Vår lille Jonas som har sovit så bra (jaja han vaknar fortfarande 1 gång per natt omkring 5-6 tiden och äter en liten tidig frukost men det har liksom gått så bra så vi har inte brytt oss om det
Nu är vi inne på tredje förkylningen på kort tid (ca 2 veckor mellan insjukningsdagarna vilket har givit ca 1 frisk vecka per gång) och den här gången är sömnen värre än vanligt
OK nu till vårt dilemma... Man ska inte ta upp de små om de inte behöver till akuten. Så långt är jag med men jag vill också lägga till krupp som ett litet undantag. När han vaknar med krupphosta och är ledsen så har jag fått höra att:
- Han ska ligga i höjdläge
- Han bör inte gråta eftersom det förvärrar kruppen
- Är det riktigt jobbigt så ska vi gå ut
Det här blir ju lite svårt med en liten krabat som ligger på mage i sängen (samt vänder sig åt det håll det lutar så höjdläge blir lågläge) och blir superupprörd när hostan slår till. Det här resulterar ju till att vi tar upp honom för att lugna effektivast och oftast så blir det direkt ned i vagnen och ut på promenad. Alltså i princip tvärt emot hur vi annars jobbar...
Någon som har några erfarenheter, tips eller råd hur vi ska bete oss. Både vi och han blir ju alldeles snurriga som det är just nu :-k