Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart: \:D/

Nu måste jag läsa ikapp!

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nej men så rooooligt :D :lol: :!:
Klart du ska va me :thumbsup:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Suck, vad är väl en bal på slottet? Tråkig och tråkig....... :roll:

eller alldeles underbar :D

:?: En dag kanske prinsen kommer med min glassko och den passar...

//en som hoppas få vara med i framtiden kanske :idea:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Oj oj, vad mycket ni fixat med under de här tre veckorna jag varit i Sälen :shock: :D .

/LO Jag kommer snarast bestämma hur jag tar mig till Gastsjön. Antingen med samma tåg som de flesta(från Sthlm) eller så skjutsar Olle o Henkan mig på deras färd mot Åre. Återkommer när jag vet.

SusanD, hm jag förstår att Emil är besviken på Olle, men hans mamma var lite egoistisk och ville fara iväg själv... :wink:

Kan jag bistå på något sätt??

Anna, hur ser det ut med planeringen för oss diplomerade som ska hålla i kursen?

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Trevligt att hitta ett kackelforum som pricken över i här på Annas hemsida! Det här är en härlig tråd, vilken positiv och konstruktiv anda ni planerar lägret i, åh vad ni kommer få det mysigt...Lycka till allihop!
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kantarella skrev:/LO: jag har ännu inte beställt resan då jag inte kan bestämma mig om bil eller tåg. Återkommer när hjärncellerna gjort upp sinsemellan.
...
/Åsa
En tanke - skulle du inte kunna fjäska med någon annan i Stockholm, så att du åker upp på kvällen och sover över, så blir det inte aptidigt på morgonen... (det har vi gjort ;) )
Elle skrev:/LO Jag kommer snarast bestämma hur jag tar mig till Gastsjön. Antingen med samma tåg som de flesta(från Sthlm) eller så skjutsar Olle o Henkan mig på deras färd mot Åre. Återkommer när jag vet.
Ja, säg till när du bestämt dig, än är det ingen brådska.

Härligt Fjällmor - jag som trodde att du skulle komma smygande i buskarna på torsdagkvällen, utan att någon visste. :lol:
Ska bli så kul att träffas!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Darlings :lol: Nu ska ni få ett Seriöst Uppdrag.

:arrow: Jag vill att ni förser alla små barn, som följer med, Skräp som SS, med en SKYLT. Gärna en sådan där liten konferenshistoria med plast och säkerhetsnål, ni vet :wink: På den ska stå barnets NAMN. Och så ska det stå med lite mindre bokstäver, så att själva Spionerarna kan glutta lite diskret, vem eller vilka som är de ömma föräldrarna.

Skolfröken ger exempel:

VERA. (Versalt.) Lotta o Björn (finstilt).

Got it :?: :!: :lol:

Denna skylt ska sättas på ryggen på krypande eller allmänt lealösa Skräp och på lämplig bröstharneskplats på alla SS :!:

Tack, tack :lol:

På de ömma medföljande kommer jag personligen att klistra Lappar. Klisterlappar. Med folks signaturer OCH verkliga namn, som jag då får fråga efter. ( Nej då. Jag har inte alls Alzheimers, jag har bara det där som börjar på A och slutar på... lllsheimer :shock: )

:!: Och sedan kan man låta blicken glida lite diskret medan man hälsar och kacklar och tänka: "Jösses, var det SÅ hon såg ut..." Typ. Och behöver aldrig ställa den oerhört korkade frågan: "Och vem är DU, då :?: :!: " Korkad, för vi är ju alla FORUMISTER :lol: :lol: :lol:

Det var det, ja. 8-[

:D LO och Fjällmor - hade ni någon sorts smygarplan med torsdagsbuskar :?: :!: Jag må då säga - och det är mycket snö här :roll: :!:

:D Solglimt - du anar inte vad dessa Gastsjö Camps kommer att gå till världshistorien :!: (Ett har redan gått.) Dags för anmälan till juni 2008, kanske :?: :lol:

