Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Fjällis, om jag minns rätt så har du en Nia-dvd hemma. Har du tittat på den?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Tack för tankar och tips!

/LO - jo jag har tittat, vet inte hur jag ska kunna modifiera den så det funkar :?

Idéer?

Anna - Nog har jag tappat en del med lchf, men inte tillrckligt för att kroppen ska klara av allt... än... ;-) Måste vara lite försiktig med knän, rygg och bäcken.

Tack för tipset om ginza ska in och kolla där! Kankse man kan hitta ngn typ magdans eller så..?

:wink:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ja, modifiera vet jag inte. Vad är det du inte kan eller vill göra?
Du skulle kunna fokusera på de partier som är mycket fria rörelser. Eller kanske ännu hellre, göra de saker du känner att du klarar av och sedan dansa fridans - rörelseglädje! - till det du inte vill göra just nu.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Fjällmor, jag gillar Frisik&Svettis "Star &Stabil", som är funktionell stabilitetsträning och styrka. Inga hopp eller "kritiska moment". Perfekt för stela ryggar, kroppar som väger något för mycket och behöver en rejäl inre korsett.
Perfekt komplement till promenader!
http://butik.friskissvettis.se/
Själv har jag lite svårt för käcka amerikanska tränings-DVD:er, som jag ofta tycker är lite för tramsiga och koreograferade. F&S är så... rejält??! Och glad blir man! :lol:
Ser att de har gjort ännu en DVD nu, Kraft&Känsla. Den är jag nyfiken på. F&S brukar alltid ha alternativ för den som inte vill hoppa eller köra allt för tvära kast.

Tidningen iform har också producerat en massa DVD:er för olika ändamål. Man brukar få dem gratis när man tar en provprempa, de går säkerligen att köa på hemsidan. Jag har ett par, och de är ok, men jag är inte vilt begeistrad. De är inte som F&S stabilitetsträning...

Lycka till!

För egen del måste jag bara berätta: Jag går en kurs hela denna vecka och eftersom kursen är i konferenslokalen på flåsiga Sturebadet http://www.sturebadet.se/sturebadet/1026809-start, så ingår även tillgång till all träning. Idag har jag simmat i den vackra bassängen!!
Extra lyx: duschen är full av Kerstin Florian-produkter, uppskuren frukt, fluffiga soffor och glassiga tidningar lockar efter träningen... I'm in heaven! Träningsledan? Vaddå? Vem? Jag??!

Kram
Ulrika
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Ulrika var du tvungen att visa den där bilden?!!! Gud vad lyxigt. He he. Njut!! :wink: :D

Varit på ashtangayoga-pass och det var himmelskt. Träning är LIVET! :lol:

I morrn blir det Body pump. :!:

Vill du träna hemma enbart Fjällmor eller har du provat vattengympa/simning, det är ju perfekt för onda knän osv. Eller vill du svettas?

Kram!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh tack!!! Nya mamman va ja gillar dig :heart:

Friskisskivorna verkar super!!!

:D

Gottis jag skulle gärna vattengympa, har gjort det förr. Men närmsta simhall ligger tio mil bort. Enkel resa :wink:

/LO - aha, jo... kollar igen! :D

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Fjällfolket skrev:Gottis jag skulle gärna vattengympa, har gjort det förr. Men närmsta simhall ligger tio mil bort. Enkel resa :wink:
/Fjällmor
Du kan väl hacka hål i isen ;) Då lär du ju få upp lite flås i alla fall :lol: Alltså om du badar i det aningen kalla vattnet.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

/LO skrev:
Fjällfolket skrev:Gottis jag skulle gärna vattengympa, har gjort det förr. Men närmsta simhall ligger tio mil bort. Enkel resa :wink:
/Fjällmor
Du kan väl hacka hål i isen ;) Då lär du ju få upp lite flås i alla fall :lol: Alltså om du badar i det aningen kalla vattnet.

/LO
:lol: :lol: :lol:

tack för storskrattet till go'nattet!

kram!

:sleep:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tio mil är lååångt det! I understand! :lol:

Igår var jag på Body pump, milda makaroner vad gött att jobba med kroppen!

Vad tycker du om spinning Anders?

Varm kram!
Linda :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

mmm, det lät något gotlandsmamma!

