30 minuters sömnrytm?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

30 minuters sömnrytm?

Inlägg av Gäst »

Kan det vara så att vissa ( ja, åtminstone mitt...) barn har 30 minuter son naturligt sömnrytmpass istället för 45? Lillis vaknar alltid efter en halvtimme på sin eftermiddagslur och han är visserligen lugn den sista kvarten. Men väldigt färdigsoven. Därför har jag bestämt mig för att korta sömnpasset.Finns det fler med sådana kortlurserfarenheter?

Siri
Kristin

Inlägg av Kristin »

ÄÄÄÄÄNTIGEN!!! Jag är inte ensam!!!

JA, vår plutt vaknar också efter ca 35 min. på kortlurarna. Tyvärr så vaknar han inte glad utan skriker jättemycket och det smärtar mig förstås. Nu har jag dock bestämt mig för att väcka honom efter 30 min oavsett om han skulle ha sovit längre eller inte.

Innan vi åkte till Japan hade plutten följande tider 30 min-2,5 h-30 min och det fungerade PERFEKT! Förstår inte varför jag satte 45 min på fm- och emlur efter omkurningen i Japan :roll: :evil:! Förmodligen eftersom alla säger att det är en "naturlig sömnrytm"...

Kör på med dina 30 du. Din plutt är ju GLAD när han vaknar. Varför ändra då?

KRAM
En-mamma-med-plutt-som-inte-sover-45 min
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Här är faktiskt en till som har en bebis som har lätt för att vakna efter ca 35 min. På 45 minuters luren tar vi upp henne OM hon vaknar efter 30-35 min , vi väcker henne inte förrän efter 45 för ibland sover hon dock hela luren. Hon har rätt länge haft tendensen att vakna lite tidigare. Vi har aldrig gjort ngn grej av det utan ibland blir det 30 och ibland 45, går bra vilket som.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Här vaknar vi åxå efter ca 30 minuter.
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Titta på klockan, kära alla - från det barnet SOMNAR tills det vaknar (till). Jag vågar satsa min kusin på att det är 20 minuter :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, det är ju måhända förklaringen...har bara tagit tiden från att tystnaden inträtt :D
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Bombsäker halvtimma här... så du är nog skyldig mig en kusin nu, Anna! :lol:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"