Tack för sov och mattider. Känns som att Malte orkar vara vaken mycket längre mellan sovpassen helt plötsligt...dygnet har för få timmar för honom just nu....Måste fundera vidare. Ev får vi skära ned till 1.5 mitt på dagen. Annars korta natten lite men det vill jag egentligen inte..
Lua: har ni gått över på två lurar
Vi hade en cirkusnatt i spjälsängen förra natten, så jag lade honom i vagnen inatt igen. Lugnt och skönt.
ulrikaj: Malte har alltid haft en 30 min skarv på em, den luren är nu 20 min istället. Skönt att allt funkar bra. Malte sover i bara blöja, både på dagen och natten. Tyvärr är det inte speciellt svalt i hans sovrum trots att fönstret är öppet. Han är alldeles varm när jag plockar upp honom på morgonen.
Susanne*: heja Charlie, och heja mamma. Nu borde du kunna backa rejält. Visst är det SKÖNT när de kan äta mat med sked. Fick också ta det lite lugnt i början annars hade Malte ätit upp en hel burk..typ...Jag var snabbare med gröten än med maten. Nu har vi bytt ut grötmålet helt. Nu när det är så varmt vill han gärna amma en kort stund efteråt ändå.
Mia: Oj vad det måste kännas konstigt när barnen blir stora. Har svårt att förerställa mig att Vega och Malte ska börja skolan t ex. Samtidigt tycker jag tiden rusar iväg. Malte är redan 5 månader. Vart tog DEN tiden vägen
Kram
Linda