Gastsjöskvaller, kurkurs 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Här kommer, sent omsider, ett litet livstecken från mig på andra sidan potten.

Vilken fantastisk kurs det blev! Jag är så glad för att jag kom, för att jag återvände till Gastsjön. Måste erkänna att denna kurs blev mycket bättre än den för två år sedan - men så var ju den också den allra första och led helt naturligt av en del barnsjukdomar vad gäller struktur och upplägg.

Är så lycklig och lättad över att mina duktiga kursare fick jobba så de kände sig säkra på SHN efteråt, och att ALLA fick åka hem med sötma i munnen och välbehag i kroppen :D

Några vill jag nämna särskilt här, människor som lämnade ett klart avtryck i min själ.

Jannika - vilket lugn, vilken jordnära intensitet! Kan du tänka dig, när du klev ur bilen och jag förstod att du var Jannika blev jag så paff att jag liksom nästan trodde att vi inte skulle kunna komma överens :oops: För du såg INTE ALLS ut som jag hade föreställt mig! Trodde liksom du såg ut som den där Jannike som Björn Borg varit gift med... Fråga mig inte varför :lol: Och så var du ju alldeles UNDERBAR :heart: Är helt säker på att Jannike Borg ALDRIG varit så underbar :lol: Tack för att du haffade mig första dagen, jag skulle aldrig vilja vara utan det fina samtalet vi hade!

kiki - du är en som jag gärna hade tillbringat mer tid med :heart: Tack för din varma omtanke och din förmåga att läsa av människor.

KajsaIE - vilket lugn, vilken insikt, vilket vackert språk! Puss!

Liv - vilket MOD!!!! Och vilken skönhet - något att vila blicken på när ögonen helst ville falla samman och bara sova :D

ab73 - äh jag behöver inte säga - du VET :heart:

TorpSara - den klokaste 22-åring i världen :lol: (fast vi har rätt olika åsikter om vaccin HAHAHAAA!)

SusanD - jag skrattar när jag tänker på dig - kan det finnas någon som är så rolig som du? Samtidigt har du gått igenom saker som gett dig en sådan djup livsinsikt, vilket gör det än mer beundransvärt att du alltid är så glad. En stor kram till dig och oändligt tack för din planering som var helt fantastisk!

Och så förstås Anna som öppnade sitt hem, sitt liv och sitt hjärta. Ditt livsverk är fantastiskt och jag ska göra allt som står i min makt för att föra det vidare!

Kramar från Linda som var död igår men alive idag :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
kiki

Inlägg av kiki »

Sagalinda skrev: kiki - du är en som jag gärna hade tillbringat mer tid med :heart: Tack för din varma omtanke och din förmåga att läsa av människor.
Och jag med dig :heart: :heart: det är otroligt trist att du bor så långt bort :cry: men det är tur för vårt grannland att du finns och hjälper så många. Lova att höra av dig när du är i närheten.

Varma kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Heeej :D

Nu har jag satt in lite foton på min hemsida, kika gärna här om ni vill - alla är så snygga och rara :heart: :

http://www.123minsida.se/sexbarnsmamma/10912088

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Oj vad snygga vi är :lol:

Tack Mia :heart:

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Sagalinda :heart: jag väntar med spänning till den 4 september :lol:

Social delaktighet
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev::lol: Oj vad snygga vi är :lol:
:heart: Jamen, jag veeet :wink: :D :!: hur snygg får man bli, liksom :roll: :wink: :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

miar70 skrev:
kiki skrev::lol: Oj vad snygga vi är :lol:
:heart: Jamen, jag veeet :wink: :D :!: hur snygg får man bli, liksom :roll: :wink: :?:
Hur snygga som helst :!:

:heart: :-({|=

/Fjällmor
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

kiki skrev:Sagalinda :heart: jag väntar med spänning till den 4 september :lol:
Hehe... jag med! :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Mia :heart: för att jag fick kika på bilder från Gastsjön! Vilket härligt gäng!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ett rent nöje, Elle!
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Ååå vad roligt att få se bilder på alla. Jag har följt allt " skvaller" och tack vare era fina rapporter har jag nästan känt mig där.
Gastsjön ser ut precis som jag föreställt mig :D super fint!
Roligt att se hur alla ser ut, få ett ansikte till ett namn. Då kan man heja på er om man så lyckligtvis skulle stöta ihop :lol:

