Darlings

Nu ska ni få ett Seriöst Uppdrag.

Jag vill att ni förser alla små barn, som följer med, Skräp som SS, med en SKYLT. Gärna en sådan där liten konferenshistoria med plast och säkerhetsnål, ni vet

På den ska stå barnets NAMN. Och så ska det stå med lite mindre bokstäver, så att själva Spionerarna kan glutta lite diskret, vem eller vilka som är de ömma föräldrarna.
Skolfröken ger exempel:
VERA. (Versalt.) Lotta o Björn (finstilt).
Got it
Denna skylt ska sättas på ryggen på krypande eller allmänt lealösa Skräp och på lämplig bröstharneskplats på alla SS
Tack, tack
På de ömma medföljande kommer jag personligen att klistra Lappar. Klisterlappar. Med folks signaturer OCH verkliga namn, som jag då får fråga efter. ( Nej då. Jag har inte alls Alzheimers, jag har bara det där som börjar på A och slutar på... lllsheimer

)

Och sedan kan man låta blicken glida lite diskret medan man hälsar och kacklar och tänka: "Jösses, var det SÅ hon såg ut..." Typ. Och behöver aldrig ställa den oerhört korkade frågan: "Och vem är DU, då

" Korkad, för vi är ju alla FORUMISTER
Det var det, ja. 8-[

LO och Fjällmor - hade ni någon sorts smygarplan med torsdagsbuskar

Jag må då säga - och det är mycket snö här

Solglimt - du anar inte vad dessa Gastsjö Camps kommer att gå till världshistorien

(Ett har redan gått.) Dags för anmälan till juni 2008, kanske

Elle - välkommen hem

Har det varit alldeles megafantastiskt vrålunderbart

Du är så efterlängtad

Olle får vänta. Och vi får vänta på Olle
Vi gör som sist - delar upp oss (ER

) i lag. Min tanke var att det skulle finnas minst en Diplomat i varje lag om fem eller sex (beror på hur många som vill vara med och kura). Själv tänker jag som Pensionerad Drottning INTE vara med hela nätterna den här gången, eftersom jag inte kan sova på dagarna längre, på grund av ålderdom, och kraschar, som ni möjligen märkt, redan på andra dygnet

Jag tänker förstås finnas tillgänglig vid akutkris och fungera som handledare i vaket skick, men inte ta ledningsansvaret. Diplomaterna utbildar

OK
Fast vi tränar förstås tillsammans alla dagtid, både buffning, vagning och ramsa wink:

TorsMamma - ska du vara först ut, tillsammans med Solglimt

Balen i början på juni 2008 blir alldeles uuuunderbar, kan jag lova

Prinsen får man antingen ragga med sig eller invänta i - hm - Börje, som Diplomaterna kan berätta om (han väntar redan nu med spänning [-o< )

Fjällmor och Mia är önskvärda som Värdinnor för De Nios Hus

Där kommer alla de små nio rummen att vara belagda, om än Hege och LindaVega gör kortare besök (så de får dela på ett rum). På De Nios Hus finns själva Pölen (megajacuzzi) till de små barnens och vissa ömmas förnöjelse, och där ska kapellet släpas på och av och det ena med det andra ses över. Så jag har bett Fjällfolket att agera "överdjävul" med miar70 som assistent. OK
Vi behöver också en Värdinna (om man nu föredrar det epitetet framför Överdjävul, vilket ju är en smaksak

) till Logen. Där kommer J och Å att husera och agera ramsare av SS vid behov, men där ska också lite frukostverksamhet bedrivas och middagssömn och umgänge med och studier av de små barnen

Jag behöver två högra händer (överdjävlar) där och undrar om LO och Mindy skulle kunna tänkas vara intresserade, min kära ordförande och min kära administratör

Herrarna får en (välbehövlig, förmodar jag) replipunkt hos Helmut - förklaring utgår senare - och jag anropar LO:s ömme barnafar som värd för Herrarnas Högkvarter. (Öl kanske bör inhandlas

) Damernas övermakt är stor; herrarna är bara fyra till antalet. God bless them och Björn och Father A hjälpe dem O:) O:) O:) O:)

Glöm nu inte att via PM inkomma med eventuella samsovnings (

) önskemål. Alla damer, utom de som har den ömme fadern med sig, och utom ms. Sophie som har sin mamma med sig, inkvarteras på De Nios Hus, där man sover två och två (i mycket stora sängar, 2x2 meter) och därinne umgås man ju inte precis utan sover mest. Men man kan ju vilja sitta på sängkanten och prata. Så tala om
Till folks eventuellt välbehövliga ensamlek finns Loftet, ovanpå sovrummet på Logen. Det benämns härmed Ensamloftet. Där kan man bedriva ensamlek, dvs den som behöver hämta andan och glo ut genom de två små fönstren ut över sjön respektive skogen (eller två eller fyra eller sex eller åtta vuxna) kan dra sig tillbaka där och ensamleka, vila eller sova. Meditera, kallas det i vissa läger

(Där fins tjuvtittargluggar så att man kan se vad som händer på Logen där nedanför.) Man klättrar dit per ribbstol och stänger luckan efter sig. Små barn får alltså inte släppas lösa däruppe.
Förläggningen av paren ser ut som följer:

LO och Björn - Helmut.

Ms Sophie och mamma - Björnes Magasin.

Petra och

Namn

Barnafar - första (närmaste) boden.

Susan D och Father A - Syndaboden.

Madeleine - kurbebismamma (och en till, förhoppningsvis) - andra boden.

J och Å - Logen.
De Nios Hus:

Elle, Fridolin, Jannika, Miar70, Lua, Jenny H, Hege, LindaVega, Kantarella, Åsa B, blomman, kvacke, Kattklo, Mindy, Jennie27, Sandrasundell, Fjällfolket.
Bibban sover i TV-soffan i Lilla huset. Är ej flyttbar därifrån

VÄLKOMNA alla