:D Elle - välkommen hem :heart: Har det varit alldeles megafantastiskt vrålunderbart :?: Du är så efterlängtad :lol: Olle får vänta. Och vi får vänta på Olle :cry: :oops: :cry:

Vi gör som sist - delar upp oss (ER :!: ) i lag. Min tanke var att det skulle finnas minst en Diplomat i varje lag om fem eller sex (beror på hur många som vill vara med och kura). Själv tänker jag som Pensionerad Drottning INTE vara med hela nätterna den här gången, eftersom jag inte kan sova på dagarna längre, på grund av ålderdom, och kraschar, som ni möjligen märkt, redan på andra dygnet :cry: Jag tänker förstås finnas tillgänglig vid akutkris och fungera som handledare i vaket skick, men inte ta ledningsansvaret. Diplomaterna utbildar :wink: :lol: OK :?:

Fast vi tränar förstås tillsammans alla dagtid, både buffning, vagning och ramsa wink:

:D TorsMamma - ska du vara först ut, tillsammans med Solglimt :?: Balen i början på juni 2008 blir alldeles uuuunderbar, kan jag lova :lol: :heart: Prinsen får man antingen ragga med sig eller invänta i - hm - Börje, som Diplomaterna kan berätta om (han väntar redan nu med spänning [-o< )

:D Fjällmor och Mia är önskvärda som Värdinnor för De Nios Hus :!: Där kommer alla de små nio rummen att vara belagda, om än Hege och LindaVega gör kortare besök (så de får dela på ett rum). På De Nios Hus finns själva Pölen (megajacuzzi) till de små barnens och vissa ömmas förnöjelse, och där ska kapellet släpas på och av och det ena med det andra ses över. Så jag har bett Fjällfolket att agera "överdjävul" med miar70 som assistent. OK :?:

Vi behöver också en Värdinna (om man nu föredrar det epitetet framför Överdjävul, vilket ju är en smaksak :P ) till Logen. Där kommer J och Å att husera och agera ramsare av SS vid behov, men där ska också lite frukostverksamhet bedrivas och middagssömn och umgänge med och studier av de små barnen :!: Jag behöver två högra händer (överdjävlar) där och undrar om LO och Mindy skulle kunna tänkas vara intresserade, min kära ordförande och min kära administratör :?: :!:

:D Herrarna får en (välbehövlig, förmodar jag) replipunkt hos Helmut - förklaring utgår senare - och jag anropar LO:s ömme barnafar som värd för Herrarnas Högkvarter. (Öl kanske bör inhandlas :?: ) Damernas övermakt är stor; herrarna är bara fyra till antalet. God bless them och Björn och Father A hjälpe dem O:) O:) O:) O:)

:arrow: Glöm nu inte att via PM inkomma med eventuella samsovnings ( :!: ) önskemål. Alla damer, utom de som har den ömme fadern med sig, och utom ms. Sophie som har sin mamma med sig, inkvarteras på De Nios Hus, där man sover två och två (i mycket stora sängar, 2x2 meter) och därinne umgås man ju inte precis utan sover mest. Men man kan ju vilja sitta på sängkanten och prata. Så tala om :wink: :lol:

Till folks eventuellt välbehövliga ensamlek finns Loftet, ovanpå sovrummet på Logen. Det benämns härmed Ensamloftet. Där kan man bedriva ensamlek, dvs den som behöver hämta andan och glo ut genom de två små fönstren ut över sjön respektive skogen (eller två eller fyra eller sex eller åtta vuxna) kan dra sig tillbaka där och ensamleka, vila eller sova. Meditera, kallas det i vissa läger :wink: (Där fins tjuvtittargluggar så att man kan se vad som händer på Logen där nedanför.) Man klättrar dit per ribbstol och stänger luckan efter sig. Små barn får alltså inte släppas lösa däruppe.

Förläggningen av paren ser ut som följer:

:arrow: LO och Björn - Helmut.

:arrow: Ms Sophie och mamma - Björnes Magasin.

:arrow: Petra och :?: Namn :?: Barnafar - första (närmaste) boden.

:arrow: Susan D och Father A - Syndaboden.

:arrow: Madeleine - kurbebismamma (och en till, förhoppningsvis) - andra boden.