Vilket fantastiskt jobb ni gjort allihopa!!!
Kram :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tack Mia för titten! Även om jag såg helt gaaalen ut framför tv:n :lol: Har du lust att maila lite bilder till mig? [-o< Jag glömde ju kameran hemma....
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Sussi, jag vill återigen påminna om Liten_med_mindres erbjudande om bildgrejjen, så alla ni som inte tog uppgifter, PM-a henne så löser det sig jätte bra. Man slipper alltså detta mailande utan lägger upp sina bilder som man har och laddar ner dom man vill ha. BASTA :heart: :heart: :heart:

Social delaktighet
Sussi

Inlägg av Sussi »

kiki skrev:Sussi, jag vill återigen påminna om Liten_med_mindres erbjudande om bildgrejjen, så alla ni som inte tog uppgifter, PM-a henne så löser det sig jätte bra. Man slipper alltså detta mailande utan lägger upp sina bilder som man har och laddar ner dom man vill ha. BASTA :heart: :heart: :heart:
Ja, jag har ju teflonminne, så det är tur jag har dig Kiki :heart: som påminner mig. Ska pm:a henne pronto!

kram!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Mina små barn. Mina stora barn. Mina älsklingar :heart: :-({|= :heart: (Ja, det är er jag talar om, inte mina egna små svin :roll: :lol: :heart: :lol: )

TACK, alla ni kära. Denna SHN-kurs, den sista i min regi, gjorde ni till en Grande Finale som kommer att gå till historien, om den inte redan gjort det =D> :heart: =D>

Gastsjön hälsar er. En strålande morgonsol steg upp över sjön i morse och undrade var ni var. Ni kom ju för en vecka sedan? Drygt! Så tomt det blev, så alldeles märkligt tyst :shock: Lone, kära Lone, tog farväl i onsdags morse; sedan var det hela oåterkalleligen slut. Utom lilla efterjobbet, förstås. Första tvättomgången hängde jag ut, varpå himlen öppnade sig. Under tre ösregniga dagar blev den sköljd ordentligt, om man säger :P Men i dag lyser solen efter en natt som var stjärnklar. Natten till torsdag sov jag som en gris, klämde 12 timmar - lyckliga barn som får ha det till vana :!: - och vaknade till ett nytt liv, som stavas korrektur (samt till fortsatt tvättande förstås; här hängs över stolar och överallt och manglas med kärlek). 16 tim blåjobb i torsdags, 15 tim dito igår; i dag ska femte delen av jubileumsutgåvan av BB bli färdigkorrigerad, är meningen, och Bibban hjälper mig med sina ständigt och förunderligt nya ögon. Så här vilar inga dö'a hundar, om man säger :wink: Men underhand, hela tiden lycklig (sedan dygnet behagade vända på sig) har jag läst och följt denna sanslöst ljuvliga, kärleksfulla tråd med alla era oförglömliga vittnesbörd om vad som sig här tilldragit haver. Och mina ögon har tårats ungefär lika många gånger som era inlägg fyllt dessa åtta sidor med över hundratalet hjärtevarma utsagor
:!: :heart: :!:

