Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nancy skrev:ps. har inte fått svar på huruvida jag fortfarande är välkommen i sällskapet...antar att "no news is good news :roll: :wink: :?: :roll: ds.
:shock: inte välkommen :shock: :?:
Neheee du, vad har du fått det ifrån??? SJÄLVKLART är du välkommen, allt annat skulle vara omöjligt, ju :wink: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Lovar, skojade bara mest i sann utmobbningsanda... öde öar och sånt :roll: :wink: Har ju sedan i måndags övergett pointsen för Aftonbladets viktklubb och har ända sedan dess nervöst inväntat domen... ju längre tiden gått desto värre blir det tänker jag :shock: 8) :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

... aaahhh... :oops: :lol: har noginte hängt med riktigt i den här tråden, känner jag... :wink: :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Mia: :heart: Missade förresten hur det gått för dig i veckan :?: Nä nu minns jag ju, det var ju minus 0,3, åt rätt håll ju :D :thumbsup:

Päivi: Tjusigt =D> Snyggt jobbat :D

Gablex: TRE storlekar, wow :!: :D

Lillamolntuss: Tröst och pepp kommer här: :heart: :twisted: :thumbsup:

Susanne*: Samma till dig: :heart: :twisted: :thumbsup:

Kram alla från Nancy
Lua

Inlägg av Lua »

Hej alla supersnygga och hälsosamma deltagare :D :!:

Veckans resultat: -1,1 kg :!: Alldeles lysande... jag är ju snart i hamn och då börjar den verkliga utmaningen. Hoppas att man har en plats här även under "uppföljningsveckorna"?!

Stor kram från Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

LAG NORD!

Duggan:
Kvar till målvikt: - 14,8 kg
Måltidpunkt: nyår -07
Viktnedgång denna vecka: - 0,0 kg
Sammanlagd viktnedgång: -18,8 kg
Startdatum: 11:e feb: -07

Lua:
Kvar till målvikt: - 2,2 kg
Måltidpunkt: 2/11
Viktnedgång denna vecka – 1,1 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 11,3 kg
Startdatum:

Miar70:
Kvar till målvikt: -21,5 kg
Målvikttidpunkt: Maj -2008
Viktnedgång denna vecka: - 0,3 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 8 kg
Startdatum: 10/5

LAG SYD!

Gablex:
Kvar till målvikt: -8,4 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Sammanlagd viktnedgång: - 11,6 kg
Start datum: 25 april -07

Lillamolntuss:
Kvar till målvikt -8,8 kg
Målvikttidpunkt:
Viktnedgång denna vecka: + 1,8 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 6,8 kg
Start datum: 29/6

Susanne*:
Kvar till målvikt: 7 kg
Målviktstidpunkt: Lucia
Sammanlagd viktnedgång: - 2,9 kg
Start datum: 12/8

LAG X!

Päivi:
Kvar till målvikt: 2,4 kg
Målviktstidpunkt: 14/11
Viktnedgång denna vecka: - 1 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 2,3 kg
Start datum: 22/8

Nancy:
Kvar till målvikt: 8,5 kg
Målviktstidpunkt: Lucia
Viktnedgång denna vecka: - 0,5 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 2,8 kg
Start datum: 23/8

Jannika:

Total viktnedgång denna vecka: - 1,1 kg!!!
Total sammanlagd viktnedgång: - 64,6 kg!!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

:roll: Jasså, det blev alltså förvisning till Päivis ö ändå... 8) :lol: Hörru Päivi, får man plats under din palm eller :?: (eller växer det månne fikonträd...)

Snyggt jobbat Lua, du är ju snart i mål ju :thumbsup:

duggan: tjusig lista :thumbsup:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:P Nä nu kan jag inte hålla mig längre. Nu MÅSTE jag bara dela med mig av ett helt fantastiskt recept som faktiskt passar alla olika lag i denna expedition. Har skrivit om det tidigare i förra tråden men nu har jag gjort om receptet och pointsberäknat för de som önskar.

Ni måste LOVA att testa för ni kommer inte att ångra er. Har räddat mig de flesta kvällar när jag vill ha nåt riktigt gott framför tv:n.

Jordgubbsfromage

1 dl mellanmjölk i kastrull
0,5 tsk vaniljssocker
1,5 tsk gelatinpulver

Vispas, värms tills gelatinet smälter.

150-170 gr frysta jordgubbar
1 dl mellanmjölk
5 tsk canderel strö

Mäts upp i litermått

:arrow: Häll över den varma mjölken över de kalla ingredienserna. Mixa/vispa med mixerstav (alt. häll allt i matberedare) tills det blir finfördelat och riktigt fluffigt. Häll upp i stort glas och sätt in i kyl. Ät med sked upp reserna i litermåttet eftersom allt inte fick plats ens i det stooora glaset. Fromagen stelnar nästan direkt så gå till kylskåpet så fort litermåttet är renskrapat...

Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

Klart att du är med i MITT lag, din toka! :lol: Vad trodde du? :shock: En viktklubbare här, en viktklubbare där... :roll: Nä! Vi håller handen, tycker jag!