:arrow: J och Å - Logen.

De Nios Hus:

:arrow: Elle, Fridolin, Jannika, Miar70, Lua, Jenny H, Hege, LindaVega, Kantarella, Åsa B, blomman, kvacke, Kattklo, Mindy, Jennie27, Sandrasundell, Fjällfolket.

Bibban sover i TV-soffan i Lilla huset. Är ej flyttbar därifrån :roll:

:heart: VÄLKOMNA alla :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det blir så bla, så bla! :heart:

Tack för att jag får komma, jag sover med den som vill ha mig.

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Godmorgon!

Nja, Fjällmor "viskade" till mig att hon letade sätt att ta sig till Gastsjön och då trodde jag liksom att det skulle vara hemligt hela grejen, liksom.

Ja, du om jag vill vara överdjävul eller värdinna. Det var svårt - kan inte bestämma det :wink: :lol: Men om du väljer titel så är jag självklart med :!:

Utan att fråga, han beöver sin morgonsömn idag, eftersom det var tipslördag med några kompisar igår :? :wink: :lol: (Den håller på länge nuförtiden fotbollen :lol: ), så är jag övertygad om att han tar värdskapet för Helmut.
Öl kanske någon som har bil kan tänka sig köpa/ta med.

Och vem fixar öl och vin till damerna???

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jannika - du "sover med den som vill ha mig" :?: Herre milde :roll: Är det något som den ömme känner till :?: :!:

:D LO - Värdinna får det bli. (Låter bättre för den som inte har läst Mommo, om man säger :oops: )

Fjällmor har minsann tisslat med Bibban också, så här är man ute i kylan, om man säger (bara 18 minus i dag).

Vi tackar och niger för fotbollshuliganens benägna värdskap :!:

:arrow: Öl och vin (till både damer och herrar) kan jag införskaffa och lägga på lager för inköp till självkostnadspris. Kan det vara något :?: Då fordras peståss att de kära forumisterna har förtroende för mitt val av dryckjom. Annars får man inkomma med önskemål :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:oops: :lol: :oops: :roll:

tisseltassel.... :wink:
Jo, det var ju vackra Bibban som till sist kom med det oemotståndliga förslaget att få bo skavfötters i tv-soffan... då var det svårt att fortsätta avhålla sig, kan ni tro!
Och då var jag ju lite diskret tvungen att förvarna LO, som samordnare, att något var i görningen.. om ni förstår

Men nu är det sluttisslat :!:

Men ANNA, menar du att härbret står TOMT :shock:

/Fjällmor
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej!

Anna: Vi i matgänget diskuterar vin och det har tom talats om bag-in-box i rullväska med upp! Naturligtvis vore det oändligt mycket smidigare om dessa drycker kunde inhandlas "på plats" (eller nästan så) och sedan "köpas loss" när vi kommer upp! Så vill du??? :heart: :heart:

kram
Jennie
En goding till son född 0603 :heart:
tove79

Inlägg av tove79 »

Anna!

Jag ser inte mitt namn...är jag bortglömd i villervallan? Jag har inga krav på bekvämlighet utöver viss värme...är lite tunn och frusen av mig.
Lill-grisen sover ypperligt sen ett par nätter tillbaka så honom kan vi säkert slänga in vartsomhelst :lol:
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja meeeeen... Nu menade jag ju inte så. Men jag är ju väldigt gravid och kommer säkert stöna och stånka varje gång jag ska byta sovposition, fisa och eventuellt snarka (har inte hänt än enligt sambo) så då får det lite ödmjukt bli så att den som vill sova med ett dylikt sällskap får anmäla intresse för jag vill inte tvinga mig på någon oskyldig och känslig själ, haha!

Kram Jannika
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Jag har då inte heller några komplicerade krav på sovsällskap. Snarka tror jag inte att jag gör nåt nämnvärt heller.

Min lilla Maja ska ju sova i vagn hos mig är det tänkt. Kan ju vara bra att veta om för min rumskompis. Jag kan ju behöva använda magstödet om det kniper... :lol:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"