Kära alla - vad ska jag säga. Mer än TACK. Det var inte "bara" en fantastisk kurs, en storartad upplevelse (som pappa Lars skulle ha sagt: STORARTAT :!: ). Det var också ett oförglömligt möte av kärlek, mellan så många, gentemot så många. En gemenskap som omfattade alla. En enda stor kärleksfull famn där ingen, absolut ingen, kan ha känt sig utesluten, osäker eller ensam. Inte jag heller. Jag fick känna mig som den överdjävul jag är, haha :lol: Det sitter, som ni förstår, inte så illa. Att få bekräftat att jag kan mina saker, att jag förvaltat det de små barnen lärt mig under så många år på ett sätt som låter mig förmedla kunskaper och insikter med - eller utifrån - DERAS röst, de som ingen röst har, offentligen. Det är mycket, mycket stort. Jag förstår dem. Jag kan tolka dem. Jag kan svara dem. Jag kan betrygga dem. Jag kan, och får, vara deras vän, som arbetar i DERAS intresse. Och detta arbete övertar nu ni, alla ni kära, skickliga, lika målmedvetna, kärleksfulla Diplomater, kurledare, kurare och kurföräldrar. Jag kan lugnt lägga mig ner och dö. (Vilket jag dock inte hade tänkt göra riktigt än. Det finns mycket kärlek kvar att leva i, av och för :heart: )

:heart: SusanD - innerligaste vän. Mera :!: :lol:
:heart: Jannika - dina kärleksbrev... :oops: Förstummande.
:heart: Sagalinda - du läromästare av sådan tålig styrka. Grattis till nya lilla barnets utomordentliga val :-({|=
:heart: ab73 - jag är så innerligt tacksam och stolt över att ha fått möta dig och att du kom.
:heart: KajsaIE - ditt arbete, din person :!: En livets bonus för mig.
:heart: Miar 79 - Det finns ingen som du. Jag önskar jag vore karl (schh, akta Filip :oops: ) eller åtminstone barn till dig :heart:
:heart: Kiki - LEVA MED BARN :heart: Det är du som ska ha tack!
:heart: Hönsmamma - vilken metamorfos. Kom hem :!: (Till mig.)
:heart: Emma80 - En välsignelse är du. Utanpå som inuti.
:heart: ilindström - du eldsjäl, slockna aldrig :!:
:heart: Lua - inga hinder finns för dig och ska inte finnas. Stora människa.
:heart: TorpSara - hade jag förväntningar (och det hade jag) överträffade du dem vida. Oförglömligt.
:heart: Tinis - detsamma :-({|= Inga tvivel här, huh :?: Bär med mig ditt öppna leende!
:heart: Cissii - lilla stora kurbarn. Som orkade le så vackert, hela tiden. Och det med så klara ögon :!: (Birgitta Möller är konstnär och en gammal vän för länge sedan. Hon säljer inte men lät mig köpa tavlan när hon var i penganöd. Husskulpturen fick jag när hon besökte mig i Gastsjön, en av många gånger förr i världen. Hon har liksom jag mist ett litet barn, fyra år.)
:heart: Ulrikaj - förlåt för det offentliga ramsandet :oops: Men du var, och är, underbar. Jag är så glad att du kom, och jag gläder mig med Jacob :!: :heart:
:heart: Tessan - älskar dina fullkomligt omotiverade Vän av ordning-talanger :lol: och hela dig :heart:
:heart: Lone - kära Lone, en klippa, ett vandrande lugn som skrattar så milt. Tack för alla arbetsår du delat som äntligen bär frukt =D>
:heart: Liv - lägg nu under dig Köpenhamn så de små barnen får sova :wink: Tack för att Gastsjön fick lysa ännu mer av ditt ljus :P
:heart: Sussi - kärlek.
:heart: Bibban - om möjligt ännu mera kärlek.
:heart: Kvacke - vilken lycka. Så rätt livet kan bli ibland - och så lätt \:D/
:heart: TinasDag - sagolikt att se dig, möta dig, inspireras av dig :!: En sann glädjekälla, som jag slurpar ur länge, länge :heart:
:heart: Liten_med_Mindre - två filmstars; frågan är vem som ska överglänsa vem i strålkraft :?: Bon appetit :lol:
:heart: TorsMamma :heart: Lilltjejen :heart: Åse :heart: Päivi :heart: Elle :heart: Tove 79 :heart: Fjällmor - TACK för alla era innerliga hälsningar, personliga, varma, kära, nogsamt luslästa och så tacksamt emottagna. I andanom - ett väldigt kärleksfullt andanom - var ni med oss alla. Alla.

:heart: Vi ses igen, mina kära. :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"