner sån tacksamhet så jag vet inte var jag ska ta vägen, tänk att jag får ha det så här, vilken lycka
kiki, vilka härliga ord. Suger åt mig av din positiva energi och känner mig redan glad ända in i själen :D :wink:

kram allihopa :heart:
Ida

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"