Jag saknar det ibland, tränade styrketräning förr. Och boxning... och dansat massor... Åh som jag saknar trappmaskiner! :shock: :lol:

men, förut saknade jag det bara - nu kan jag längta!
Tack vare kosten blir jag friskare och friskare så nu finns hopp om att kunna njuta kroppens förmågor igen en dag...

Det hoppet har varit borta i ca: 10 år!

:D

/Fjällmor
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Gotlandsmamma skrev:
Vad tycker du om spinning Anders?
Spinningen var helt okay, det kallades för medium. Jag tror det betyder att det är blandat av tempo och motstånd. Jag körde spinning för några år sen och minns det som lite svårare att komma igång, men jag tyckte jag hängde med bra. Blev rejält svettig iaf. Har anmält mig till samma pass nästa vecka.

Det känns inspirerande med den här tråden, att läsa hur ni andra tränar och att själv rapportera framstegen. Har nu hittat ett träningsprogram för löpträningen med 3 pass i veckan av varierande slag. Ska försöka följa det vilket innebär 1 tempopass, 1 intervall eller test pass för att höja mjölksyretröskeln och ett distanspass.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej alla! :D

Å, Nya mamman... jag hoppas du har njutit ordentligt i veckan!! DJUPT avundsjuk!!

Fjällmor: om jag är för nyfiken får du slå mig på käften, eller nåt :shock: Du behöver inte svara om du inte känner dig bekväm med det :!:
"Vad är du för sjuk", som barnen brukar uttrycka det? Det står "sporadisk närvaro pga sjukdom", du klarar inte vissa rörelser. Hur mår du :?: Jag är lite orolig bara... :cry:

Father A : Ja, visst är det bra med träningstråden :!: man peppar, muntrar upp, erkänner ifall det har varit en sämre vecka (och får skämmas lite offentligt sådär :wink: så att man skärper till sig veckan därpå..) Jag tycker helt enkelt man anstränger sig lite extra, just för att man är kollad :!: :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Ingen fara Anna :heart: tack för omtanken...

Jag har sen tidigare en rätt trasig kropp. Därav problem med rörelserna.. vissa saker läker dock med raketfart just nu - kanske tack vare lchf?

Att det står så i min profil är helt enkelt för att jag varit fortsatt sjuk sen senaste graviditeten. Det är först nu som det börjat bättra på sig!

Men då hände det... :roll: att jag nu måste pausa en stund i träningen. Och från datorn. Jag halkade och ramlade i köket. Slog ryggen i diskbänken.
Det verkar ha gått bra men jag är rätt blåslagen...

:?

/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Dåligt samvete, JAG??!
Inte det minsta! EN riktigt bra tränignsvecka, om än ganska lugna aktiviteter:

Må: Promenad 1 tim
Ti: Simmade 30 min
On: Simmade 30 min
To: Corepass 30 min, crosstrainer 30 min
Fr: simmade 25 minuter (lite fredagstrött...)

Det är söndag. Jag är ensam med barnen. Det KAN bli ett yogapass när barnen lagt sig. Jag har lämpliga kläder på... :lol:

Nu väntar en vecka utan fri tillgång till Sturebadet. http://www.sturebadet.se/sturebadet/1026809-start (måste bara tjata in det ordentligt... :lol: )
Då blir det lufs och promenader och styrka på parkbänkarna. Det blir bra. Sen en vecka till på Sturebadet.

Fjällmor, F&S kan vänta. Läk ihop din köksskada nu! Kanske betyder det att du tillbringar för mycket tid i köket, det är ju livsfarligt där!! Själv stöp jag huvudstupa på öppen gata igår. Riktigt Papphammar-aktigt. Jag slog i vänster hand ordentligt, men den börjar redan repa sig.

Annars är jag svårt avis på er som kan löpträna ordentligt. Jag vill också! Sätta upp mål, köra skiten ur kroppen och känna blodsmak. (Ja, jag är lite sadistisk.) Men det får vänta en smula. Nu mår jag bäst av fysisk aktivitet i lugnare tempo. Magen börjar växa!

Kram - och hopp om ännu en bra vecka för alla!
kvacke

Inlägg av kvacke »

Är nöjd med min vecka! :D

Mån - Promenad 45 min
Tis - Medel pass
Ons - Promenad 35 min innan frukost, skivstång/puls på kvällen, så kul!!
Fre - Medel pass
Lör - Promenad 40 min

Kram
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"