Jag brukar försöka väcka så mkt som möjligt, alla sovpass. Tycker att det måste kännas skönare för sonen att bli väckt ("någon bevakar mina intressen

") än att vakna själv ("hallååå

?? har ni glömt bort mig??") eftersom han väldigt sällan vaknar lugn utan snabbt gråter upp sig.
På morgonen brukar jag kämpa för att få till ett omsomnande om sonen vaknar före tidiga marginalkvarten, och då får det ofta ta fram till sena marginalkvarten +15 min. OM han somnar om så vill jag väldigt gärna väcka honom, så jag gör det även om 5 min ej gått för att vara på säkra sidan.
På fm-luren samma sak. Eftersom den strulat längst i hela kuren så vill jag väcka här när tillfälle äntligen ges, oftast somnar han inte om här när han vaknat före tidiga marginalkvarten utan jag får gå in när han är hyfsat lugn. Så om han sovit till 1145 (luren är 1030-12) så väcker jag för väckandets skull. Har inte läst så mkt om detta utan gått på känn, så andra får gärna kommentera!
På em-luren väcker jag alltid om han inte vaknat efter utsatta 45 min. Det är ungefär 50-50 om han vaknar själv efter 30-40 min eller jag får väcka.
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!