UTMANING: :shock: :o

Skriv din målvikt på en liten lapp. Sätt den lappen på din våg. Sedan ställer du dig på vågen (med lappen på!) varje morgon, tittar på siffrorna och säger glatt och högt:

"Vad bra! Jag är en person som väger... xy kg!"

Sedan ser du till att under veckan som är koncentrera dig på alla de kilona som du gjort dig av med istället för de som du har kvar! "Jag är en person som har gått ner xy kilo!" :D

Jag är liiite nyfiken på vad som kan komma att hända med detta lilla fokusskifte... 8)

"Jag är en person som har gått ner 19,5 kilo :shock: sedan Sofia föddes."

Det låter liiite trevligare än "jag har xy kilo kvar till min målvikt." :wink:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Fokusskifte sa Bill, skifta fokus sa Bull :wink: :lol: :heart:

gör vi det och berättar att man här har gått ned 12 av sina 15 kilo från den senaste graviditeten :thumbsup: Sen att det fortfarande finns en del extrastoppning kvar sen den första måste man ju inte utropa i stor stil...

:heart: Tack för utrymmet under palmen. Så smala som vi är så finns det ju gott om plats 8) :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men Päivi :heart: , VAD jag är glad över att vara med i ditt eminenta lag! Vilken finfin idé med fokusskiftet. Helt i min smak. Då ska vi se... (lite matte, tänk, tänk) 87-75=12

Jag är en person som gått ner 12 kg sedan Nella föddes, kanske mer!

Det känns ju väldigt bra! Jag kan ju till och med skippa vågen eftersom jag inte har någon (skulle jag få en i present av darlingen Nancy skulle jag ta väldigt illa upp, haha!) och helt enkelt visualisera mig själv på en fiktiv våg med summan 62 i rutan.

Annars har jag haft ofrivillig matminskning de senaste dagarna för darlingen har varit sjuk och jag har farit som en tätting mellan mina olika uppdrag (amma liten, byta blöja på inte riktigt lika liten men ändå inte stor, pyssla med födelsedagsbarn, åka med störst men ändå inte stor till dagis osv). Svett, svett. Dessutom har min mormor och morbror kommit på besök från Stockholm, vi har ordnat inför kalas imorgon, hönorna ska skötas, klen sambo ska duttas med, konflikter lösas, mat ska lagas. Så jag MÅSTE ha tappat nåt kilo på mitt rännande, tycker jag. :lol:

Jag tycker vi har det lite trivsamt här på vår hedniska ö, eller vad säger ni? Nancy, du får jättegärna sitta under min palm. Jag kan vifta dig lite med ett palmblad och fixa lite palmhjärtan. Du är ju trots allt invalido fortfarande. Och en av mina favoriter här på forumet. :heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Jag är en person som gått ner 12 kg sedan Nella föddes, kanske mer!

:idea: Snyggt jobbat Jannika :thumbsup:

Det känns ju väldigt bra! Jag kan ju till och med skippa vågen eftersom jag inte har någon (skulle jag få en i present av darlingen Nancy skulle jag ta väldigt illa upp, haha!) och helt enkelt visualisera mig själv på en fiktiv våg med summan 62 i rutan.

:idea: :roll: Om maken skulle dristat sig att köpa våg UTAN att jag uttryckligen bett om det skulle nog äktenskapet hamna i rejäl gungning skulle jag tro... Så jag måste till makens försvar säga att han shoppade på min önskan och överraskade mig med en riktigt tjusig variant i rostfritt :heart: :wink: :lol:

Så jag MÅSTE ha tappat nåt kilo på mitt rännande, tycker jag. :lol:

:idea: Vad säger "nypet" i midjan :?: Tror ABSOLUT att det nu är minst 13 kilo som försvunnit.

Jag tycker vi har det lite trivsamt här på vår hedniska ö, eller vad säger ni? Nancy, du får jättegärna sitta under min palm. Jag kan vifta dig lite med ett palmblad och fixa lite palmhjärtan. Du är ju trots allt invalido fortfarande. Och en av mina favoriter här på forumet. :heart:

:idea: Åh tackar käraste du :heart: Låter precis som något jag skulle behöva 8) :heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

ps. duggan, jag mindes fel från förra veckan och denna vecka gått ned hela 0,6 istället för ynka 0,5 :roll: 8) :lol:

Fast det ordnar nog till sig till nästa listsammanställning skulle jag tro :wink: :lol: ds.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Har precis haft en nära-döden-upplevelse :shock: och citerar mig själv från höns-tråden...
I mitt nya liv fullt av fysisk aktivitet och alldeles för lite snask glömde jag för en stund bort att det inte är särskilt lämpligt att springa runt på järnvägsspåret. Det kommer tåg där. De kör fort. Jag måste återuppta min sockerrika diet om jag ska överleva till jul!
Tur att det snart är kalas med tårta och bullar så hjärnan kan fortsätta att fungera. :wink: Lovar att ta nya tag efter den här helgen. O:)

Kram Jannika
duggan

Inlägg av duggan »

Nancy jag märkte faktiskt att det var 1 hektos skillnad på din sammanställning och den jag hade haft, men jag rättade mig efter dig, tänkte jag räknat fel :lol: Hihi
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"