Min Lillis har börjat vända sig på rygg så fort vi är på väg ut ur rummet vid läggningarna. Vi har slutat med att vända tillbaka och på dagarna går det bra. Han somnar och läggs sedan till rätta och sover då luren ut.
Men nätterna är lika upp och ner som sonen i sängen. Han vänder sig till rygg och kommer inte till ro på det sättet och jag går in ibland och vänder och buffar lugn om det behövs. Ja, och sedan är det rop och rygg efter en kvart. Uppe på golvet har jag bara sett honom vända sig åt det hållet en gång. Så han kan väl egentligen... men jag har verkligen väntat ut honom på natten. Han har sovit bra innan och vi har bara behövt vagna honom över ett nattmål i taget. Nu ramsar vi och nödbuffar.
Undrar nu hur det är bäst att göra när det blir såhär? Han sover i eget rum sedan en dryg månad tillbaka och trivs utmärkt med det. Är glad och pigg på dagarna och har precis börjat trivas med både social delaktighet och filosoferande golvläge.
Siri
Vändningar och uppvaknanden
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
På nattkulan har det blivit underhållning
Skulle tro att det räcker med EN sådan liten "lektion"
Slutnödbuffat alltså och slutsprunget
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Gäst
Tack för råd
Inatt ramsade jag alltså 1x4 när han vaknade och sedan blev det nattradio och en omgång disk som jag sparat för ändamålet. Det tog en timme innan han somnade om helt och fullt- på rygg och på tvären i sängens fotända 8) Jag lade tillrätta och sen sov han fram till godmorgon! Det har inte hänt många gånger de senaste veckorna.
Faktiskt har jag aldrig egentligen låtit honom få tillfälle att helt lugna sig själv. Känns jättebra även om vargavarningarna började blinka lite när han skrek som ödsligast...
Siri
Faktiskt har jag aldrig egentligen låtit honom få tillfälle att helt lugna sig själv. Känns jättebra även om vargavarningarna började blinka lite när han skrek som ödsligast...
Siri